Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: zo 26 jan 2014, 16:58 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
En, hoe vonden jullie de Ducosimbeurs? Hoe was de veiling? Hebben jullie nog leuke spellen gespeeld? Kortom, deel je ervaringen hieronder ter leering ende vermaeck.

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: zo 26 jan 2014, 17:27 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Ik heb het helaas toch niet kunnen halen dus ik ben erg benieuwd!!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: zo 26 jan 2014, 21:42 
4. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
Ik ook niet, had een weekend met vrienden om hen in te wijden, wat m.i. net zo leuk was :) Volgende keer hoop ik er wel bij te zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: zo 26 jan 2014, 21:42 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
DeKerstman schreef:
Ik ook niet, had een weekend met vrienden om hen in te wijden, wat m.i. net zo leuk was :) Volgende keer hoop ik er wel bij te zijn.


Dat is in ieder geval heel belangrijk :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: zo 26 jan 2014, 21:48 
10. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
suzanne24 schreef:
DeKerstman schreef:
Ik ook niet, had een weekend met vrienden om hen in te wijden, wat m.i. net zo leuk was :) Volgende keer hoop ik er wel bij te zijn.


Dat is in ieder geval heel belangrijk :wink:


Zeker, altijd op zoek naar nieuwe zieltjes om te winnen voor deze leuke hobby :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: zo 26 jan 2014, 22:46 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Ik was gisteren op de ducosim beurs. Ik had met twee mensen afgesproken via deze site om wat spellen over te nemen, Glen More en een aantal sets Ascension. Dit is zeker een goede manier om wat leuke spellen te kopen voor een zacht prijsje en het scheelt ook weer in de verzendkosten :D.

Daarna heb ik een potje Russian Railroads gespeeld van 999 games. Goede worker placement game die lekker weg speelde. Het spel biedt verschillende mogelijkheden om punten te scoren en dus om verschillende tactieken te proberen. Jammer vond ik dat de eerste paar plekken iedere beurt eerst werden bezet (munten, kopen ingenieur en extra mannetjes). De ingenieurs zijn ook erg sterk. Ik kocht er de eerste twee rondes twee en dat bleek achteraf een gigantisch voordeel te zijn wat zo maar de reden kon zijn dat ik het potje had gewonnen. Goed spel dus, maar naar mijn mening niet bijzonder genoeg om aan mijn collectie toe te voegen.

Daarna was het al 14.00. Ik heb nog even bij de veilig gekeken en moest daarna (helaas) weer gaan.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: zo 26 jan 2014, 23:46 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
De beurs was eigenlijk als vanouds... zij het dat door opnamen van Telekids in de Flint de parkeergarage aldaar vol was en iedereen moest uitwijken naar veel duurdere en verder weg gelegen lokaties. Dat is met spellen bij je niet zo fijn. Het gevolg was ook dat het in de ochtend relatief stil was.

Veel nieuw spul om te proberen: ikzelf heb Eight Minute Empire, Artifact, Brugge, Glasstraat, Amerigo en Nauticus gedaan.
— EME is lief maar eigenlijk te saai in z'n eenvoud; ik heb begrepen dat de Legends-editie veel van de problemen aanpakt en oplost. Zonde dan dat het origineel dan al in een Nederlandse editie is uitgekomen. Vooralsnog houd ik het bij een meerderhedentitel als Kardinaal & Koning. Is niet precies hetzelfde, maar is wel wat uitdagender.
— Over Artifact begin ik niet.
— Brugge was een leuke Feld in die zin dat dit een van de eerste ontwerpen was waar ik niet kon zeggen wat nu Felds uitgangspunt is geweest. Het spel zelf is verder niet ingewikkeld of moeilijk, leuk voor snel even als je nog een half uurtje tot drie kwartier te besteden hebt, en niet helemaal gedachteloos te werk wilt gaan. Je wordt geconfronteerd met een keuze op basis van incomplete informatie, en mag daarna per ronde met de extra informatie die je keus heeft gegenereerd (namelijk het omdraaien van gekozen kaarten) zo goed mogelijk een tactisch puzzeltje oplossen.
— Amerigo daarentegen was weer een ouderwetse mechanisme-eerst-Feld, nu op basis van een dobbeltoren. De diverse acties waren door stukken overzichtelijker dwarsverbanden aan elkaar geknoopt waardoor het geheel snel lekker vertrouwd aanvoelde. Het maakte de uitleg ook een stuk makkelijker, waar onze uitlegger volop (mis)bruik van maakte. Complimenten! Maar het spel... mwoah. Nee. Voelt redelijk overbodig aan naast de recente grote dozen van Feld. Dan liever Brugge.
— Nauticus vond ik teleurstellend gezien het oeuvre van de auteurs. Van de spelers wordt zo overduidelijk hetzelfde strategische pad met slechts minimale variatie verlangd dat het er alleen op neerkomt vroeger of later toe te slaan. Zie het als Puerto Rico met 4 of 5 speciale gebouwen: dat zou niet echt leuk zijn, ís het ook niet.
— Glasstraat is een vriendelijk en toegankelijk grondstoffenconversiespel dat, zo heb ik van diverse cracks begrepen, de essentie van het véél langer durende Ora & Labora goed pakt en als zodanig aantrekkelijker is om te spelen als je minder tijd of minder ervaren spelers hebt. Ik heb me geamuseerd met deze titel precies omdat deze prima aansloot op mijn pruttige algemene speelniveau van dit soort dingen.

