Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Onze columnisten geven in deze rubriek hun persoonlijke kijk op de spellenwereld.

Ben je het met hen wel of niet eens? We horen graag jouw reactie, zolang deze rekening houdt met de nettiquette.



1 bericht | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vrijwillig
BerichtGeplaatst: di 12 maart 2019, 23:26 
Jakkiebak!

Berichten: 70
Vrijwillig

Tamara Bakker

Afgelopen week plofte de Spel! bij mij op de mat. Op de pagina die normaal gesproken bestemd is voor mededelingen van het bestuur, stond nu in groot lettertype bijna een smeekbede aan de leden om versterking van het bestuur. Ducosim heeft momenteel geen voorzitter en zit daarmee verlegen om iemand die de grote lijnen uitzet en mr. of mrs. Ducosim wil zijn. Ik hoop van harte dat het lukt om de grootste spellenclub van Nederland en boegbeeld van onze hobby weer spoedig te voorzien van een voorzitter.


Zo’n bestuursfunctie is vrijwilligerswerk. Werk waar je niet voor betaald krijgt, maar waar je heel veel voldoening voor terugkrijgt. Of dat nou vrijwilligerswerk is in de zorg, in de kerk, bij een sportclub: veel clubs en organisaties in Nederland drijven op vrijwilligers. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft vorig jaar bijna één op de twee Nederlanders van 15 jaar of ouder zich minstens één keer ingezet als vrijwilliger. Een indrukwekkend aantal, waar we trots op mogen zijn in deze snelle tijden waarin iedereen het druk-druk-druk heeft.

Onze spelhobby ontkomt ook niet aan vrijwilligerswerk: demo-ers, vertalers, bestuursleden van spellenclubs, juryleden van de Nederlandse Spellenprijs: allemaal mensen die zich belangeloos inzetten om onze mooie hobby te promoten. En ja, soms krijg je dan nog een spel op de koop toe, dat is mooi meegenomen. Maar voor de meeste vrijwilligers is de vergoeding toch vooral de voldoening van een goed lopende vereniging of de blije gezichten aan de demotafel waar je zojuist een nieuw spel hebt uitgelegd.

Ook deze rubriek, de Kolomnisten van Catan, draait op vrijwilligers. Mensen die het leuk vinden om eens in de zoveel tijd hun gedachtenspinsels op papier te zetten over allerlei aspecten van onze bordspelhobby. Maar nu komt het: de afgelopen maanden hebben de andere Kolomnisten weinig tijd danwel weinig inspiratie gehad. Hierdoor was ik als Kolomnist een beetje teveel de roepende struikrover in de woestijn.

Dat moet anders kunnen. Ik kan me niet voorstellen dat er op bordspelmania geen getalenteerde schrijvers rondlopen die graag hun zielenroerselen willen delen met de bordspelcommunity. De kracht van deze rubriek zou juist een verscheidenheid aan invalshoeken moeten zijn. Dus: vind je het leuk om jouw pennenvruchten over bordspellen te delen met de rest van de lezers van bordspelmania? Stuur mij dan gerust een pb.



Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
1 bericht | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - De kolomnisten van de Lage Landen  
 Feed - Onderwerp - Vrijwillig  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

De kolomnisten van de Lage Landen, column



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®