Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





75 berichten | Pagina 1 van 5 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2013, 20:35 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Dit jaar heb ik Kickstarter ontdenkt en ook hier op het Forum zijn er toch een aantal die daar af en toe pledgen.

Mijn vraag is welke naam jullie daar gebruiken en welke spellen je al gesponsord hebt. Het is soms wel leuk om dat te zien en iemand te vinden die een beetje in jouw smaak/genre zit. Ook soms om een spel te ontdekken dat je gemist hebt en daarna later kan zoeken als het uitkomt.

username: vdbmalmsteen http://www.kickstarter.com/profile/http://www.kickstarter.com/profile/vdbmalmsteen

Dungeon Roll
Heroes of Normandie
Euphoria: Build a better dystopia
Fairytale games: The battle royale
The agents: A double edged cardgame
Zero hour: Survival horror cards game
Goblins vs zombies
Fleet: Arctic Bounty
Meer info over the games op http://boardgamegeek.com/geeklist/157944/item/2674859#item2674859

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door vdbmalmsteen op wo 16 okt 2013, 21:19, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2013, 20:54 
8. Le Havre (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Mijn gebruikersnaam is volgens mij gewoon mijn naam, dus Wesley Fechter.

Ik heb gepledged:
- A Study in Emerald;
- The Card Game of Oz; en
- Elemental Clash: The Master Set

Alleen het laatste spel heeft het niet gered.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2013, 20:59 
Avatar gebruiker

Berichten: 118
Dark Darker Darkest
http://www.kickstarter.com/projects/101 ... er-darkest

en
Gear & Piston
http://www.kickstarter.com/projects/lud ... board-game


Rockwell heb ik me teruggetrokken. Ik wil het zeker wel eens spelen, maar ik denk dat het voor mij de investering niet waard is omdat het hier te weinig op tafel zou komen.
http://www.kickstarter.com/projects/sit ... l?ref=live


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2013, 21:08 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Momenteel heb ik nog maar een spel gesteund:

- Euphoria: Build a Better Dystopia

Maar als ik nog interessante spellen zie staan, dan zal ik die zeker ook steunen. Ik vind het wel belangrijk dat er voldoende transparantie is en niet enkel mooie foto's van miniaturen. De stretch goals kunnen mij wel overtuigen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2013, 21:18 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Mijn Kickstarter pledges vind je hier.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2013, 21:29 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Erwin schreef:
Mijn Kickstarter pledges vind je hier.


Dat lijstje kan al tellen :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2013, 21:36 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 261
Woonplaats: Ede
Ben niet echt een backer van bordspellen, meer van rollenspellen: Kickstarter Profile


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2013, 21:39 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Scaramouche schreef:
Ben niet echt een backer van bordspellen, meer van rollenspellen: Kickstarter Profile


En daar kan je er genoeg van vinden. Als ik iets van RPG kende had ik Achtung Cthulu ook gebacked. Maar de auteur heeft een stuk bijgedragen bij Heroes of Normandie dus dat wordt ook wel cool.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2013, 21:48 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Er is meer dan Kickstarter trouwens, voor Europa is er o.a. Indiegogo en Ulule. Kickstarter is enkel voor inwoners van de US en UK, dus als je projecten wil steunen dichter bij huis neem zeker ook een kijkje op die sites !
Een voorbeeld van een spel dat is tot stand gekomen via Indiegogo is Exodus : Proxima Centauri, voor mij een beter spel dan Eclipse, maar minder bekend.

Maar wat ik gepledged heb zijn vooral originele ideeën voor spellen, ik vind dat er nog veel te weinig echt creatief wordt omgesprongen met bordspellen, zoveel klonen van klonen van klonen, die zijn mijn geld alleszins niet waard. En al zeker niet als producenten/offrippers zoals Queen Games kickstarter gaan gebruiken, die verpesten heel de crowdfunding reputatie.

