Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




30 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014, 20:40 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Scaramouche schreef:
Het hoge bezoekersaantal was vast vanwege mijn optreden in Prettig Weekend van Radio M, die interviewde mij op zaterdagochtend over de beurs en dergelijke. 8)

Leuk Maurice! :thumbup: Is dit interview nog ergens op het web terug te luisteren?

Scaramouche schreef:
Zo ver ik weet liep de veiling ook goed, de gemiddelde verkoopprijs lag in ieder geval in dezelfde range als voorgaande jaren.Maurice

Is er nog een lijst beschikbaar van alle kavels met hun opbrengst of houdt niemand dat bij?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014, 20:52 
Party Animal

Berichten: 473
Woonplaats: Heiloo
Citaat:
Is er nog een lijst beschikbaar van alle kavels met hun opbrengst of houdt niemand dat bij?


Mijn dochter heeft vrijwel alles opgeschreven, maar om dat over te gaan typen....
Als je er een paar wilt weten, kan ik je wel helpen ;-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014, 22:00 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 261
Woonplaats: Ede
Dierik schreef:
Leuk Maurice! :thumbup: Is dit interview nog ergens op het web terug te luisteren?

Geen idee, ik zal eens zoeken. Het was niet zo indrukwekkend hoor. Een kleine 6 minuten werd ik ondervraagd over spellen in het algemeen en wat er op de beurs te doen was in het bijzonder.

Dierik schreef:
Is er nog een lijst beschikbaar van alle kavels met hun opbrengst of houdt niemand dat bij?

Nog niet, maar ik denk dat we wel een leuke lijst kunnen fabrieken en op de website kunnen plaatsen. Ik houd je op de hoogte.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014, 22:46 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
delia schreef:
Citaat:
Is er nog een lijst beschikbaar van alle kavels met hun opbrengst of houdt niemand dat bij?


Mijn dochter heeft vrijwel alles opgeschreven, maar om dat over te gaan typen....
Als je er een paar wilt weten, kan ik je wel helpen ;-)

Zou je die kunnen scannen Delia en hier plaatsen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014, 22:52 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Scaramouche schreef:
Dierik schreef:
Leuk Maurice! :thumbup: Is dit interview nog ergens op het web terug te luisteren?

Geen idee, ik zal eens zoeken. Het was niet zo indrukwekkend hoor. Een kleine 6 minuten werd ik ondervraagd over spellen in het algemeen en wat er op de beurs te doen was in het bijzonder.

Gevonden hoor Maurice: http://www.rtvutrecht.nl/gemist/uitzend ... 0125-0800/ vanaf minuut 16


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014, 23:00 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Scaramouche schreef:
Dierik schreef:
Is er nog een lijst beschikbaar van alle kavels met hun opbrengst of houdt niemand dat bij?

Nog niet, maar ik denk dat we wel een leuke lijst kunnen fabrieken en op de website kunnen plaatsen. Ik houd je op de hoogte.

Goed plan! :clap:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2014, 09:09 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 261
Woonplaats: Ede
Dierik schreef:
Gevonden hoor Maurice: http://www.rtvutrecht.nl/gemist/uitzend ... 0125-0800/ vanaf minuut 16


Goed gevonden! Dank je. Blijft raar om je stem zo te horen, niet?


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2014, 10:47 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 261
Woonplaats: Ede
Op veler verzoek (denk ik) is hier het resultaat van de veiling:
Veiling Resultaat


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2014, 12:21 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Scaramouche schreef:
Op veler verzoek (denk ik) is hier het resultaat van de veiling:
Veiling Resultaat

Leuk om te zien, bedankt! :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2014, 12:46 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Hoi Maurice,

In mei 2013 hebben we het hier gehad over het dalende bezoekersaantal van de beurs. Toen hebben we ook even ingezoomd op het geringe aantal leden op de beurs (gemiddeld 80 of minder). We legden toen een relatie met de gestaakte synchronisatie van verenigingsblad en beurzen, waardoor een informatiebron over de beurzen naar de leden is verdwenen.

Jij gaf toen het volgende aan: ‘dat zou je kunnen ondervangen door andere bronnen, deze zijn helaas nog niet aangeboord, maar daar gaan we verandering in brengen’.
Hoe staat het met het brengen van deze verandering? Ik ervaar in ‘ledenland’ namelijk een behoefte aan dergelijke informatie.

