Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eigen spel verkopen
BerichtGeplaatst: di 24 apr 2018, 10:58 
PIONier

Berichten: 2
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met het ontwerpen en maken van een eigen kaartspel.
Ook ben ik van plan om mijn spel te verkopen, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen.
Moet ik gewoon kleine speelgoedwinkels benaderen of moet ik op markten gaan staan?
Hopelijk kunnen jullie me helpen met mijn vraag.

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groet,

Eggie


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Eigen spel verkopen
BerichtGeplaatst: di 24 apr 2018, 11:20 
Grote Dienaar

Berichten: 133
Woonplaats: Heeze
Heb je hem al in verschillende groepen (ook vreemden) getest en dergelijke?

Daarnaast blijft het een lastig iets om dat grootschalig aan de man te krijgen gezien de Nederlandse spellen uitgevers.

Zou het denk ik ook proberen via lokale spellenclubs. Geen idee of Kickstarter iets voor dit spel is?

Hoe dan ook het zal lastig blijven ben ik bang. Maar ik hoop voor je dat het je gaat lukken!

Ben wel benieuwd wat voor een soort kaartspel het is!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Eigen spel verkopen
BerichtGeplaatst: di 24 apr 2018, 11:34 
PIONier

Berichten: 2
Lala schreef:
Heb je hem al in verschillende groepen (ook vreemden) getest en dergelijke?

Daarnaast blijft het een lastig iets om dat grootschalig aan de man te krijgen gezien de Nederlandse spellen uitgevers.

Zou het denk ik ook proberen via lokale spellenclubs. Geen idee of Kickstarter iets voor dit spel is?

Hoe dan ook het zal lastig blijven ben ik bang. Maar ik hoop voor je dat het je gaat lukken!

Ben wel benieuwd wat voor een soort kaartspel het is!


Heel erg bedankt voor je reactie. Ik ben nieuw op dit forum. Ik zal je op de hoogte houden!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Eigen spel verkopen
BerichtGeplaatst: di 24 apr 2018, 13:15 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 132
Woonplaats: Den Bosch
Er zijn een aantal opties:
1. Je kan je ontwerp aan uitgeverijen zoals 999, white goblin, etc. voorleggen en hopen dat ze interesse hebben. Dan hoef je zelf geen zorgen meer te maken om de details.
2. Je kan het zelf uitgeven door contact op te nemen met distributeurs en/of winkels.
3. Je kan het kleinschalig zelf verkopen op je eigen website en/of beurzen.
4. Kickstarter.

Optie 1 is het minste werk, maar de kans dat je spel wordt opgepikt door een uitgeverij is niet groot.
Bij alle andere opties ga je de zakelijke kant op en moet je zelf de marketing en dergelijke doen.

_________________
http://brokenmillgames.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Eigen spel verkopen
BerichtGeplaatst: di 24 apr 2018, 17:28 
game on!
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Woonplaats: Groningen
Zo lezen heb je ook commerciële ambities: het spel verkopen (zodat velen er plezier van hebben). Dan moet het een goed spel en uniek genoeg. Ik denk dat de Nederlandse uitgevers in die zin vaak genoeg terecht kritisch zijn. Een uitgever zal er echt wat in moeten zien voordat ze duizenden euro's aan geld en tijd erin stoppen. Er is natuurlijk geen garantie dat ze het goed zien, ze zullen toppers missen en spellen produceren die het matig doen (en dat staat soms weer los van kwaliteit).

Als je de ambitie hebt, dan zul je het testen en doorontwikkelen van je spelconcept serieus moeten nemen. De indruk die je nu wekt is dat dit misschien nog niet uitvoerig is gedaan. Of dat terecht is, weet ik niet. Leg het andere spellenmakers voor bij een testsessie. Dan blijkt het wel. Zelf organiseer ik in het noorden maandelijkse testavonden (spellenmaakgilde.net) en er zijn wel initiatieven in andere delen van het land. Daar lopen ook mensen rond die je wat kunnen vertellen over zelf produceren en verkopen. Bedenk: er komen jaarlijks 4000 spellen uit. Ook spellenwinkels moeten dus flink selectief zijn...

Speltesten:
ontwerpers-designers/topic21050.html

Tip voor uitgevers (als je zover bent): ga langs bij de Ducosim spellenbeurs, daar kun je een afspraak maken met 999 Games.

Succes!

_________________
arjanvanhouwelingen.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Eigen spel verkopen
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2018, 17:54 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Stap 1. Demo het in winkels aan onbekenden. Ga niet in discussie met wat mensen ervan vinden.

Stap 2. Bestudeer het opstarten van kickstarters.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Eigen spel verkopen
BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2018, 21:58 
Meeple

Berichten: 14
In tegenstelling tot wat Warjan zegt zou ik juist wel in discussie gaan met de playtesters. Niet op een negatieve manier, maar dat is juist de manier om feedback te krijgen en te zien wat wel en niet werkt en of het geheel een beetje gebalanceerd is.

Maar mijn idee moet je eerst een beginnen met stap 0 een (goed) projectplan/ conceptplan te maken.
Hier stop je minimaal de volgende dingen in:
A: beschrijving/ (samenvatting) van je spel in twee alinea’s
B: analyse van vergelijkbare spellen die het meest overeenkomen
C: analyse waarin jouw spel uniek en leuk is
D: marktanalyse, wie moet jouw spel spelen/ kopen?
E: concept van je spel op hoofdlijnen uitgewerkt
F: sample van 2 of 3 artworks ( van de uiteindelijke eindkwaliteit, geen schetsjes)
G: plan van de benodigde resources; tijd geld middelen etc.
1) spelconcept, 2)artwork, 3) (technisch) schrijver 4) dtp 5) projectmanager/inkoper/regelneef 6) marketing/verkoop
H: analyse/ offertes van de kosten die je moet gaan maken. (Initiële en running costs) vergeet ook de licentiekosten niet voor software etc.
I: tijdsplanning hoe je dit alles wil gaan realiseren

Als je er dan nog steeds zin in hebt en het nog ziet zitten kun je beginnen met het detailuitwerken . Anders is de kans wel erg groot dat het project mislukt, verzand of oneindig
Doorloopt.

Mvg

Een (redelijk) ervaren projectmanager


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Eigen spel verkopen
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2018, 06:53 
game on!
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Woonplaats: Groningen
Je haalt de verkeerde aan.

Ook ik ben ervoor om dialoog te hebben, en discussie als je echt kritische testers hebt. Kern is wel om open te staan voor input. Dat is belangrijker dan wat voor woord we er aan hangen :-)

_________________
arjanvanhouwelingen.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelontwerpers en designers  
 Feed - Onderwerp - Eigen spel verkopen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®