Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014, 22:27 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Aanstaande zaterdag is er weer een Ducosim beurs. Wie weet wat er op de demo-tafels ligt bij de verschillende uitgevers?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014, 22:30 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
999-Games zal de volgende spellen demonstreren:

- Noorderwind
- Port Royal
- Hoogspanning Deluxe
- Concordia
- Caverna
- Braverats

Tot zaterdag!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014, 23:08 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 78
http://www.ducosim.nl/node/129#overlay-context=node/129


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2014, 00:37 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
White Goblin Games
-Machi Koro
-Istanbul
-Paleizen van Carrara
-Rococo
-Genius
-Babel

Quined Games
-Aquasphere
-The Golden Ages
-Massilia

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2014, 13:13 
Spelauteur

Berichten: 6
Rielekst komt met de volgende spellen naar de ducosim beurs:

Samsara
Mixtour
Pulce
Clover
Kumbu Kaartspel
Kumbu Memo


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2014, 13:29 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 68
Woonplaats: Leiden en Capelle ad IJssel
Spelgroep Phoenix zal ook weer aanwezig zijn om te demo-en.

In samenwerking met The Game Master hebben we 2 tafels met Stier zoekt Bier.

Het spel van Jeroen Geenen "Cherry Picking" is te spelen.

We hebben van Surprised Stare Games 1x het spel Ivor the Engine ontvangen speciaal voor deze Ducosim beurs.

Verder leggen we Abluxxen (NL: Linko) graag op tafel

en ook wij hebben Istanbul klaar liggen als daar animo voor is.

_________________
"Ach, je weet nooit hoe een Phoenix uit de as herrijst."
http://www.spelgroepphoenix.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2014, 09:38 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
En, hoe beviel de Ducosimbeurs? Welke spellen hebben jullie gespeeld, wat beviel er goed en wat beviel minder? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014, 09:25 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 299
Woonplaats: Nieuwenhove
Dat is de grote vraag. Wie was er aanwezig op Ducosim?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014, 09:42 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Ik was er. :wink:

Het was rustig, iets te rustig naar mijn smaak.
Echter als demoer voor White Goblin Games heb ik me toch prima vermaakt.
Doordat het zo rustig was, konden we als demoers wel extra tijd aan uitleg en het doorspelen besteden en ook nog eens een uitgebreider praatje houden met de bezoekers. En dat is dan ook wel weer eens leuk.

Het viel me op dat (en trouwens de vorige keer ook al) dat ik af en toe ook eens wat onbekende gezichten zie. En dat lijkt mee een goed teken.
Nu ook weer wat mensen gesproken die Ducosim en de beurs eigenlijk niet kende, maar naar aanleiding van reclame elders hier naar toe waren gekomen. Dus het werkt :thumbup: . Nu maar hopen dat deze trent zich voort zet.

Van de spellen die we hadden liggen vond ik het zelf wel verrassend dat Babel zo in trek was. Dit is toch al een ouder spel wat nu opnieuw is uitgebracht. Als al wat "oudere rot in dit vak" verbaasde me dat, want iedereen kent dit spel toch al? Niet dus, want er zijn gelukkig nog genoeg "nieuwe rotten in het vak" :mrgreen:
Met het uitleggen van dit spel had ik een beetje dezelfde ervaring als een paar jaar geleden met Alba Longa. Zodra je over het directe conflict in het spel begint, dan begint de vrouwelijke kant van de tafel meestal ernstig te glunderen en de mannelijke kant van de tafel kijkt dan ineens wat verschrikt in het rond. :twisted:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014, 11:50 
Grote Dienaar

Berichten: 129
Woonplaats: Heerenveen
Het was inderdaad erg rustig, voor mij als speler niet erg maar ik wel voor de uitgevers en verkopers.

Mijn vriendin en ik kwamen om ongeveer 11 uur de Flint binnen. Ons doel van die dag was om in ieder geval Aquasphere te spelen. Helaas was deze bezet toen wij aankwamen. Daarom eerst maar een potje Machi Koro gespeeld. Hier had ik veel over gehoord en de verwachtingen waren hoog. Al met al een leuk spel, maar door de toch wel lange speelduur voor een simpel spel met een hoge geluksfactor viel het wat tegen. Daarna een rondje langs de verkopers. Bij de Rode Pion had ik een uitbreiding voor de LoTR LCG besteld dus die opgehaald en bij een tweede verkoper de 5e uitbreiding voor Pathfinder Adventure Card Game. Tenslotte mocht ik van mijn vriendin een kerstcadeautje uitzoeken :), dit werd Imperial Settlers. Na nog even gewacht te hebben kwam de tafel van Aquasphere vrij, een wat complexere Feld die in de toekomst wel in mijn collectie gaat komen. Daarna nog een potje Colt Express gespeeld, ook een erg leuk spel maar wat een gepriegel om je meeple te verplaatsen.