In het kielzog vraag ik ook nog maar even naar het inzetten van de Amersfoortse bevriende winkels voor promotie van de beurs. Dit heeft het bestuur tijdens de extra ledenbijeenkomst in mei 2013 toegezegd. Hoe staat het hiermee?

Vr.gr.
Erwin


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2014, 22:36 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 261
Woonplaats: Ede
Beste Erwin,

Hoewel ik deze plek niet helemaal geschikt vind om dit soort dingen te bediscussiëren kan ik wel een paar dingen toelichten.
Het informeren van de leden is wel verbeterd. Er is een actieve Facebook pagina, de aankondigingen staan op onze eigen website en we informeren ze via BSM. Afgezien van een mail naar alle leden weet ik niet wat we nog meer kunnen doen. En een mailing daar ben ik geen voorstander van, hoewel ik misschien van gedachten verander. (ter info, op de laatste beurs waren er ong. 180 leden, maar dat is waarschijnlijk iets vertekend door de veiling)

Wat overleg met de Amersfoortsen betreft dat is er nog niet van gekomen, met name door lange vakanties van mij en van Bert en de verhuizing van de winkel heeft voorkomen dat we elkaar spraken. Eind februari ben ik in de winkel voor een evaluatie van de NSP en hoop ik even wat dingen kort te sluiten.

Voor uitgebreidere plannen verwijs ik je naar de ALV van september, of je bent ook van harte welkom op de PR-bespreking van 23 februari. (pb me even als je daar meer van wilt weten)

gr
Maurice


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: di 04 feb 2014, 23:35 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Hoi Maurice,

Aangezien jij BSM aanmerkt als een communicatiemiddel voor contact met de leden, vind je deze plek onbewust vermoedelijk geschikter dan je op het eerste gezicht dacht. :lol:

Ik zal via PB of e-mail reageren op de verwijzing naar 23/2.

Ik geef Ducosim ook hier een paar gedachten/opmerkingen mee.

Het Ducosimbestuur heeft zelf gemeld dat er gemiddeld 80 leden naar de beurs komen. De bekende uitzondering is de veilingbeurs, die voor de meeste daar aanwezige leden de enige Ducosimbeurs is die ze nog bezoeken. Gemiddeld 80 lijkt mij nog steeds een relevant – en in mijn optiek zorgelijk – getal voor een voorzitter van een vereniging met veel meer leden dan 80.

Over het informeren van de leden:

Ik heb tot op heden geen lid gesproken die positief is over de Ducosim website. Ik krijg verder van de leden in mijn kennissen- en vriendenkring mee dat zij de website tegenwoordig niet of nauwelijks bezoeken. Het lijkt erop dat de website met de huidige content niet voldoet als informatiemiddel voor de leden.

Facebook is naar zijn aard ongeschikt als informatiemiddel van een vereniging naar zijn eigen leden. Al is het omdat dit medium niet door alle leden wordt gebruikt. Verder bevat de Ducosim Facebookpagina niet of nauwelijks content voor de leden.

Uiteraard is BSM ook ongeschikt als communicatiemiddel naar de honderden Ducosimleden. Je hebt immers geen flauw idee welke leden hier rondhangen. Bovendien vind ik hier nauwelijks relevante, door Ducosim zelf geplaatste content over de Ducosimbeurs.

Ergo, een digitale nieuwsbrief lijkt zo gek nog niet.

Over het inschakelen van Amersfoortse winkels:

Ik constateer dat het - ondanks jullie expliciete toezegging op de ledenbijeenkomst in mei - in acht maanden niet is gelukt om een gesprekje te hebben met twee bevriende winkeliers. Dit is schrijnend, te meer omdat ondergetekende het fundament voor zo’n gesprek al jaren geleden heeft gelegd en de samenwerking met de winkels als een uitgewerkte hapklare brok aan de beursorganisator heeft aangeboden (waar dit blijkbaar een stille dood is gestorven).

Het is ongepast dat jij de verhuizing van de Spellenwinckel en de lange vakantie van de eigenaar als argument gebruikt. Deze winkel is namelijk niet verhuisd en de eigenaar doet niet aan lange vakanties. Er is maar één partij verantwoordelijk voor acht maanden non-activiteit. Duik daar s.v.p. niet voor weg.