Veiling was voor mij vooral een plek om spellen te verkopen, en ik ben beslist niet ontevreden over het resultaat. Het begin van het indikken van de verzameling is gemaakt. De opbrengst zal worden gebruikt van titels die mijn interesse wel (of meer) hebben—en dat zijn er heel wat minder dan ik verkocht 8).

Leuke beursaanbiedingen bij de diverse verkopers, zij het dat die niet over het hele gamma aan spellen lopen (logisch) en dat als je het web een beetje afstruint je al snel tegen lagere prijzen aan je trekken komt (ook logisch). Maar het is eigenlijk een fact of life dat op beurzen geen grootste kortingen worden gegeven: als prijs een belangrijk punt voor je is, ga je om te beginnen niet naar Amersfoort.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: ma 27 jan 2014, 10:38 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
cymric schreef:
— Over Artifact begin ik niet.


Dat zal ik dan wel doen :mrgreen:

Weer een lekker dagje mogen demonstreren voor WWG.
Brugge, de Glasstraat, Kung Fu, Asante en Artifact heb ik uitgelegd.
Die laatste was zelfs met 5x mijn meest uitgelegde spel van de dag, maar hij viel niet zo heel goed in de smaak bij de meeste. De andere spellen gelukkig wel.

Van te voren was ik een beetje "bang" voor de veiling.
Voorgaande jaren trok de zaal zowat geheel leeg op het moment dat de veiling begon, en konden we als demonstrateurs zelf gaan spelen.
Gelukkig was dat dit jaar niet het geval.
De tafels bleven redelijk goed bezet de hele dag.

Zelf heb ik nog een potje Eight Minute Empire gespeeld. De combinatie van de super korte speelduur met toch wel tactische keuzes, maakte hem voor mij heel leuk. Een beetje Ël Grande vermomd als Love Letter"

Het was natuurlijk ook erg leuk een hoop bekende gezichten weer te zien en hier en daar even een praatje te maken. Ik heb me weer prima vermaakt. :wave:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: ma 27 jan 2014, 12:16 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 29
Wij hebben ons debuut gemaakt, en zeer goed bevallen!

Uiteindelijk alleen iets teveel uitgegeven op de veiling, wat is dat verslavend zeg :)
hadden een paar spellen dik aangestreept (waarvan Ticket to Ride Noric Countries en het Giro d'Italia spel uiteindelijk ook gewonnen). Maar ook een flink aantal spellen aangekocht omdat ze gewoon voor weinig gingen... (Zag dat de combinatie the Joker/Vendetta ook flink aan het inkopen waren ;)

Het middenblok van de veiling was voor de wargames en blijkbaar was een flink deel van de aanwezigen daarvoor gekomen want toen vlogen de prijzen flink omhoog!

Ook bij de GameFreak een aantal spellen ingekocht die in de sale waren voor 10,-.

Uiteindelijk met 24 nieuwe/2ehands spellen naar buiten gelopen.... (oeps)

Daarna nog even een potje Spexx (ofzoiets) gespeeld.
Leuk Yahtzee achtig dobbelspel, waarbij je in 4 worpen kan bepalen waar je je blokje op het scorebord legt. Krijg je het voor elkaar een combinatie van blokjes te maken dan scoor je punten. Met ook de mogelijkheid de combinatie van je tegenstander te dwarsbomen.

Ook zonder veiling blijft Ducosim zeker interessant, een soort klein Spellenspektakel.

Enige minpuntje wat ik zou kunnen noemen is dat ik geïnteresseerd was in Pathfinder de cardgame, maar bij de stands die ze verkochten konden ze me niet vertellen of het ook leuk is om in je eentje te spelen (1-4 spelers on the box). Dus dat ga ik dan nog eerst maar eens uitzoeken)

Gaan zeker nog een keer, en al helemaal als er weer een veiling is :)

David


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: ma 27 jan 2014, 13:22 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
Heb me uitstekend vermaakt op de vloeren van de Flint. Ik ben altijd al een groot fan van Telekids geweest en daarom kon ik dit niet laten schieten natuurlijk.

