Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




21 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 maart 2017, 11:34 
Meeple

Berichten: 13
Woonplaats: Almere
Hey allemaal,

Ik zit met TTS regelmatig online, heb echter moeite met het vinden van geschikte medespelers.
Dus bij deze wi ik graag mijn belangstelling tonen voor een (al dan niet al bestaand) spellenclubje.
Ik speel wel regelmatig met een Amerikaanse online-vriend, maar die gast is eigenlijk een casual gamer, spellen met wat meer dan oppervlakkige diepgang gaan hem al gauw boven zijn petje.
Ik hou me dus aanbevolen voor spelers die van een goed spel houden, en spellen kunnen waarderen om hun spelmechanismen en uitdaging.

Ikzelf ben vrijwel dagelijks bezig met het maken van mods. Ik tref vaak mods in de workshop aan die van belabberde kwaliteit zijn, zoals onleesbare teksten, of beroerde grafische afbeeldingen. Hetgeen jammer is, want de spelbeleving van een goed spel wordt verpest door dit soort matigheid. (een goed voorbeeld is Lord of the Rings: Confrontation (de Strijd) , Runebound, of A Few Acres of Snow). Dat soort mods zet ik om tot een zeer goede kwaliteit, als het nodig is doe ik een hele make-over van zo’n spel (vaak met boardgamegeek als bron).
Maar ik maak ook spellen die (nog) niet in de workshop te vinden zijn. Voorbeelden:
- Toledo (Martin Wallace)
- Struggle of Empires (idem)
- Mythotopia (idem)
- Runebound Sands of Al-Kalim (idem)
- Memoir 44 (Richard Borg)(was een reuzenklus)
- Wyat Earp (idem)
- Stephensons Rocket (Reiner Knizia)
- Royal Turf (idem)
- Africa (idem)
- Carcasonne de Burcht (idem)
- I am the Boss (Sid Sackson)
- Pergamon (Stefan Dorra)
- Milestones (idem)
- Manhattan (Andreas Seyfarth)
- Vabanque (Colovini+Faidutti)
- Web of Power (Kardinaal en Koning, Michael Schacht)
- Dschunke (idem)
.... etc
En verder ook een hoop 2-persoons spellen (Odins Ravens, Cesar & Cleopatra, Brave Rats, Babel, Hanamikoji, Longhorn, Medici Strozzi, Fungi, Tatsu, Roma, Roma Arena etc )
Ik heb echter geen ambities om deze naar de workshop up te loaden, ze zijn gewoon puur voor eigen gebruik.
Affijn, je ziet hieruit ook dat ik van diverse soorten spellen hou. Ook simpele spellen als Las Vegas, Ticket to Ride, King of Tokyo, Carcassonne (zeg maar de casual gateway games) kunnen op mijn enthousiasme rekenen.

Nou goed, ik ben vrijwel dagelijks beschikbaar voor een goed spel of spelletje, ook voor 2 personen, dus als je belangstelling hebt, laat het hier dan even weten, of stuur een mailtje naar rolfvansoelen@gmail.com en dan gaat het balletje vanzelf wel rollen.

groetjes, Rolf


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 16 maart 2017, 11:57 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5895
Woonplaats: Meerstad (NL)
Goed bezig! Ik heb wel interesse alleen zal niet altijd kunnen zeker niet elke dag :)
Misschien hiervoor een 'spellenclub' oprichten hier op het forum zodat we een eigen sub-fora kunnen aanvragen. Dat een idee als er genoeg interesse is?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 16 maart 2017, 15:04 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Voor.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 16 maart 2017, 22:36 
Meeple

Berichten: 13
Woonplaats: Almere
Hmm, een forum is wel een goed idee, maar van de andere kant denk ik niet dat dat nodig is voor een man of 3 of 4.
In het verleden heb ik regelmatig op TTS gehost (omdat ik nu eenmaal de ‘spelkenner’ was), en via Skype kwamen dan de afspraken tot stand. We hadden daar een groepskanaal aangemaakt. Dan kreeg ik zeg maar om half 8 een berichtje van ‘hee Rolf, doen we straks nog een spelletje?’. En een kwartier later of zo meldde zich een 2e persoon present. Beetje babbelen /chatten, en als we dan daadwerkelijk gingen spelen schakelden we de microfoons in en startte ik een server.

En meestal was het ook wel zo dat we na de spelsessie min of meer globaal afspraken waneer we weer een volgende keer zouden spelen. Beetje de agenda’s met elkaar afstemmen, zeg maar.
Kon een dag later zijn, maar soms ook pas weer een week later. En regelmatig gebeurde het ook ‘op de bonnefooi’.

Maar goed, die jongens hadden allemaal niet zulke strakke agenda’s. En ik kan me voorstellen dat als je dat wel hebt, je iets meer structuur wil hebben in afspraken, zoals ‘dinsdag avond 20.15 uur’.
En dan kan een forum inderdaad handig zijn. Ook misschien om te bepalen wie er gaat hosten, welk spel gespeeld gaat worden etc....
Maar mocht een subforum niet lukken, dan is Skype contact misschien een goed alternatief.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2017, 22:16 
Sojaboon

Berichten: 24
Leuk idee! Is hier al ooit iemand mee verder gegaan? Met het maken van een spellenclub/subforum om spelsessies te organiseren?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2017, 18:11 
Jakkiebak!

Berichten: 50
Woonplaats: Hellevoetsluis
Bump.
Hoe staat het hier mee? Wordt er weleens gespeeld onder bsm'ers?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
21 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Digitale bord- en kaartspellen & apps  
 Feed - Onderwerp - Tabletop Simulator op Steam.  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®