Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




14 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dozen oplossing gezocht!
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2019, 13:42 

Berichten: 63
Woonplaats: Noordeloos
Hoe zorgen jullie ervoor dat de dozen dicht blijven?

Vaak nemen wij onze spellen mee naar vrienden, familie en de club of ze staan op hun zij in de kast. Het probleem: de deksels en dozen willen vreemd gaan, gevolg: alle onderdelen zijn deksel/doosloos.
Nu heb ik geprobeerd om van die dikke elastieken rond de dozen te doen maar ik zie dat sommige dozen indeuken door de elastieken en op twee dozen heb ik vlekken gekregen van de elastieken.

Heeft er hier iemand misschien zelf een alternatief of een tip?
Alvast bedankt! :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2019, 16:28 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Er zijn bepaalde elastieken maar ik weet niet of je die wil gebruiken; wellicht wel als je vervoert. Alternatief: koop een Cajon-tas en je spellen kan je liggend vervoeren.

Afbeelding

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2019, 17:42 
6. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Ik herken het probleem van verduurde rekkers die aan de doos gaan kleven*... ik bewaar immers de speldozen momenteel verticaal in de spellenkast, zo kan ik makkelijk aan elk spel. Als je ze horizontaal bewaart, heb je dat probleem alvast niet (maar dan misschien best geen te zware spelen bovenaan leggen).

*dan weet je gelijk dat je het spel te lang niet hebt bovengehaald ;)

Dus ik ook benieuwd naar gouden tips :)

Die rekkers ken ik niet mazinho. Doe je ze rond al je dozen of enkel rond diegene die je vervoert?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2019, 18:24 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Ik gebruik de rekkers ook (nog) niet; heb ze op beurzen voorbij zien komen.

Maatje van me heeft een Cajontas van drie tientjes en die vervoert prima.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 07 jan 2019, 12:17 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
ik neem mijn spellen altijd mee in een kratje in de auto, horizontaal dus. Dan gebeurt dat niet :)

En als je met de fiets bent: ook een tas meenemen waarin ze gewoon horizontaal kunnen staan, scheelt al een hoop.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 jan 2019, 12:59 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Of genoeg spellen in je zak steken zodat er geen speling meer is 8)
Als ik ze transporteer doe ik er soms wel eens een bredere rek rond, maar in de kast staan ze zo knus bij elkaar dat de dozen eigenlijk niet opengaan :wink:
Wat wel gebeurt is dat de doos een tikkeltje uit elkaar schuift waardoor de onderdelen in de doos vrij spel krijgen. Om dat te vermijden doe ik alles in zakjes of potjes en haal ik ook vaak inserts uit de doos (omdat de potjes en zakjes dan vaak niet meer in de doos gaan).

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2019, 15:55 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Check dit eens....

https://boardgamegeek.com/thread/768012/review-um-other-game-tape


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2019, 20:28 

Berichten: 63
Woonplaats: Noordeloos
Tassie schreef:



:clap: Dit klinkt als een goede oplossing! Vooral fijn dat het herbruikbaar is!


die elastieken ben ik niet echt enthousiast over, het lijken mij gewoon 2brede elastieken aan elkaar en dus van hetzelfde materiaal... Die tas is misschien nog eens een optie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 13 jan 2019, 13:48 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Enige tijd geleden las ergens ik een soortgelijke discussie. Daar raadde men, naast andere oplossingen, elastieken met stof rond aan(zoals soms bij kleding gebruikt wordt). Misschien niet zo mooi, maar inderdaad praktisch en niet de nadelen van verduurde elastiekjes die aan de doos blijven kleven.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 13 jan 2019, 23:42 

Berichten: 63
Woonplaats: Noordeloos
Vandaag even in 'de stad' geweest en bondage tape gekocht. Ik las via die link dat bondage tape hetzelfde is als Hugo's Amazing Tape, maar dat bondage tape wat makkelijker verkrijgbaar zou zijn. Dus zo gezegd zo gedaan!