Groetjes,

Erwin


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: za 08 feb 2014, 18:05 
Sojaboon

Berichten: 29
Erwin schreef:
Het Ducosimbestuur heeft zelf gemeld dat er gemiddeld 80 leden naar de beurs komen. <knip> Gemiddeld 80 lijkt mij nog steeds een relevant – en in mijn optiek zorgelijk – getal voor een voorzitter van een vereniging met veel meer leden dan 80.

Het aantal ligt tussen de 100 en 150 maar inderdaad het zijn niet heel veel leden. Maar goed ik kan ook niemand dwingen om te komen en blijkbaar is die behoefte er dus niet.

Erwin schreef:
Over het informeren van de leden

De drie kanalen die Ducosim gebruikt doen precies waar ze voor bedoeld zijn. De website is voor de statische informatie, Facebook en BSM zijn voor nieuws en discussie. Daar heeft het bestuur voor gekozen aangezien we daar genoeg mensen voor hebben.

Erwin schreef:
Ergo, een digitale nieuwsbrief lijkt zo gek nog niet.

Een digitale nieuwsbrief en een zeer slecht idee. We hebben namelijk niet de beschikking over de email adressen van onze leden. Ook na vele oproepen is het bestand nog steeds niet compleet. Verder hebben we geen mensen die regelmatig een nieuwsbrief kunnen vullen met relevante informatie.
Maar als jij het een goed idee vind houdt niemand je tegen om het op te starten. Als jij je in wilt zetten om elk kwartaal (?) een nieuwsbrief te maken voor de komende 3 jaar dan ben je van harte welkom.

Erwin schreef:
Ik constateer dat het - ondanks jullie expliciete toezegging op de ledenbijeenkomst in mei - in acht maanden niet is gelukt om een gesprekje te hebben met twee bevriende winkeliers. Dit is schrijnend, te meer omdat ondergetekende het fundament voor zo’n gesprek al jaren geleden heeft gelegd en de samenwerking met de winkels als een uitgewerkte hapklare brok aan de beursorganisator heeft aangeboden (waar dit blijkbaar een stille dood is gestorven).

Ik als beursorganisator heb nog nooit wat van je gekregen. Ik heb ook gezegd dat ik geen tijd heb om en een beurs te organiseren en elke keer een PR campagne te voeren. Maar wederom als jij je geroepen voelt om zoiets op te pakken dan ben je van harte welkom.

Als laatste wil ik nog toevoegen dat je elke keer zegt dat je vol respect de discussie aangaat, maar aan het einde van de rit heb je alleen maar commentaar op het bestuur. Dat mag natuurlijk maar een positieve discussie wordt het nooit. Ook andere mensen op dit forum is dat al opgevallen. Bij deze ga ik dan ook niet meer in discussie met je op dit forum. Mocht je dat willen dan zien we je graag op een ALV of kunnen we per mail het nodige bespreken.

Ik zie een reactie dan ook graag als PB of in mijn mail verschijnen.

Groet, groet Eelke


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: za 08 feb 2014, 18:36 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Eelke schreef:
Ik als beursorganisator heb nog nooit wat van je gekregen. Ik heb ook gezegd dat ik geen tijd heb om en een beurs te organiseren en elke keer een PR campagne te voeren. Maar wederom als jij je geroepen voelt om zoiets op te pakken dan ben je van harte welkom.


Wat bedoel jij in dit verband met ‘nooit wat van je gekregen’?

Wij hebben hier namelijk een paar keer over gesproken. Tussen onze gesprekken door heb ik een voorstel over samenwerking met De Spellenwinckel besproken en uitgewerkt. Dit voorstel heb ik uiteindelijk met jou besproken. Dat was op een Ducosimbeurs, in aanwezigheid van anderen. Ik heb naar aanleiding van dit voorstel daarna geen actie door of namens Ducosim waargenomen. In de jaren daarna is de wenselijkheid van samenwerking met De Spellenwinckel (en ’t Ezelsoor) op dit forum, in gesprekken en anderszins regelmatig aangestipt. In maart en mei 2013 is deze wenselijkheid door Maurice erkend, de rest is bekend.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Ducosim 25 januari
BerichtGeplaatst: za 08 feb 2014, 19:37 
Sojaboon

Berichten: 29
Citaat:
Ik zie een reactie dan ook graag als PB of in mijn mail verschijnen.


Groet groet Eelke


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Ducosim spellenbeurzen  
 Feed - Onderwerp - Ducosim 25 januari  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®