Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




17 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Medium-Heavy 2p spel
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2016, 09:07 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Hoihoi,

Binnenkort ben ik jarig dus zou ik graag een nieuw spel toevoegen aan de collectie.
Ik ben op zoek naar een spel dat goed speelbaar is met twee spelers, zodat ik het met mijn partner kan spelen, dat toch wel enige uitdaging is op basis van 'weight'.
We hebben onlangs The Gallerist aangeschaft en deze bevalt ons erg, ook Kanban valt in de smaak. Ik zoek iets in lijn met deze spellen.
Er zijn een aantal dingen die zeker wel een plus vormen:

-Thematisch
-Economisch
-Geen direct conflict
-Mooi artwork (dit is natuurlijk subjectief)

Hebben jullie enig idee wat kan passen?
Mijn naam op BGG is Ilse23, zo kan je zien wat we eventueel al in de kast hebben staan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Medium-Heavy 2p spel
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2016, 09:32 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Clinic, Arkwright, Star Trek Frontiers of Dominant Species zijn zo wat spellen die ik zie op bgg die misschien in je categorie kunnen vallen?

Vrij zwaar, thematisch in orde, economisch (1 en 2 zeker, Maar misschien juist leuk iets anders ook te overwegen als ik je lijst zie?) en deze zien er allemaal volgens mij prima uit.

Alhoewel weinig tegen de (over) productie van The Gallerist op zal kunnen gaan ;)

Alvast van harte :thumbup:

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Medium-Heavy 2p spel
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2016, 09:38 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Hmm, zie in de lijst dat je meeste gangbare 2 persoonsspelen al wel hebt ;-)

Targi zie ik er niet tussen staan... is wel een tip.
Tevens mis ik San Juan (Puerto Rico kaartspel)

Heb je ooit nagedacht om Twilight Struggle to gaan spelen?
Misschien nu eerst deze uitproberen op de I Pad ... 8 dollar.

Wat ook kan.... is een zeer goede LCG cardgame.... Android Netrunner of een Game of thrones ??

En hoe bevallen co-ops je?
Als je een zware, thematisch zeer goede wil, is Freedom the underground railroad wel een briljantje om toe te voegen aan je collectie.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Medium-Heavy 2p spel
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2016, 10:28 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Economische spellen voor 2 spelers blijft altijd een beetje lastig.

Suggesties:
* Arkwright. Je kunt deze pre-orderen via http://www.spielworxx.de/produkte-shop/
* Brass. Er is een 2-speler variant voor Brass. Je kunt ook kijken naar Age of Industry, welke gebaseerd is op Brass, maar die wordt alleen net wat lager gewaardeerd dan Brass.
* Panamax.

Verder kun je kijken naar (andere) spellen van Splotter. Deze hebben ook vaak een economisch element. Ik zie dat je Food Chain Magnate al hebt. Kijk eens naar Roads & Boats of Antiquity, alhoewel ze niet heel gemakkelijk te vinden zullen zijn.
Er komt dit jaar een reprint van Indonesia en The Great Zimbabwe. Zeker Indonesia heeft een zeer sterk economisch thema.

Je hebt uiteraard ook nog zoiets als Age of Steam, maar de meeste kaarten daarvoor zijn wel voor meer dan 2 spelers. En het kan weleens een gemeen spel zijn.
Automobile (Martin Wallace) is ook het proberen waard als je met meer dan 2 spelers bent.

Hierboven genoemde spellen die ik zou afraden op basis van wat je vraagt:
* Dominant Species en Twilight Struggle. Dit zijn spellen met direct conflict.
* San Juan. Kies dan voor Race for the Galaxy. Zeker gezien je een wat zwaarder spel zoekt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Medium-Heavy 2p spel
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2016, 10:46 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
RvdH83 schreef:
Hierboven genoemde spellen die ik zou afraden op basis van wat je vraagt:
* Dominant Species en Twilight Struggle. Dit zijn spellen met direct conflict.
* San Juan. Kies dan voor Race for the Galaxy. Zeker gezien je een wat zwaarder spel zoekt.


Eens... echter aan haar beoordelingen en top 10 zie ik hoge waarderingen voor een Star Realms... en meer conflict kan eigenlijk niet ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Medium-Heavy 2p spel
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2016, 11:01 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Het klopt dat star realms hoog gewaardeerd is en ook direct conflict, hetzelfde met FCM.
Echter ben ik nu gewoon specifiek op zoek naar wat anders, het zit zo dat mijn partner er niet tegen kan als ze het gevoel heeft dat ze 'uit de running' is, eigenlijk zoek ik een spel waarbij dit niet het geval is, dus lijkt het me best een spel te zoeken zonder direct conflict.

Dominant species staat al even op de radar, maar deze is toch niet echt goed met 2 spelers?
Nog op de radar: Trickerion, wat zijn hier de meningen over?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Medium-Heavy 2p spel
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2016, 11:02 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
En ook Kanban met 2 kun je elkaar best wel dwars zitten via "Sandra" volgens mij.
Niet zelf gespeeld, maar n.a.v. Rahdo zijn playthrough kwam dat wel naar voren.

En inderdaad, zag toch op de bgg lijst wat conflict spellen.
Maar zijn maar opties, beter dan geen lijkt mij ;)

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Medium-Heavy 2p spel
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2016, 11:42 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Ik zou gaan voor een zware co-op dan....

Freedom (echt een topper!) en XCom zijn mijn persoonlijke favorieten.... maar zijn er nog wel meer... Robinson Crusoe bijv... maar die ken ik dan weer niet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Medium-Heavy 2p spel
BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2016, 11:40 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
EEMBC/Bongo schreef:
Freedom (echt een topper!)