Toen ik eenmaal binnen was kreeg ik toch wel een beetje een deksel op mijn neus. Hier zaten allemaal mensen aan tafeltjes gebogen over kartonnen platen met leuke plaatjes en houten blokjes er naast. Ik keek verwilderd om me heen en zag nergens Telekids staan. Na een paar mensen gevraagd te hebben waar het Telekids Musicalschool Winterfestival was en glazige ogen als reactie te hebben gekregen zakte de hoop in mijn schoenen en ben maar aan een willekeurig tafeltje gaan zitten.

Al snel kwam er een man als een hongerige wolf op mij afgestormd. Met mijn hart in de keel stelde hij zich voor als William ('Hey, dat is toevallig. Ik ook....') en voor ik het wist had hij een spelletje uitgelegd dat de naam 'Eight Minute Empire' had meegekregen. Ik vroeg nog hoe deze beschaving dan heette, maar daar moest hij het antwoord op schuldig blijven. Is niet zo gek ook als het maar 8 minuten heeft bestaan. Ook het spel dat dezelfde naam draagt doet er niet veel langer over om weer afgebroken te worden. Na 20 minuten liep ik weer rond en keek toch eens goed om me heen. De mensen hier waren helemaal niet bedroeft dat ze niet bij Telekids Musicalschool Winterfestival konden zijn. Ze waren allemaal vrolijk en blij. Aan meerdere tafels werd hard gelachen, maar één tafel sloeg alles. Dat moest ik dus ook zien. Nog geen seconde nadat mijn derrière het fluweel van de stoel toucheerde kwam er wederom een wolf uit de roedel op mij afgestormd. Ik zat wederom aan een tafel waar een spel gespeeld werd. Langzaam begon mij duidelijk te worden wat deze mensen aan het doen waren. Deze wolf kon overduidelijk zijn opwinding over het opnieuw vangen van een schaap niet verhullen en ging vol enthousiasme aan de slag met het slachten. Gelukkig niet bij mij, maar in een fictieve stad waar grote monsters alles met de grond gelijk maken en de inwoners per half dozijn naar binnen slobberen. Meteen begreep ik waarom mensen dit zo leuk vinden. In het echte leven beleef ik ook veel plezier met het slopen van gebouwen en het verorberen van onderdanen. Het is dan ook daarom dat ik met overmacht de beste was.

Telekids was ver teruggetrokken in mijn hoofd. Het was hier best leuk en gezellig en bovendien best druk. Dat daar zoveel mensen op af komen.... Ik kreeg lucht van een veiling die gehouden werd en ben maar eens om het hoekje gekeken. Dit kon mij echter niet lang boeien en heb dus maar snel weer richting de grote zaal bewogen. Ben daar maar weer aan een tafel gaan zitten. Hier lag wederom een spel op tafel (Dat die mensen dat de hele dag kunnen doen...). En niet alleen op deze tafel. Overal om mij heen lag hetzelfde spel. Waarom is mij niet helemaal duidelijk, want op het moment dat ik daar ging zitten waren veel tafels leeg. Misschien kwam het wel door die veiling waar ik weggelopen was. Het spel heet EGI, nee..Ago, nee..Igu, nee...UGO. Ach, wat maakt het ook uit hoe dit spel heet. Veel heeft het er toch niet mee te maken. Ook hier was ik snel klaar. En wederom wist ik de winst binnen te slepen. Ik ben hier zowaar goed in en kreeg het ook steeds beter naar mijn zin. Telekids kon mijn reet roesten en dook dus vol overgave in het volgende spel. 'Keyflower' was zijn naam, maar wat sleutels en bloemen met dit spel te maken hebben is mij ook een raadsel. Dit spel was wel heel anders dan wat ik hiervoor had gedaan, want ik moest echt nadenken. Gelukkig kan ik dat als één van de beste, maar het bleek niet genoeg om mijn 100% vol te houden :( .

De roedel bleek ondertussen een sekte te zijn die misschien niet de grootste van het land is, maar wel de leukste. Al moeten ze wel iets doen aan die zwendelaars aan de rand, want toen ik eenmaal wegging bleek mijn portemonnee leeg te zijn en liep ik met een enorme doos weg....

De volgende keer als Telekids weer in Amersfoort komt ben ik er weer bij!!!

