Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





135 berichten | Pagina 7 van 9 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2013, 13:54 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
Scaramouche schreef:
meijerc schreef:
In de jaren dat ik ben geweest kan ik mij geen "Ameritrash" spellen herinneren. Toevallig wel de vorige beurs "Steve Jackson" games gezien maar dat was en uitzondering aangezien die deze x afwezig was.


Er is vaak iemand van de Men in Black (Steve Jackson's promoteam) aanwezig.
Wat de beurs betreft is de rol van Ducosim misschien niet helemaal duidelijk. Wij stellen een ruimte beschikbaar waar onze leden en andere spellenliefhebbers activiteiten kunnen ontplooien. Dat wordt opgepakt door spellenverenigingen, uitgevers, auteurs en anderen aangepakt om een tafeltje te reserveren en te vullen.
Als jij graag Ameritrash spellen wilt zien op de Ducosim beurs, zoek wat andere liefhebbers bij elkaar en regel een tafeltje bij Eelke.
Wat er op de vergadering naar voren kwam, is dat we zelf mensen moeten activeren om dingen te doen. Dit is dus Maurice v2.0 die mensen probeert te activeren. :D



Super! Ik ga er eens naar kijken. Maar aan de andere kant hoef ik daarvoor niet naar Ducosim aangezien ik een spellenclub heb in Amsterdam met bijna 100 leden die voor een grootgedeelte ook graag Ameritrash willen spelen. :)
Ik denk dat ik bedoel dat ik graag wat meer demo's zou zien van uitgevers met dit soort spellen, maar daar kan het bestuur natuurlijk verder ook niks aan doen. :D

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2013, 13:55 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 357
Woonplaats: Amsterdam
Scaramouche schreef:
Dit is een mening die niet is gebaseerd op feiten, aangezien we dit nooit onderzocht hebben. Maar het lijkt mij een juiste theorie.


Ik zou toch maar eens onderzoek doen naar de rechtvaardiging van 2/3 van de begroting.
Verder vind ik het niet zo'n sterk argument. Doe je het dan goed voor die 500 leden, als je ze een paar keer per jaar een blaadje door de gleuf drukt? Zijn dat dan de leden die Ducosim als vereniging wil hebben? Dat dacht ik toch niet!

_________________
GAMEPACK.eu
'semper ridere'


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2013, 14:06 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Scaramouche schreef:
Als jij graag Ameritrash spellen wilt zien op de Ducosim beurs, zoek wat andere liefhebbers bij elkaar en regel een tafeltje bij Eelke.
Wat er op de vergadering naar voren kwam, is dat we zelf mensen moeten activeren om dingen te doen. Dit is dus Maurice v2.0 die mensen probeert te activeren. :D


Prima reactie. Als je iets wilt spelen, kan het geen kwaad om zelf de handen uit de mouwen steken.

(Verder meen ik me te herinneren dat ook in de eerste Amersfoortse jaren de nodige PS Games demotafels waren gevuld met ameritrash titels van WotC en FFG, onder leiding van de sympathieke Martin uit Gouda).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2013, 14:08 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
Jammer dat Bergsala Enigma het nu niet meer doet. :(

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2013, 14:13 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 261
Woonplaats: Ede
Richard van Vugt schreef:
Ik zou toch maar eens onderzoek doen naar de rechtvaardiging van 2/3 van de begroting.
Verder vind ik het niet zo'n sterk argument. Doe je het dan goed voor die 500 leden, als je ze een paar keer per jaar een blaadje door de gleuf drukt? Zijn dat dan de leden die Ducosim als vereniging wil hebben? Dat dacht ik toch niet!

Onze rechtvaardiging is dat we elk jaar onze begroting ter goedkeuring aan de ALV overleggen. Daar worden wel eens kleine aanpassingen gedaan, maar over het algemeen wordt deze goedgekeurd. Wat voor goedkeuring heb ik dan nog meer nodig?
Als er leden zijn die met de begroting problemen hebben en dat er 'veel' geld gaat naar Spel! dan hebben zij die weg om hun ongenoegen te uiten. Tot op heden ben jij één van 3 mensen die daar problemen mee hebben en mij dat hebben laten weten.
Iedereen staat vrij om zijn spellenhobby op zijn of haar manier te beleven. Als dat is door naar spellenbeurzen te gaan of dat is om alleen maar een Spellentijdschrift in de post te krijgen, ik ga daar geen waardering aanhangen. Daar is niets goeds of slecht aan en de ene is niet meer waard dan de ander.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2013, 14:29 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
meijerc schreef:
Jammer dat Bergsala Enigma het nu niet meer doet. :(


