Hey Alex,
Uitvoerig project! Mijn beste tip (wat niet hetzelfde is al gemakkelijk) is om het veel te gaan testen. Met veelspelers, die waarschijnlijk snel gekkigheid in regels vinden of goed verdere ideeën.
Wie is je doelgroep? Test uiteindelijk ook veel met hen.
Mooi maken hoeft dan nog niet teveel, zo te zien is het nu goed genoeg om te testen! Zonde om teveel moeite te steken in aspecten die je wellicht nog gaat aanpassen of zelfs gaat schrappen. Dat is in ieder geval gebruikelijk bij het doorontwikkelen van een spelconcept.
Er is een podcast over game design waarin ook een maker -Dirk Knemeyer- probeerde een spel over voetbal te maken. Hij leerde wat daarin werkte en wat niet. En wat lastig is aan een bordspel met dat thema. Wat ik ervan herinner: Een voetbalfan die ook veelspeler is, dat is een zeer specifiek en dus kleine doelgroep. Gezien je illustraties, ga je ook voor een wat dieper spel, dus voor veelspelers (expert gamers). Geen issue om je daar alsnog op te richten, tenzij je commercieel succes met het project wilt hebben.
Voor spelontwerpadvies kan ik deze podcast sowieso aanraden om naar te luisteren. Het gaat om 'the game design round table'. Info over hun op boardgamegeek:
https://boardgamegeek.com/boardgamepodc ... ound-tablePodcast in itunes (is ook op andere platforms te vinden als je zoekt op internet):
https://itunes.apple.com/us/podcast/the ... 41256?mt=2 De specifieke episode weet ik niet, dit was de kickstarter:
https://www.kickstarter.com/projects/cq ... f=category Veel plezier met de verdere ontwikkeling!