Toen was het al weer 3 uur en had ik de spelletjes die ik wilde spelen gehad, mijn vriendin wilde graag naar huis. Hier had ik geen probleem mee, zodat we de lange reis naar het Noorden hebben gemaakt.

Al met al een leuke dag gehad en 3 interessante spellen kunnen spelen, van de 3 die ik gespeeld heb verwacht ik dat alleen Aquasphere mijn collectie gaat halen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014, 13:01 
Grote Dienaar

Berichten: 111
Woonplaats: helmond
Doordat de treinen niet naar Utrecht reden en mijn vriendin in Amersfoort moest zijn ben ik alleen naar de beurs gegaan. De organisatie zag er goed uit, alleen erg jammer dat het heel rustig was. Gelukkig veel spellen kunnen spelen door aan te sluiten bij andere medespelers. Noorderwind is niet mijn spel; istanbul vond ik wel erg leuk.

Een leuke dag gehad, maar wat drukker was de dag ten goede gekomen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014, 18:26 
3. 7 Wonders: Duel (2015)

Berichten: 400
Woonplaats: Amersfoort
Gisteren met mijn vriendin voor het eerst op een Ducosimbeurs geweest. Een thuiswedstrijd in Amersfoort. Ik moet zeggen dat we het erg geslaagd vonden, leuke spellen en erg goede uitleg van demo-ers die ook graag zelf meespeelden.

Daar hadden ze (helaas) ook goed de tijd voor, het enige minpuntje van de beurs was namelijk het bezoekersaantal. Het was wat rustig. En ik kan me voorstellen dat dat voor sommige verkopers niet uitnodigd om nog eens te komen. Er was zelfs een verkoper uit Belgiƫ. Die heeft zijn reis er echt niet uit. Maar ze hadden nu wel de tijd voor een spelletje. Was erg gezellig. Samen Mange qui peut gespeeld (Om nom nom in het Engels). Nog nooit van gehoord, heel licht spel, maar wel meegenomen om met neefjes en nichtjes te spelen. En wellicht laat op de avond tijdens een spelletjes weekend.

En eindelijk eens de spelregels van Port Royal geleerd bij 999 games. Heb het spel thuis liggen en weet nu hoe het te spelen. Een lichte filler maar mooie vormgeving en toch nog enige tactiek ondanks de eenvoudige regels. Dat kan ik altijd wel waarderen: met een paar regels of een eenvoudig basisidee veel mogelijkheden en verscheidenheid creƫren (net zoals bijvoorbeeld Dominion en Istanbul).

Daarna nog een paar rondjes Russian Railroads gespeeld, daar waren we erg benieuwd naar na alle goede verhalen enb hype op Essen. Beviel ook goed en de demo-er was zelf ook weg van het spel en dat enthousiamse werd goed overgebracht :) Al hebben we het potje niet geheel af gemaakt. Door een kapot horloge dacht ik dat het later was dan het werkelijk was.

Daardoor was er opeens wel nog tijd om ook Cherry Picking te spelen. Een spel van een Nederlandse ontwerper, Jeroen Geenen, maar uitgegeven door een Duitse uitgever. Leuk spel en direct aangeschaft: spelclub Phoenix bood het voor 5 euro aan, waar 8 of 9 euro een normale prijs lijkt. Aanrader!

Uiteindelijk nog een uitbreiding voor 7 Wonders gekocht bij De Rode Pion waar we geholpen werden door niemand minder dan de enige echte Dharquen van Nox' Spellenzolder :)

Geslaagde dag al met al. Hopelijk is het de volgende keer wat drukker.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014, 18:56 
Avatar gebruiker

Berichten: 386
Woonplaats: Putten
[quote=

Geslaagde dag al met al. Hopelijk is het de volgende keer wat drukker.[/quote]

Dat zal zeker het geval zijn,aangezien dan de spellenveiling is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014, 21:36 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
K_Nudde schreef:
Daarom eerst maar een potje Machi Koro gespeeld. Hier had ik veel over gehoord en de verwachtingen waren hoog. Al met al een leuk spel, maar door de toch wel lange speelduur voor een simpel spel met een hoge geluksfactor viel het wat tegen.

Bij ons is die meestal gespeeld op 10 max 15 minuten ?! Ik weet niet hoe lang jullie er over gedaan hebben maar dat vind ik toch niet echt lang :shock:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014, 21:46 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
dirk schreef:
Bij ons is die meestal gespeeld op 10 max 15 minuten ?! Ik weet niet hoe lang jullie er over gedaan hebben maar dat vind ik toch niet echt lang :shock:


Wanneer de stenen een hekel hebben aan blauw en er veel wordt gejat kan een pot ook een uur duren (en dit is een speelduur die dit simpele dobbelspel niet kan hebben). Zal niet vaak gebeuren, maar ik maakte het helaas een keer mee.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Ducosim spellenbeurzen  
 Feed - Onderwerp - Ducosimbeurs 13 december 2014  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®