Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





66 berichten | Pagina 2 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2011, 11:49 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ik zat zelf nog aan iets als Ubongo te denken. Daar kan je het overzicht moeilijk kwijtraken, medunkt. Ook Cities lijkt me wel geschikt. Dat kun je stapje voor stapje moeilijker maken.

Punt is een beetje dat ik niet veel verder dan dit durf te gaan, zelfs al huiver bij het aanschouwen van de andere titels, zolang ik niet weet waarom Carcassonne niet lukte. Als het alleen slechte uitleg is geweest, okee. Maar als dat spel echt problematisch is qua overzicht, wordt het allemaal erg lastig. Dan kan andere vormgeving (C: De Burcht) misschien nog helpen, maar daarna ...?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2011, 11:54 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
cymric schreef:
Ik zat zelf nog aan iets als Ubongo te denken. Daar kan je het overzicht moeilijk kwijtraken, medunkt. Ook Cities lijkt me wel geschikt. Dat kun je stapje voor stapje moeilijker maken.

Punt is een beetje dat ik niet veel verder dan dit durf te gaan, zelfs al huiver bij het aanschouwen van de andere titels, zolang ik niet weet waarom Carcassonne niet lukte. Als het alleen slechte uitleg is geweest, okee. Maar als dat spel echt problematisch is qua overzicht, wordt het allemaal erg lastig. Dan kan andere vormgeving (C: De Burcht) misschien nog helpen, maar daarna ...?


Ben zelf ook benieuwd, maar ik hoop dat het iets was als slechte uitleg of met mensen die er zelf niks van snapten (even snel spel geleend van broer of zo :p)
Ik verlies Carcassonne bijna altijd, maar speel het wel graag, ik denk dat ze een 'lighter' versie is van mezelf wat bordspellen betreft :)

Wat Ubongo betreft, dat is in ieder geval niet het type bordspel dat ik graag bovenhaal (en dus niet heb :p), maar veel kans dat het misschien voor haar wel leuk is, zeker gezien haar job als speltherapeute bij kinderen. Ik ga eens een kijkje moeten gaan nemen welk soort spellen ze gebruikt bij die kinderen ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2011, 17:22 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
Schotel haar Takenoko voor en ze is helemaal verkocht. En jij ook.

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 22 dec 2011, 09:37 
8. Witch's Brew (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 46
Woonplaats: Sydney
Thebes is nog niet vernoemd, die valt hier ook wel in de smaak.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 22 dec 2011, 11:51 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Leto schreef:
Bedankt Bridget voor een 'vrouwelijke' kijk op de zaak (al veralgemeen ik hier natuurlijk wel veel, maar in dit geval is het het proberen waard :) ). Toen je varkentjes en schaapjes zei moest ik direct aan Agricola denken, wie weet is dat wel iets op termijn, maar ik ga het vermijden in het begin, kwestie van haar niet te overrompelen, niet echt HET gateway game natuurlijk, maar er zit wel iets in.


Agricola doelde ik eigenlijk vooral NIET op. Wat een verschrikkelijk spel vind ik dat zeg. Echt een spel om de spel-lust (bij mij althans) te ontnemen.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 22 dec 2011, 12:07 
7. Ticket to Ride (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Vroeger speelden we met veel plezier Land in Zicht en Big City met z'n 2-en.
Van recentere datum is ook Burger Joint mij goed bevallen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 22 dec 2011, 13:32 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Bridget schreef:
Agricola doelde ik eigenlijk vooral NIET op. Wat een verschrikkelijk spel vind ik dat zeg. Echt een spel om de spel-lust (bij mij althans) te ontnemen.