Na tweemaal spelen heb ik deze verkocht. Een aardige puzzel, maar niet meer dan dat.

Freedom: The Underground Railroad wordt geprezen voor het sterke thema, maar dat vind ik nogal tegenvallen. De informatie op de kaartjes was interessant om een keer door te lezen, maar het spel zelf was voor mij niet veel meer dan kubusjes schuiven.

Nog een suggestie aan Ilse: als je weleens Hoogspanning speelt met 2 (of 3), kan ik je de Robots-uitbreiding aanraden. Het lijkt een beetje suf om met een robot erbij te spelen, maar het verandert op een subtiele wijze de dynamiek van het spel, waardoor elk spelletje toch nét anders speelt. En daarmee hou je het gevarieerd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Medium-Heavy 2p spel
BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2016, 12:06 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Ik wou de Alchemist aanraden maar die heb je al :)

- Simurgh. Thematisch erg sterk met draken en ziet er fantastisch uit. Workerplacement met een deel van het bord dat veranderd. Wederom klein beetje conflict op het deel van het veranderlijke speelbord (is soms een race wie er als eerste eindigt) maar zou niet mogen hinderlijk zijn. Goed met 2 spelers, nog beter met meer.

- Deus. Thema: Mythologie/ Romeinen. Handmanagement spel, waarbij je jouw gebouwen bouwt op een speelbord. Heeft wel wat conflict, maar is niet heel overdreven.

- Mister Jack: assymetrisch 2 speler spel. De ene (Jack) probeert Jack verborgen te houden, de detectives proberen hem te ontmaskeren. Zelfde concept dus als Whitechapel en is ook een deductiespel, maar speelt op een heel andere manier.

- Stone Age ;) Vind ik trouwens echt goed met 2, behalve dat je dan wel meer conflicten hebt (maar 1 speler per grondstof per ronde waardoor je de ander kunt afblokken)

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Medium-Heavy 2p spel
BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2016, 12:59 
8. Agricola: All Creatures Big and Small (2012)

Berichten: 400
Woonplaats: Amersfoort
-Viticulture (en dan het beste de Essential Edition): worker placement met een leuk thema dat er goed in verwerkt is. Spel kent een speelbord dat al direct het aantal beschikbare plekken per actieveld aanpast aan het aantal spelers. Valt bij ons goed in de smaak als twee speler (misschien zelfs leuker dan met meer);
-Viceroy: setcollectie/tableaubuilding met geweldige art. Het speelt snel weg. Er is een biedfase waarbij je elkaar enigszins dwars kan zitten, maar dit speelt voornamelijk met meer dan 2 spelers. Met 2 is het vooral een leuke optimalisatiepuzzel waarbij het omslagpunt van 'inkomsten vergroten' naar 'punten gaan scoren' belangrijk is;
-Council of four. Je bouwt huisjes in steden, waarvoor je eerst wat magistraten moet omkopen (het spel heeft Italiaanse bedenkers). Leuke set-collectie racespel waarin je mooie combo's kunt maken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Medium-Heavy 2p spel
BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2016, 13:47 
.

Berichten: 211
Woonplaats: hoegaarden
ouwezeeman schreef:

- Simurgh. Thematisch erg sterk met draken en ziet er fantastisch uit. Workerplacement met een deel van het bord dat veranderd. Wederom klein beetje conflict op het deel van het veranderlijke speelbord (is soms een race wie er als eerste eindigt) maar zou niet mogen hinderlijk zijn. Goed met 2 spelers, nog beter met meer.

En speelt lekker vlot op ongeveer een goed uur. Ook als je achterop geraakt, kan je redelijk goed terug komen, wat je stelde als voorwaarde.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Medium-Heavy 2p spel
BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2016, 13:59 
9. A Study in Emerald (second edition) (2015)

Berichten: 400
Woonplaats: Amersfoort
Nivatra schreef:
ouwezeeman schreef:

- Simurgh. Thematisch erg sterk met draken en ziet er fantastisch uit. Workerplacement met een deel van het bord dat veranderd. Wederom klein beetje conflict op het deel van het veranderlijke speelbord (is soms een race wie er als eerste eindigt) maar zou niet mogen hinderlijk zijn. Goed met 2 spelers, nog beter met meer.

En speelt lekker vlot op ongeveer een goed uur. Ook als je achterop geraakt, kan je redelijk goed terug komen, wat je stelde als voorwaarde.


Eens. En je kan de lengte en moeilijkheidsgraad van het spel ook nog aanpassen.
Maar een paar keer gespeeld, redelijk recht-toe recht-aan regels, maar er zijn echt heel veel strategieën te volgen. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Medium-Heavy 2p spel
BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2016, 14:11 
Condottiërre

Berichten: 908
Trickerion is ook een optie. Goeie thematische worker placement.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Medium-Heavy 2p spel
BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2016, 14:48 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Ilse23 schreef:
Het klopt dat star realms hoog gewaardeerd is en ook direct conflict, hetzelfde met FCM.
Echter ben ik nu gewoon specifiek op zoek naar wat anders, het zit zo dat mijn partner er niet tegen kan als ze het gevoel heeft dat ze 'uit de running' is, eigenlijk zoek ik een spel waarbij dit niet het geval is, dus lijkt het me best een spel te zoeken zonder direct conflict.

Dominant species staat al even op de radar, maar deze is toch niet echt goed met 2 spelers?
Nog op de radar: Trickerion, wat zijn hier de meningen over?


Het blijft een kwestie van smaak, maar hier thuis vermaken we ons met ons tweetjes prima met Dominant Species!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
17 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Duo  
 Feed - Onderwerp - Medium-Heavy 2p spel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

2 spelers



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®