Maar genoeg gezeverd :
Battle for Souls is een van projecten die ik heb gesteund. Voor Exodus was het te laat, maar ik hoop op een 2de editie met betere components.
Eerlijkgezegd zit er meer van mijn geld in projecten niet boardgame related projecten momenteel :p (pc games : Defense Grid 2, Grim Dawn, Path of Exile, en zaken als LIFX en Robo 3D).

Moest ik meer geld hebben ik zou massaal projecten steunen, al was het enkel om kaart- en bordspellen in het algemeen te promoten :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2013, 21:51 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
Binnenkort voor de uitbreiding van Fleet

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2013, 22:07 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Dark, darker, darkest. Een paar weken heb ik het tegen gehouden, maar het spel sprak me erg aan. Gisteren heb ik toch gepledged.
Fleet hou ik in de gaten.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2013, 22:09 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Leto schreef:
Er is meer dan Kickstarter trouwens, voor Europa is er o.a. Indiegogo en Ulule. Kickstarter is enkel voor inwoners van de US en UK, dus als je projecten wil steunen dichter bij huis neem zeker ook een kijkje op die sites !
Een voorbeeld van een spel dat is tot stand gekomen via Indiegogo is Exodus : Proxima Centauri, voor mij een beter spel dan Eclipse, maar minder bekend.

Maar wat ik gepledged heb zijn vooral originele ideeën voor spellen, ik vind dat er nog veel te weinig echt creatief wordt omgesprongen met bordspellen, zoveel klonen van klonen van klonen, die zijn mijn geld alleszins niet waard. En al zeker niet als producenten/offrippers zoals Queen Games kickstarter gaan gebruiken, die verpesten heel de crowdfunding reputatie.

Maar genoeg gezeverd :
Battle for Souls is een van projecten die ik heb gesteund. Voor Exodus was het te laat, maar ik hoop op een 2de editie met betere components.
Eerlijkgezegd zit er meer van mijn geld in projecten niet boardgame related projecten momenteel :p (pc games : Defense Grid 2, Grim Dawn, Path of Exile, en zaken als LIFX en Robo 3D).

Moest ik meer geld hebben ik zou massaal projecten steunen, al was het enkel om kaart- en bordspellen in het algemeen te promoten :)


Dat er meer is weet ik, zie http://www.bordspelmania.eu/bordspellen-algemeen/topic8902.html?hilit=crowdfunding. Jammer genoeg is het beste aanbod meestal op kickstarter te vinden. Al doet Spielesmiede het ook niet slecht de laatste tijd.

Klopt wat je zegt over de klonen. Battle for Souls heb ik gezien en ziet er tof uit. Ik ga hem op Essen bekijken. Spreekt me wel aan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jul 2013, 22:18 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Ondanks ik niet gelovig ben heeft het thema hemel en hel mij altijd aangesproken. Er zijn zo al weinig spellen met dit thema en als er dan nog zo'n super bedenker achter zit mag men niet twijfelen ;)

Dat is ook wel een erg positief punt aan crowdfunding, er komen thema's aan bod die je anders nooit zou te zien krijgen wegens mindere reputatie of zelfs taboes. Niet dat die allemaal goed zijn natuurlijk !

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 08 jul 2013, 00:01 
3. De Kolonisten van Catan (1995)
Avatar gebruiker

Berichten: 94
Woonplaats: Emmen
Euphoria: Build a Better Dystopia

Als enige nog wil nu eerst zien hoe dit verder bevalt en hoe het precies in elkaar steekt zo'n kickstart project


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 08 jul 2013, 00:59 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
Voor mij gewoon Xildur als naam.

Tot nu toe :

Dungeon Roll (via dit forum)
Meerkat Slammers (ging helaas niet door)
Small World 2 incl. encyclopedie
Walk the Plank
Counsil of Verona

Zie http://www.kickstarter.com/profile/1740301943

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
75 berichten | Pagina 1 van 5 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Kickstarter algemeen: Wie pledgededt wat en waarom?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®