Thuis gelijk twee dozen uitgetest en het werkt prima. :clap: Nadeel is wel dat als de dozen in de kast heel strak naast elkaar staan, ze aan elkaar plakken op het tape en dat dat niet zo makkelijk gaat. Maar in de kast is het ook niet nodig als ze zo strak staan.

:thumbup: Ik kan iedereen die naar een dergelijke oplossing opzoek is, het zeker aanraden en dan zowel de echte als alternatieve variant :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 13 jan 2019, 23:52 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
flip-flop schreef:
Vandaag even in 'de stad' geweest en bondage tape gekocht. Ik las via die link dat bondage tape hetzelfde is als Hugo's Amazing Tape, maar dat bondage tape wat makkelijker verkrijgbaar zou zijn. Dus zo gezegd zo gedaan!

Thuis gelijk twee dozen uitgetest en het werkt prima. :clap: Nadeel is wel dat als de dozen in de kast heel strak naast elkaar staan, ze aan elkaar plakken op het tape en dat dat niet zo makkelijk gaat. Maar in de kast is het ook niet nodig als ze zo strak staan.

:thumbup: Ik kan iedereen die naar een dergelijke oplossing opzoek is, het zeker aanraden en dan zowel de echte als alternatieve variant :wink:


Graag gedaan.
Oplossing is de tape niet op dezelfde hoogtes om de dozen te doen. Beetje om en om werkt prima.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2019, 10:40 
2. Concordia (2013)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
flip-flop schreef:
Vandaag even in 'de stad' geweest en bondage tape gekocht. Ik las via die link dat bondage tape hetzelfde is als Hugo's Amazing Tape, maar dat bondage tape wat makkelijker verkrijgbaar zou zijn. Dus zo gezegd zo gedaan!

Thuis gelijk twee dozen uitgetest en het werkt prima. :clap: Nadeel is wel dat als de dozen in de kast heel strak naast elkaar staan, ze aan elkaar plakken op het tape en dat dat niet zo makkelijk gaat. Maar in de kast is het ook niet nodig als ze zo strak staan.

:thumbup: Ik kan iedereen die naar een dergelijke oplossing opzoek is, het zeker aanraden en dan zowel de echte als alternatieve variant :wink:


En de overschot kan blijkbaar ook nog goed van pas komen in een andere spelkamer :lol:
[img]
Bijlage:
De bijlage Screenshot_2019-01-14-09-35-30.png is niet langer beschikbaar.
[img]

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2019, 18:19 

Berichten: 63
Woonplaats: Noordeloos
Kevin schreef:
flip-flop schreef:
Vandaag even in 'de stad' geweest en bondage tape gekocht. Ik las via die link dat bondage tape hetzelfde is als Hugo's Amazing Tape, maar dat bondage tape wat makkelijker verkrijgbaar zou zijn. Dus zo gezegd zo gedaan!

Thuis gelijk twee dozen uitgetest en het werkt prima. :clap: Nadeel is wel dat als de dozen in de kast heel strak naast elkaar staan, ze aan elkaar plakken op het tape en dat dat niet zo makkelijk gaat. Maar in de kast is het ook niet nodig als ze zo strak staan.

:thumbup: Ik kan iedereen die naar een dergelijke oplossing opzoek is, het zeker aanraden en dan zowel de echte als alternatieve variant :wink:


En de overschot kan blijkbaar ook nog goed van pas komen in een andere spelkamer :lol:
[img]
Bijlage:
Screenshot_2019-01-14-09-35-30.png
[img]



WOW!!!! :wtf: Die is duur! Wij hebben die ook gekocht maar voor (afgerond) €7 !

En inderdaad om en om en dan werkt het goed :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2019, 10:01 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bondage tape?

Wat moeten mensen wel niet van mij denken?

Eerst al die kleine ziplockzakjes die rondslingeren in huis, was ik eerst al naarstig naar op zoek bij de plaatselijke boekhandel, die keek mij al vreemd aan...

en nu ligt er een rol Lovetoy My first pleasure tape in huis?

:lol: :lol: :lol:

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
14 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Doe het zelf  
 Feed - Onderwerp - Dozen oplossing gezocht!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®