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Willy the Kid op ma 27 jan 2014, 19:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: ma 27 jan 2014, 16:56 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Leuk stukje William. :clap:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: ma 27 jan 2014, 17:01 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Zelf ben ik deze keer maar heel kort op Ducosim geweest. Ik arriveerde om half 10 in Amersfoort met de demospellen van Quined en White Goblin achter in de koffer. Mijn jongste zoon van 10 was mee en kon mooi even helpen met het naar binnen brengen.

De demoërs van dienst waren al gearriveerd en hielpen met uitstanzen en klaarzetten van de spellen. Om 10 uur druppelden de eerste mensen binnen maar al vrij snel volgenden er meer.

Zelf heb ik daarna mijn kavels voor de veiling afgeleverd. Aan het eind van de dag hoorde ik dat ze EUR 63,00 hebben opgebracht, dat is altijd weer mooi meegenomen.

Ook nog een aantal bekenden gesproken of de hand geschud. Mijn jongste zoon speelde een spelletje UGO! en schilderde gezellig aan een miniatuurtje.

Toen was het alweer 12 uur geweest en hoog tijd om naar huis te gaan. Daar organiseerde ik namelijk 's middags een Ticket to Ride toernooi dat overigens ook heel gezellig was maar dat terzijde.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: ma 27 jan 2014, 21:30 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Voor mij ook de eerste keer op een ducosim beurs,

samen met de andere spelers van M44brigade heel de dag met memoir'44 in de weer geweest. We hebben ons prima vermaakt.
Zelf nog een rondje over de beurs gelopen maar helaas geen spellen meer gespeeld (toch jammer, want er stonden wat leuke bij)
Uiteindelijk naar huis gegaan met een uitbreiding voor Cuba en Agricola voor 2 personen.

De gezelligheid, kleinschaligheid, rust (in tegenstelling tot spellenspektakel) smaakt zeker naar meer!

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014, 15:59 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 261
Woonplaats: Ede
Door het hele Telekids gebeuren was het opstarten van de beurs en de logistiek in de ochtend een beetje lastig. Maar uiteindelijk waren we erg tevreden over deze Winterbeurs. Iets meer dan 420 bezoekers (bezoekers en leden waren ong. gelijk + een zootje vrijwilligers), een mooi aantal. Het hoge bezoekersaantal was vast vanwege mijn optreden in Prettig Weekend van Radio M, die interviewde mij op zaterdagochtend over de beurs en dergelijke. 8)
Zo ver ik weet liep de veiling ook goed, de gemiddelde verkoopprijs lag in ieder geval in dezelfde range als voorgaande jaren.
Het was ook leuk om weer een volle rollenspel-tafel te zien.
Na afloop nog een gezellige borrel gehad met de vrijwilligers en andere genodigden.

Bedankt aan iedereen die is geweest in ieder geval.
Maurice


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014, 16:41 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
Dan ook nog een kort verslagje van mij. Op tijd uit vertrokken, want vanuit Groningen is het nogal een reis. Helaas werd de reis nog ietsje langer - eerst zaten we vast achter een goederen trein, en daarna bleek er een wisselstoring. Een tijdje vertwijfeld op Zwolle staan wachten, maar gelukkig werd het euvel verholpen en waren we rond 11 uur bij de Flint.

Eerst een potje UGO! gedaan. Ik had al 's gespeeld, en het is niet helemaal mijn spel, maar ik wilde de mening van mijn vrienden niet beïnvloeden dus heb vrolijk meegespeeld. Toen ik aan het eind van ronde 1 30 strafpunten kreeg, was ik weer wat minder vrolijk :(
Spexxx gespeeld - wederom niet helemaal mijn ding, maar wel een leuke verbetering ten opzichte van Yahtzee.
Ik vind sommige ontwerpen van Feld erg vervelend, maar anderen erg goed. Ik was bang dat Brugge in die eerste categorie zou vallen vanwege de rampfiches en het dobbelen, maar ben toch aan de demo tafel gaan zitten. En dat viel niets tegen! De regels lijken eerst wat overweldigend, maar het speelt al vrij snel vlot weg. Wel erg jammer van de productiefoutjes.
Daarna was het tijd om bij 999games aan tafel te helpen met een demo. Kan ik helaas nog weinig over melden.
Nog gekeken bij een potje World Conquerors, en Crazy Horse (of zoiets). Die eerste leek wel vermakelijk, maar was zonder uitleg lastig te volgen.
Nog bij TheGameFreak staan praten, en daar Ginkgopolis en Spyrium opgepikt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Ducosim spellenbeurzen  
 Feed - Onderwerp - Ducosim 25 januari  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®