Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Onze columnisten geven in deze rubriek hun persoonlijke kijk op de spellenwereld.

Ben je het met hen wel of niet eens? We horen graag jouw reactie, zolang deze rekening houdt met de nettiquette.



31 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: #Me too
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2018, 17:39 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 23
RoyalRumble69 schreef:
Lieze82 schreef:
Robertopellizini schreef:
Ik ben helemaal voor gelijke representatie van vrouwen in bordspellen. Voor bordspellen die zich in de moderne tijd, de toekomst (al dan niet sci-fi), of in fantasy-werelden oid afspelen is er geen excuus te bedenken waarom er niet een gelijk aantal vrouwelijke karakters zou kunnen zijn.

Als je echter dit idee op de geschiedenis gaat toepassen dan ga je deze geweld aandoen. Voor elke vrouwelijke leider die jij noemt zijn er minstens 5 (10? 15?) mannelijke leiders te noemen die minstens even geschikt zijn. Onze geschiedenis wordt gedomineerd door mannen. Dat kan je vervelend vinden, maar spellen die over onze geschiedenis gaan kun je het niet kwalijk nemen dat ze een realistische representatie hiervan proberen te geven. De geschiedenis zo gaan vervormen dat deze prachtig in ons beeld past van gelijkheid van mannen en vrouwen is wel erg doorgeslagen. Cherry-picking in onze geschiedenis om maar gelijke representatie te krijgen, omdat dat nu eenmaal zo past bij de huidige tijdsgeest is niet alleen stompzinnig, het getuigt ook nog eens van een pedante en vingertje-wijzende mentaliteit.

Laten we alsjeblieft strijden voor gelijkheid waar dat zinvol is en de geschiedenis (hoe ongelijk die ook is) laten voor wat die is en daar van leren, en niet deze proberen te vervormen in onze gedachten wat de huidige werkelijkheid waar die ongelijkheid nog steeds bestaat er niet eenvoudiger op maakt.


Als vrouw zijnde kan ik me daar wel bij aansluiten.

Plus dat ik in een bordspel het ook helemaal niet erg vindt om met mannelijke karakters te spelen. Ik zou het gevoelsmatig eerder 'raar' vinden om bv een blood rage,... te spelen met een vrouwelijke krijgersclan.


En dat terwijl juist bij de vikingen de vrouwen een zeer prominente rol hadden binnen de beschaving en ook zeker een robbertje vechten niet uit de weg gingen.


I know, daarom dat ik ook schreef 'gevoelsmatig'.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
31 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - De kolomnisten van de Lage Landen  
 Feed - Onderwerp - #Me too  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

De kolomnisten van de Lage Landen, column



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®