Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





315 berichten | Pagina 1 van 21 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2014, 22:06 
Board Game Stats
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Enschede
Al een tijd zijn mijn man (Eerko) en ik met een projectje bezig. We wilden een voor ons handigere manier om gespeelde spellen bij te houden maken.

Eerko is een iPhone app gaan maken, waar langzaam alle wensen ingezet werden. We wilden ook meteen statistieken kunnen zien, zoals: wie wint dit spel het vaakst, wat hebben we het meest gespeeld de laatste tijd, wat is de hoogste verliezende score bij een spel.

Uiteindelijk is hier Board Game Stats uitgerold. Een app waarbij je spellen, spelers en gespeelde spellen (plays) snel kan toevoegen. Je kan een spel aan BGG linken zodat er een plaatje bij komt te staan. Bij het invoeren van scores kan je de app laten optellen, je voert bijvoorbeeld: 12+32+3+23 in, wij vonden dat handig bij spellen waarbij je aan het einde van verschillende plekken scoort.

Er zit al heel veel in de app, en we hebben ook al redelijk wat ideeën voor toekomstige updates. Ik had eerder gevraagd of mensen interesse hadden om te weten wanneer de app in de App store staat, dus bij deze: Hij staat er in :D

De link is: https://itunes.apple.com/us/app/board-game-stats/id892542000?ls=1&mt=8

Informatie is ook te vinden op: http://eerko.nl/software/board-game-stats/


Laatst bijgewerkt door Suzan op vr 23 jun 2017, 16:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2014, 22:17 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
Top.
Meteen gedownload. (Hoezo verslaafd????)
Dit gaan we dus eens even lekker uitproberen.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2014, 22:20 
Board Game Stats
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Enschede
rober schreef:
Top.
Meteen gedownload. (Hoezo verslaafd????)
Dit gaan we dus eens even lekker uitproberen.


Cool, laat weten wat je ervan vind, alle feedback is zeer welkom!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2014, 22:45 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
Al even zitten pielen.

Eerste indruk is positief.
Werkt heel soepel.
Alleen een heel belangrijk ding mis ik.
Het uploaden van plays/scoren naar BGG.
of zie ik iets over het hoofd?

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2014, 22:52 
Board Game Stats
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Enschede
rober schreef:
Al even zitten pielen.

Eerste indruk is positief.
Werkt heel soepel.
Alleen een heel belangrijk ding mis ik.
Het uploaden van plays/scoren naar BGG.
of zie ik iets over het hoofd?


Dankje!

Het uploaden naar BGG is een punt dat hoog op de gewenste feature lijst staat. Maar we hadden best veel van dat soort punten, en we moesten een keer een eerste versie afmaken :)

Edit: en hoe meer mensen iets noemen hoe hoger het op de lijst komt natuurlijk!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2014, 23:10 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
Ik ga meteen 100 schaduw accounts hier aanmaken om dit boven aan de lijst te krijgen. :p

Als die optie er in zit, dan wordt het denk ik mijn meest gebruikte app.
Anders heeft hij helaas weinig toegevoegde waarde voor me.
In eerste instantie gebruik ik dit soort apps namelijk om snel scores te kunnen noteren en meteen te loggen op BGG.

De toegevoegde waarde van jullie app, is wel het stats deel en soepele werking.
Nieuwe scorers zijn idd in no-time toegevoegd.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2014, 23:35 
Board Game Stats
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Enschede
Ik begrijp de wens helemaal. Ik voerde altijd alles op BGG in, maar vond het zo'n gedoe, dat we het anders zijn gaan doen. Eerst gewoon een excel lijstje op de telefoon, maar later zijn we dus BG Stats gaan maken. En eerlijk gezegd weet ik niet of loggen op BGG (voor ons) eigenlijk nog veel toevoegt ten opzichte van het in de app bijhouden.

Wat ik zelf graag als feature toegevoegd zou zien, is het loggen van uitbreidingen, zodat je daar ook statistieken van kan opvragen, zonder dat je aantal gespeelde spellen onnodig opgehoogd wordt. Dit is iets wat BGG niet kan op dit moment. Zelf vind ik dit iets wat echt iets toevoegt, maar geen idee of andere mensen dit interessant vinden?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2014, 23:53 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
Het is idd jammer dat BGG de plays voor uitbreidingen en basisspellem gewoon bij elkaar optelt.
Via de extended stats site van friendless, krijg je hier wel wat meer uitgesplitste gegevens van.
Ik log ze in ieder geval wel altijd. Dus na een basisspel via een app gelogged te hebben, moet ik nog steeds de uitbreidingen handmatig op BGG doen.
Dus op zich zou het wel handig zijn als je dat ook via de app kon loggen.