Mee eens. Het lijkt erop dat die prutsers een mooi demoteam om zeep hebben geholpen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2013, 15:01 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 210
Woonplaats: Rotterdam
Flash schreef:
Legolias schreef:
Zelf heb ik in het verleden in het bestuur van een vereniging gezeten met zo'n 250 leden. Ook wij kwamen op een gegeven moment handen te kort. Eigenlijk werd alles door het bestuur gedaan en dat gaf weer gemopper van de leden omdat ze een afstand voelden tussen bestuur en leden. Als bestuur is er toen besloten om met de leden in gesprek te gaan en zijn er een aantal commissies opgezet die met een bestuurslid als voorzitter aan de slag gingen. Klinkt bekend, niet? :D .
Ik kan jullie zeggen dat dit gewerkt heeft. Er zijn vele leden actief geworden in de commissies, wat uiteindelijk ook weer heeft geleid tot nieuwe bestuursleden en meer activiteiten. Ook toen was mijn ervaring al dat je nieuwe bestuursleden niet werft met oproepen in een verenigingsblad: die vind je alleen door mensen persoonlijk te kennen en te spreken. Ik denk dat dit een goede richting is die Ducosim inslaat die, gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen, ook echt werkt!


Bekend verhaal en de insteek om mensen persoonlijk te vragen/te benaderen lijkt mij ook zeer positief. Het verschil tussen Ducosim en andere verenigingen is echter wel dat Ducosim een landelijke vereniging is. Bij de plaatselijke voetbal- of korfbalvereniging kennen een hoop mensen elkaar en dat is bij een landelijke vereniging als Ducosim minder het geval.

Persoonlijk potentieel nieuwe vrijwilligers benaderen werkt beter, maar wordt bij een landelijke vereniging wel bemoeilijkt door de (feitelijke) afstand tussen de leden. Alhoewel er tussen de 100 actieve beursbezoekers best een aantal vrijwilligers te vinden moeten zijn.


Mijn voorbeeld gaat ook over een landelijke vereniging. 250 leden is wel weer een stuk kleiner dan 700 van Ducosim en daardoor leer je toch sneller mensen kennen binnen de vereniging.
Toch is het een feit dat maar een klein deel van de leden actief is. Hoe groter de vereniging, hoe kleiner het percentage actieve leden. Bij die vereniging kwamen, als we geluk hadden, 40 mensen op een evenement af. Dan denk ik dat 100 van de 700 niet slecht is. Dat is een vergelijkbaar percentage. Ook die vereniging geeft een blaadje uit en veel mensen zijn gewoon lid vanwege het blad. Soms schrijven ze bij hun opzegging ook letterlijk dat ze het abonnement opzeggen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2013, 23:06 
Joker

Berichten: 7
Ik heb de hele uitzending bekeken, en geen seconde gezien
wel ellenlang reportage over Klazinaveen

bah,

:thumbdown:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2013, 23:10 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
groeneveld schreef:
Ik heb de hele uitzending bekeken, en geen seconde gezien
wel ellenlang reportage over Klazinaveen

bah,

:thumbdown:

Idd. Ik was helemaal klaar voor mijn 2 seconds of fame ( als nieuwe dorpsgek)

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2013, 23:17 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
haha kijk het anders ook niet, helemaal gekeken HAM & Eggs!!? potjandorie. mss morgen, kan iemand het even opnemen dan? :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 mei 2013, 01:52 
5. Stoom: Rails, Roem en Rijkdom (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 1366
Woonplaats: Hellevoetsluis (NL)
Mijn dochter zij na afloop (heel verontwaardigd):
"Hebben we voor niks al die tijd naar deze onzin zitten luisteren? "

Volgens mij is daarmee alles gezegd... :wtf:

Nou ja, misschien wordt het morgen toch nog uitgezonden en kan ik Rober
via de TV bewonderen... :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 mei 2013, 09:22 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
als alle tijd die in de postjes hier is gestoken in het vrijwilligerswerk was gestoken was ducosim al een stuk opschoten bij wijze van spreken ;)

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 mei 2013, 13:47 
Wereldkampioen Kolonisten 2011

Berichten: 167
Scaramouche schreef:
Richard van Vugt schreef:
Ik zou toch maar eens onderzoek doen naar de rechtvaardiging van 2/3 van de begroting.
Verder vind ik het niet zo'n sterk argument. Doe je het dan goed voor die 500 leden, als je ze een paar keer per jaar een blaadje door de gleuf drukt? Zijn dat dan de leden die Ducosim als vereniging wil hebben? Dat dacht ik toch niet!

