Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2018, 12:22 
Matroos

Berichten: 42
Woonplaats: Kapellen (België)
hoi!

Met enkele bevriende koppels spelen we vaak gezelschapsspellen.
Nu zou ik, met mijn verjaardag in het achterhoofd, voor deze 10 koppels een bordspel willen laten maken waarin wij en/of bepaalde gebeurtenissen uit ons vriendengroepje voorkomen/de hoofdrol spelen.

Ik kom al snel terecht bij een gepersonaliseerd kwartet of ganzenbord maar dan weet je op voorhand dat dit ergens in een lade terechtkomt om nooit meer het zonlicht te zien.

Ik zoek dus een leuk en eenvoudig maar wel echt bordspelletje , dat ik (deels) kan personaliseren. Voor een beperkte oplage/budget.

Is dit mogelijk? Kan iemand mij hiermee helpen?

Eventueel iemand die zelf ervaring heeft in het maken van een eigen bordspel en met de praktische kant kan helpen?

benieuwd naar de reacties!

mvg,
Jan


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2018, 12:31 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Ik denk dat dit lastig gaat worden. Zeker met een beperkt budget.

In een spel ontwerpen inclusief artwork en regels en te stapelen gaan vele werkdagen zo niet weken zitten.

Dat maak je niet in een middag.

En als je het wel in een middag kan maken zal het het zelfde niveau zijn als een kwartet dat ook in de la komt te liggen zoals jezelf aangeeft.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2018, 12:40 
Sojaboon

Berichten: 23
Zolang je het niet hoeft te verkopen, kan een beetje plagiaat geen kwaad.
Je zou bijvoorbeeld monopoly kunnen aanpassen aan de woningen, werk, sportclubs, etc. van je vrienden. De kans en algemene fonds kaartjes aanpassen aan gebeurtenissen die jullie meegemaakt hebben.
En als gevangenis een kater na een avondje stappen? Of iets anders wat past...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2018, 12:43 
Matroos

Berichten: 42
Woonplaats: Kapellen (België)
Bedankt voor je reactie!

Zoals Marvs87 al zegt:
Het hoeft ook geen nieuw spel, helemaal bedacht van naaldje tot draadje te zijn.
Een versie van (ik zeg maar iets) monopoly of cluedo maar dan met onze vrienden als pionnen/ deel van het bord.... zou ook leuk zijn.

Een gepersonaliseerde versie van een bestaand spel kan dus ook hoor. Maar ik zou niet weten hoe ik daar zelf mee aan de slag ga? Of waar ik bvb. voor monopoly algemene fonds kaartjes kan laten maken?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2018, 12:49 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
edda_edea schreef:
Of waar ik bvb. voor monopoly algemene fonds kaartjes kan laten maken?

Wat op pc aanmodderen en daarna afdrukken en in een sleeve met de originele kaart. Levert meestal een mooi resultaat op.
The Pursuit of Happiness of Foute vrienden vette feesten zou mss wel kunnen. Je kan eigen foto's bij de partnerkaartjes steken zodat je eens kan trouwen of op date gaan met een ander zijn vriendin/vrouw :lol: En de activiteiten en items zou je ook kunnen personaliseren. Dan moet je enkel het originele spel kopen en enkele nieuwe kaartjes maken en in een sleeve steken met het originele.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2018, 12:57 
game on!
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Woonplaats: Groningen
In het verleden heb ik dat ook veel gedaan: spellen aanpassen of eigen uitbreiding sets. Een spel 'modden' is goed te doen. Zo is er zelfs een simpel programmatje om magic kaarten te verzinnen, of andere kaarten. Resolutie is dan niet optimaal, maar super vlot kaarten verzinnen, want lay-out is al gegeven: http://magicseteditor.sourceforge.net (je kan meerdere kaart lay-outs selecteren)

Printen en lamineren maakt het stevig, voor kaartjes zou ik adviseren om sleeves te gebruiken inderdaad (doe ik ook met prototypes maken). Is handzamer en goedkoper. Printen hoeft niet eens op dik paper, gewoon een oude speelkaart oid achter schuiven.