Agricola is nou ook weer niet zo heel verschrikkelijk... Maar gezien het overzichtsargument lijkt me dit geen goede keus :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 22 dec 2011, 13:39 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
De volgende spellen doen het bij ons thuis met z'n tweeën ook goed: Metropolys, Finca (ziet er ook mooi uit), Ra dobbelspel, Bloom, Taluva, Oregon, Keltis. Als je wat meer verschillende spellen gaat spelen dan kan de 'moeilijkheidsgraad' ook telkens een stapje omhoog. En spellen zoals Ticket tot Ride en Stone Age kun je mooi spelen als je een ander stel uitnodigt om te spelen. Heeft ze ook niet het idee dat de moeilijkheidsgraad alleen bij haar ligt... (en die is heus niet hoog). Ideale momenten om te spelen komen er nu aan!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 22 dec 2011, 15:24 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Enrico schreef:
Vroeger speelden we met veel plezier Land in Zicht en Big City met z'n 2-en.
Van recentere datum is ook Burger Joint mij goed bevallen.

Geen van deze 3 ooit gespeeld, wordt even bekijken !

Boes schreef:
De volgende spellen doen het bij ons thuis met z'n tweeën ook goed: Metropolys, Finca (ziet er ook mooi uit), Ra dobbelspel, Bloom, Taluva, Oregon, Keltis. Als je wat meer verschillende spellen gaat spelen dan kan de 'moeilijkheidsgraad' ook telkens een stapje omhoog. En spellen zoals Ticket tot Ride en Stone Age kun je mooi spelen als je een ander stel uitnodigt om te spelen. Heeft ze ook niet het idee dat de moeilijkheidsgraad alleen bij haar ligt... (en die is heus niet hoog). Ideale momenten om te spelen komen er nu aan!


Metropolys hou ik van, nog nooit met 2 gespeeld, komt op de lijst :D Idem met Taluva.
De rest wordt ook eens bekeken, leuk, de opties stromen mooi binnen ;)

Ja voor Ticket to Ride en zo met meerdere dat is bijna standaard een instapspel met 4, dat gebruik ik daar meestal wel voor, speel het eigenlijk enkel nog met familie en zo.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 22 dec 2011, 15:24 
Garnaal

Berichten: 304
Woonplaats: Rosmalen
Tayu doet het bij ons ook wel goed


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 dec 2011, 20:14 
Matroos

Berichten: 40
Woonplaats: Budel
Mijn vriendin vind Big City ook leuk, vooral omdat ze er altijd op uit is om een warenhuis te bouwen (iets dat ik dan nooit doorheb :oops: ).
Verder is Ticket to Ride met de Zwitserland map ook een goed spel voor 2.
Hacienda was haar ook goed bevallen, wel pas 2x gespeeld.

Of een spel als Mr. Jack, maar dat wordt misschien toch stevig nadenken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 24 dec 2011, 14:18 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Nog een tip: Architekton


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 dec 2011, 22:21 
1. 7 Wonders Duel (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Iemand Qwirkle al genoemd? (misschien ik zelf wel...)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 maart 2012, 14:35 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Jorrit schreef:
Iemand Qwirkle al genoemd? (misschien ik zelf wel...)

Ondertussen heb ik Qwirkle en het is een behoorlijke hit, al verliest ze meestal wel :p

Yomi past perfect bij mijn vriendin (het panda karakter helpt wel denk ik :p), daar zit een andere diepgang in dan bij de meeste bord- en kaartspellen, hier moet je gewoon 95% rekening houden met je huidige hand en het gedrag van je tegenstander, niet zozeer met andere zaken waar je op moet letten, al is dat wel aanwezig maar dat is maar zelden erg van cruciaal belang.
Dit was een risico koop maar ik kende toen al beter hoe zij denkt en wat ze leuk zou kunnen vinden, en ik kreeg gelijk :) Het haalt ook makkelijk boven, neemt geen plaats in om mee te nemen (je kiest welke decks je meeneemt), geen opzet tijd, gewoon pen en papier is ok om score bij te houden.

Andere games die in de smaak vielen die niet eerder zijn genoemd zijn :
Colossal Arena
Schotten-Totten

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 maart 2012, 18:22 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
Als je het (grote) geluk hebt een exemplaar te vinden moet je Flowerpower (Kosmos) eens op tafel leggen. Al je partner-speelproblemen zijn dan in één klap opgelost.

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
66 berichten | Pagina 2 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Duo  
 Feed - Onderwerp - Spellen voor twee (met partner) ?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

2 spelers



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®