Onze rechtvaardiging is dat we elk jaar onze begroting ter goedkeuring aan de ALV overleggen. Daar worden wel eens kleine aanpassingen gedaan, maar over het algemeen wordt deze goedgekeurd. Wat voor goedkeuring heb ik dan nog meer nodig?
Als er leden zijn die met de begroting problemen hebben en dat er 'veel' geld gaat naar Spel! dan hebben zij die weg om hun ongenoegen te uiten. Tot op heden ben jij één van 3 mensen die daar problemen mee hebben en mij dat hebben laten weten.
Iedereen staat vrij om zijn spellenhobby op zijn of haar manier te beleven. Als dat is door naar spellenbeurzen te gaan of dat is om alleen maar een Spellentijdschrift in de post te krijgen, ik ga daar geen waardering aanhangen. Daar is niets goeds of slecht aan en de ene is niet meer waard dan de ander.


Het lijkt ook mij verstandig het meer uit te zoeken. De rechtvaardiging die je hierboven beschrijvt stelt in mijn optiek weinig voor. Vooral omdat er - wat je zelf aangeeft - weinig leden op een ALV komen. Ik had hier overigens graag input gegeven, maar ben geen lid. En is het wellicht niet interessant om uit te zoeken waarom duizenden fanatieke spellenspelers geen lid (meer) zijn?

Nu zal ik deze mogelijkheid gebruiken om mijn mening te geven: Ik vind de contributie te hoog om lid te worden, aangezien het blad voor mij geen toegevoegde waarde biedt naast mijn abonnement op Spielbox. Verder zijn alle Ducosimbeurzen ongeveer hetzelfde, waardoor ik er niet elke keer hoef te zijn. En betalen om 10% korting te krijgen bij spellenwinkels zet geen zoden aan de dijk. Door het blad af te schaffen en in de plaats meer evenementen / toernooien o.i.d. te organiseren, heb je mij er als lid bij.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 14 mei 2013, 14:30 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Ik denk dat Ducosim de boot heeft gemist. Een aflopende zaak als je het mij vraagt.

Als Ducosim bestaansrecht wil hebben moet de website beter, interactiever en attractiever worden. Maar ja, dat lijkt me te laat. Bordspelmania is de website op het gebied van Bordspellen in NL. Ducosim was denk ik een grote en florerende vereniging geweest, als het internet niet zo verwaarloosd was.

Ik ben laatst naar Eindhoven geweest voor de bijeenkomst van BSM. Die reis vond ik geen enkel probleem. Naar Amersfoort voor Ducosim voelt echter te ver.

Ik geloof best dat de bestaande leden het blad waarderen. Dat is denk ik niet het probleem. Het zijn de niet leden die om bepaalde redenen geen lid zijn of willen worden of zijn afgehaakt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 mei 2013, 15:06 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 261
Woonplaats: Ede
kolonist schreef:
Het lijkt ook mij verstandig het meer uit te zoeken. De rechtvaardiging die je hierboven beschrijft stelt in mijn optiek weinig voor. Vooral omdat er - wat je zelf aangeeft - weinig leden op een ALV komen. Ik had hier overigens graag input gegeven, maar ben geen lid. En is het wellicht niet interessant om uit te zoeken waarom duizenden fanatieke spellenspelers geen lid (meer) zijn?

Nu zal ik deze mogelijkheid gebruiken om mijn mening te geven: Ik vind de contributie te hoog om lid te worden, aangezien het blad voor mij geen toegevoegde waarde biedt naast mijn abonnement op Spielbox. Verder zijn alle Ducosimbeurzen ongeveer hetzelfde, waardoor ik er niet elke keer hoef te zijn. En betalen om 10% korting te krijgen bij spellenwinkels zet geen zoden aan de dijk. Door het blad af te schaffen en in de plaats meer evenementen / toernooien o.i.d. te organiseren, heb je mij er als lid bij.


Wat zal ik zeggen. Blijkbaar behoor jij niet tot onze doelgroep. Het idee dat jij hebt bij een spellenvereniging is niet wat Ducosim is, of zal worden.
Als je per jaar 7 spellen van gemiddeld €35 koopt heb je je lidmaatschap er al weer uit, en dan ben je nog niet eens naar een beurs geweest. Dus of iets te hoog is, allemaal perspectief.

Ik betwijfel trouwens dat er duizenden fanatieke spellenspelers in Nederland zijn. Als het Spellenspektakel je richtlijn is, de bezoekers daar zijn niet allemaal fanatieke spelers, alleen een klein deel daarvan. Hoewel iedereen welkom is als lid, denk ik dat mensen die af en toe een spelletje spelen niet helemaal onze doelgroep is. Ducosim is geen bordspel-vereniging, maar ook voor wargames, rpg's, magic etc. Dat is toch minder interessant voor de 'leken'.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
135 berichten | Pagina 7 van 9 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Ducosim spellenbeurzen  
 Feed - Onderwerp - 11 mei 2013 - Ducosim Lentebeurs  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®