Mocht je echt willen laten drukken, dan kost het wel wat, maar krijg je mooi resultaat.
Printerstudio bijvoorbeeld. Voor meer drukkers kijk hier: http://www.jamesmathe.com/hitchhikers-g ... facturers/

_________________
arjanvanhouwelingen.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2018, 13:00 
Matroos

Berichten: 42
Woonplaats: Kapellen (België)
Haha, ja dat is op zich een leuk idee. Maar dan komt het toch wel heel "huis tuin en keuken -geknutsel" over. Het zou leuk zijn om een "zoals in de winkel" spel te hebben, niet een kaartje met een ander kaartje erop gekleefd/ervoor geplaatst.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2018, 13:52 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
Ik heb ook meerdere keren spellen gemaakt voor verjaardagen, gebaseerd op bestaande spellen. Een makkelijke was om Incan Gold / Diamant te doen. Je hebt allemaal positieve kaarten waarop je leuke herinneringen / favoriete spellen kan noemen, en dan 5 gevaren kaarten die verwijzen naar minder leuke dingen (bv een glas cola om te verwijzen naar die ene keer dat iemand deze over de speeltafel stootte).
Weerwolven of Resistance kan ook: maak je rolkaarten met de gezichten van je vrienden erop. Kun je zelfs vragen of iedereen zich wil verkleden om z'n rol goed uit te beelden.

En qua productie kun je best naar een drukkerij gaan, om te vragen wat het kost om het op dikker papier te laten drukken & te laten snijden & de hoeken af te ronden. Maar blijft prijzig.. ik heb meerdere spellen gemaakt waarbij we de kaarten door een lamineermachine haalden. Ziet er dan nog wel 'huisgemaakt' uit, maar lijkt wel professioneler dan sleeves.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2018, 14:14 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Wyckyd schreef:
Ziet er dan nog wel 'huisgemaakt' uit, maar lijkt wel professioneler dan sleeves.

Serieus? Als je ze met een goede printer afdrukt en voor een originele kaart steekt valt het bijna niet op. Ik heb zo mijn Duitste versie van Kingdom Builder recent 'vernederlandst' en dat heeft een mooi resultaat opgeleverd (afgezien van de slechte kleuren op het online document met de NL kaarten dat ik vond).

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2018, 14:25 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
The Iced One schreef:
Wyckyd schreef:
Ziet er dan nog wel 'huisgemaakt' uit, maar lijkt wel professioneler dan sleeves.

Serieus? Als je ze met een goede printer afdrukt en voor een originele kaart steekt valt het bijna niet op. Ik heb zo mijn Duitste versie van Kingdom Builder recent 'vernederlandst' en dat heeft een mooi resultaat opgeleverd (afgezien van de slechte kleuren op het online document met de NL kaarten dat ik vond).


Sorry, ik nam gelijk aan dat we het hadden over sleeves met een gekleurde achterkant - die gebruik ik altijd voor m'n prototypes, en dat ziet er duidelijker uit als zelfgemaakt. Maar clear sleeves gebruik ik ook voor spellen, en daar zou het inderdaad niet zo opvallen als er een printje bij in word gestopt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2018, 14:37 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik bedoelde idd sleeves die ook langs achter doorzichtig zijn :wink:

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2018, 23:24 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Ik denk dat een retheme van een reeds bestaand kaartspel het eenvoudigst en goedkoopst is. Je zou bv een gepersonaliseerde versie van spyfall kunnen maken met eigen foto's van hetgene jullie al samen beleefd hebben. Moet het spel ook speelbaar zijn met 10, want dan zijn de keuzes al beperkt...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2018, 09:04 
Matroos

Berichten: 42
Woonplaats: Kapellen (België)
Hallo, alvast iedereen bedankt voor de reacties en tips!

Het spel zou toch minstens voor 6 mensen moeten kunnen zijn.

Voor het herwerken van een bestaand spel.. ik zou niet weten hoe daar aan te beginnen, ik ben ook niet zo geweldig met foto's bewerken enz. en heb toch wat schrik dat het er dan erg gekunsteld zal uitzien.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2018, 15:18 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Misschien is het goed om aan te geven aan welk budget jezelf zat te denken.

Dit is natuurlijk de randvoorwaarde van wat financieel haalbaar is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2018, 15:28 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
edda_edea schreef:
ik ben ook niet zo geweldig met foto's bewerken enz. en heb toch wat schrik dat het er dan erg gekunsteld zal uitzien.

Ik weet niet hoe je dan wel een spel zou personaliseren als je niet goed bent in foto's bewerken... :problem:

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Doe het zelf  
 Feed - Onderwerp - een spel laten maken voor mijn vriendengroep?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®