Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Aanbeveling verfmerken?
BerichtGeplaatst: vr 01 sep 2017, 12:27 
Sojaboon

Berichten: 22
Woonplaats: Arnhem
Voor het verven van de Zombicide Black Plague mini's hebben we een setje aangeschaft van the Army Painter specifiek voor dit spel. Deze is niet echt bevallen, de dekking valt een beetje tegen. Aangezien we verder geen ervaring hebben met het schilderen van mini's, hebben jullie tips voor welke verf over het algemeen goed dekt / lekker werkt?

Zal binnenkort wat resultaten posten!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 01 sep 2017, 16:26 
5. Cuba (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 396
Woonplaats: Kleve
Vallejo is voor mij de nummer 1

http://www.acrylicosvallejo.com/en_US/g ... /family/18

Maar een goede 2 is Citadel

https://www.games-workshop.com/en-US/se ... 2401632303

Maar ik vind het niet fijn dat ze om de zoveel jaar hun kleurenlijn veranderen en het model verfpotje staat me ook niet aan...Maar dat is persoonlijk..

En deze heb ik ook goede ervaring mee maar niet overal makkelijk te krijgen

https://store.privateerpress.com/paint- ... class=5934

Maar ook hier zijn voor mij het weer de potjes ,waarom ik daar niet veel van heb...

Maar probeer je modellen eerst te ontvetten in een bakje met zeepoplossing. En eigenlijk is primeren een must...Vooral voor het dekken van de verf. Een andere tip is probeer het niet in 1 keer dekkend te maken, beter 2of 3 keer een verdunde laag aanbrengen...

Succes met je schilderwerk en zoektocht naar de verf die je ligt...

Bas


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 15:43 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 189
Woonplaats: Tilburg
Hier ben ik zelf ook het meest te spreken over Vallejo. Ook gebruik ik het voor modelbouw


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 08 sep 2017, 18:07 
Sojaboon

Berichten: 22
Woonplaats: Arnhem
Bedankt voor de tips, we gaan Vallejo eens proberen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 09 sep 2017, 11:14 

Berichten: 54
Woonplaats: Bergen op Zoom
Ik zou wel Vallejo Game Color vermijden. Erg inconsistent qua dikte en hoeveelheid pigment over de range heen. Verdunt niet altijd hetzelfde, en als je vervolgens later naar een airbrush gaat kijken, gaat dit je veel kopzorgen geven.

Ik ben destijds begonnen met Citadel, maar de dropper bottles van alle andere merken zijn een stuk beter. Geen uitgedroogde verf, of dingen als dat.

Vervolgens gekeken naar Vallejo, en vooral de Game Color serie. Was fijn vergeleken met Citadel, maar toen toch verder gekeken door aanschaf van een airbrush.

Toen ben ik aangekomen bij Scale 75. Super verf of mee te schilderen, veel pigment, droogt super mat, en verdunt goed/consistent.

Voor mij is de keuze gekomen op metallics van Vallejo (Vallejo Metal Color serie, niet Model Color of Game Color), normale verf Scale 75 (Ik ben nog geen betere verf tegengekomen), en voor washes gebruik ik Citadel of Vallejo, al maak ik ze soms ook zelf.

Ze zijn allemaal vrij goed, maar kijk ook wat er bij jou in de buurt beschikbaar is (of je moet net als mij een hele serie in 1 keer kopen) voor als je toch een bepaalde kleur nodig hebt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2018, 21:22 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 104
Woonplaats: Almere
Ik gebruik zelf Vallejo (verschillende lijnen), de quickshades van Army Painter en de basecoats van Games Workshop.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Doe het zelf  
 Feed - Onderwerp - Aanbeveling verfmerken?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®