Nog even een puntje.
Ik heb de app nu op de ipad en iphone staan
Gegevens uitwisseling gaat handig via mail, maar je wisselt wel steeds het hele playbestand uit. En hierdoor komt dan alles dubbel te staan.
Dus als ik de ene keer op de ipad iets toevoeg en een andere keer op de iphone en ik wil dat uitwisselen, dan gaat dat niet echt goed. :(

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 03 jul 2014, 15:00 
Level 37
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Brugge
Ik hoor het graag wanneer er sync is met je BGG account, anders lijkt het mij dubbel werk. BGG moet echt eens een goeie app gaan bouwen maar usability is nooit hun sterkste punt geweest. Gebaseerd op de screenshots vind ik Boardgamestats veel netter, maar als ik het goed lees staat de database op het toestel met de app zelf, wat minder handig is dan een cloud based account of database.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 03 jul 2014, 18:14 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 63
Woonplaats: Enschede
Murm3l schreef:
Ik hoor het graag wanneer er sync is met je BGG account, anders lijkt het mij dubbel werk. BGG moet echt eens een goeie app gaan bouwen maar usability is nooit hun sterkste punt geweest. Gebaseerd op de screenshots vind ik Boardgamestats veel netter, maar als ik het goed lees staat de database op het toestel met de app zelf, wat minder handig is dan een cloud based account of database.


Sync staat ook hoog op onze wensenlijst. Wat is in jouw opinie belangrijker: sync algemeen, dus naar verschillende apparaten en een bijbehorende website, of sync specifiek met de Plays van BGG?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 03 jul 2014, 18:15 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 63
Woonplaats: Enschede
rober schreef:
Nog even een puntje.
Ik heb de app nu op de ipad en iphone staan
Gegevens uitwisseling gaat handig via mail, maar je wisselt wel steeds het hele playbestand uit. En hierdoor komt dan alles dubbel te staan.
Dus als ik de ene keer op de ipad iets toevoeg en een andere keer op de iphone en ik wil dat uitwisselen, dan gaat dat niet echt goed. :(


Ik zal dat verbeteren in een update, in ieder geval dat je niet met duplicaten komt te zitten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2014, 14:29 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
Ik gebruik de app nu een weekje en ik moet zeggen dat ik eigen steeds enthousiaster wordt.

Zoals ik al eerder zei, werkt hij heel soepel, zowel op de iphone als op de al wat oudere ipad mini (en dat kan ik van de score geek app niet zeggen, die reageert heel traag en stug )

Een nieuwe play of game is zo aangemaakt.
De statistische overzichtjes vind ik echt super leuk.
leuk om per spel de high scores en personal best te zien.
Het ziet er allemaal heel duidelijk en overzichtelijk uit, vind ik. :thumbup:


Enige twee nadelen tot nu toe zijn:
- geen upload naar BGG. Echter vanuit de app kun je heel makkelijk naar de BGG pagina van het spel gaan en daar dan nog met een druk op de knop een spel loggen. Eigenlijk gebruik ik namelijk de BGG log enkel om het aantal gespeelde spellen bij te houden en de locatie. Met die info doet extended stats weer wat. Met scores en spelers doet zowel BGG als extended stats niets, dus dat heeft dan ook geen meerwaarde voor mij om dat nog extra in te vullen. Verder gebruik ik de BGG LOG om via de twitterfunctie het gespeelde spel op facebook te posten en hier in mijn onderschrift te krijgen. Voorheen moest ik dan na de upload via een app dan toch nog apart op BGG loggen om dat te kunnen doen en daarna de play wer deleten. Dat hoet dus nu niet meer.
- Synchronisatie tussen iphone/ipad. Mooi dat het op beide te gebruiken is. Alleen nu moet ik als ik bv op de iphone iets toevoeg en wil synchoniseren, de hele app van de ipad verwijderen, opnieuw installeren en dan de file per mail importeren, om dubbele plays te voorkomen.

Als ik het nu zo bekijk dan heeft voor mij de synchronisatie een hogere prioritet dan de BGG upload.

Ik denk dat dit een blijvertje gaat worden en dat Score Geek er weer af gaat (ik wacht nog even op de update daarvan)

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2014, 21:27 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 63
Woonplaats: Enschede
rober schreef:
- Synchronisatie tussen iphone/ipad. Mooi dat het op beide te gebruiken is. Alleen nu moet ik als ik bv op de iphone iets toevoeg en wil synchoniseren, de hele app van de ipad verwijderen, opnieuw installeren en dan de file per mail importeren, om dubbele plays te voorkomen.

Als ik het nu zo bekijk dan heeft voor mij de synchronisatie een hogere prioritet dan de BGG upload.


Een update naar versie 1.1 is zojuist naar Apple gestuurd. Met deze versie kun je exporteren en importeren zonder dat er duplicaten ontstaan - de meest recente versie van elke Play wordt dan automatisch bewaard, en nieuwen worden toegevoegd. Verwijderen moet nog wel op beide apparaten apart.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2014, 22:04 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
Top. Goed bezig.
Ik kijk er naar uit.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2014, 01:34 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Ik snap het totaal niet...... Waarom zou je dit allemaal willen bijhouden?


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
315 berichten | Pagina 1 van 21 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 21  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Digitale bord- en kaartspellen & apps  
 Feed - Onderwerp - [IOS/Android]Board Game Stats  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®