Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




39 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 maart 2019, 18:13 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Ik denk dat je minstens Nox een review had moeten vragen

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2019, 13:18 
Meeple

Berichten: 14
BrokenMill schreef:
Nu ik je Kickstarter pagina zie:
BrokenMill schreef:
- 20.000 is heel erg hoog, zeker voor een nieuweling op Kickstarter, en nog extra omdat je je alleen op de Nederlandse markt richt.

Geen idee of het hoog is, maar voor dit geld kan ik nog niet eens de eerste productie laten starten. En dan reken ik niet eens al mijn voorbereidingskosten zoals de designer.
BrokenMill schreef:
- Je hebt zelf helemaal niets op Kickstarter gebacked. Dat is voor veel mensen een hekelpunt.

Kan ik inkomen, maar hey...voor alles is een eerste keer hé.
BrokenMill schreef:
- Een Engelse pagina werkt denk ik verwarrend als je je alleen op de Nederlandse markt richt.

Aangezien het gros op Kickstarter uit de VS komt, wilde ik die toch iets te lezen geven. En wij als Nederlanders kunnen uitstekend Engels lezen, dus ik zie het punt niet.
BrokenMill schreef:
- De pagina zelf heeft veel te veel tekst, vooral aan het begin. Je wil in de eerste 5 seconden dat iemand naar beneden scrollt meteen de aandacht grijpen. Dus geen verhaal over jezelf, maar laat mooie art zien, het aantal spelers, de speelduur, wat keywords, en de inhoud van de doos.

Het is in ieder geval puur en gemaakt door iemand die dit voor de eerste keer doet.
BrokenMill schreef:
- 38 dagen is erg lang. Vroeger waren Kickstarter campaigns van een maand nog de norm, maar de huidige trend is vaker 21 tot 14 dagen, om het trage middenstuk te vermijden. (Een fout die ik ook in mijn Kickstarter had gemaakt)

Ik vond eind april een mooie datum. En vaak moeten mensen het eerst een paar keer voorbij zien komen voordat ze actie ondernemen. We gaan het meemaken.
BrokenMill schreef:
- Je hebt geen reviews. Komen die nog?

Ga proberen deze nog te regelen, maar kan dit niet beloven.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2019, 13:19 
Meeple

Berichten: 14
maartend schreef:
Ik denk dat je minstens Nox een review had moeten vragen

Ga proberen om dit alsnog te organiseren.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 29 maart 2019, 09:20 
Party Animal

Berichten: 468
Woonplaats: Boom
Ziet er mooi uit, maar ik denk dat je best twee versies maakt.

Een ENG en een NL versie, zo heb je internationale markt ook binnen. De art is mooi, daar is niets mis mee, dit spel kan wel eruit springen denk ik maar de aanpak kon in mijn inziens beter. Focus je niet op enkel de NL markt, daar is de markt gewoon te klein voor.

Alle andere punten zijn reeds aangehaald door de anderen hier, zitten zekere nuttige tips in.

Reviews is misschien het belangrijkste voor de campaign, verder zeker het spel inderdaad in BGG krijgen. Tabletopsimulator kan veel helpen, wat meer marketing zou niet verkeerd zijn aangezien we totaal verrast zijn hiervan. Vermeldingen van Catan/Monopoly/Risk inderdaad vermijden, dit werkt averechts. Breng je spel ook naar de meer ervaren spelers voor testsessies, je gaat waarschijnlijk een nieuw type feedback krijgen waar je zeker wat mee kunt. Ga met je spel naar bordspellenclubs waar zeker ervaren spelers in zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 29 maart 2019, 09:27 
Party Animal

Berichten: 468
Woonplaats: Boom
Oh en verder misschien als je ook een ENG versie maakt (sorry om het maar bot te zeggen, ik denk niet dat je Kickstarter zal funden, maar een relaunch kan altijd later) - een grouppledge deal aanbieden bijvoorbeeld. Of je hier een korting kan geven is aan jou, maar vooral om de verzendkosten te laten dalen voor de internationale markt.

Ik verwijs je graag door naar Chartered: The Golden Age Kickstarter waar ze eerst faalden maar het goed hebben opgepakt en opnieuw hebben gelanceerd en met groot succes.
Ze waren er ook op Essen met veel tafels wanneer de Kickstarter lopende was, ik denk dat dat enorm heeft geholpen.

Vraag anders eventueel raad bij Martin Looij, die ook succesvolle Kickstarters heeft opgestart met zijn bedrijf Keep Exploring Games. Succes!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 29 maart 2019, 10:07 
Meeple

Berichten: 14
Bedankt voor je berichtjes, word gewaardeerd.

Ben er zelf ook wel achter dat Kickstarter niet werkt om een 'all-Dutch' spel uit te brengen. Het is voor mij een sprong in het diepe geweest, doe alles zelf en heb helaas diverse fouten gemaakt.

Deze campagne is in ieder geval een 'fail' en wellicht de volgende re-launch een stuk beter.

Dank voor alle tips :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 29 maart 2019, 12:30 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 132
Woonplaats: Den Bosch
Op zich is een volledig Nederlandse Kickstarter wel mogelijk, maar het maakt het niet makkelijker. De door Todo genoemde Chartered heeft bijvoorbeeld ongeveer 70% nederlandse backers, en er zijn ook kleine Nederlandse Kickstarters die hebben kunnen slagen door de target heel laag te houden.

Een restart is helemaal niet erg. Gebeurt behoorlijk vaak en een goede restart met voldoende aanpassingen slaagt vaak wel.
Als je besluit om toch internationaal te gaan zou ik ook eens naar Chinese manufacturers kijken, want ik schat dat je daar 1000 exemplaren voor ongeveer $12.000 kan krijgen. Misschien wel minder, afhankelijk van het materiaal van je gebouwen.

Voor Kickstarter research raad ik Jamey's blogs aan: https://stonemaiergames.com/kickstarter/

_________________
http://brokenmillgames.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2019, 17:25 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 544
Woonplaats: Den Haag
Ik zie dat de campagne geannuleerd is. Plannen voor een relaunch?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 04 apr 2019, 00:30 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Voel me vereerd dat jullie twee keer mijn naam noemen.
Inderdaad kan je mij om advies vragen, maar Pepijn (Broken Mill) heeft de meeste punten al wel genoemd.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
39 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Vrijdag 22-03 - Start Kickstarter - Controllers of Mayhem  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Controllers of Mayhem



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®