Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 2 personen tactisch
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2012, 17:33 
Joker

Berichten: 8
Beste allemaal,

Gisteren op het spellenspektakel een flyer gekregen van deze site.
Vandaag de database doorgenomen en daaruit heb ik een vraag.
Wij zijn voor komende winter op zoek naar 1 nieuw spel.
Wij spelen meestal met zijn 2en, maar soms ook met meerdere.
Wat wij nu vaak spelen is:
Kolonisten van Catan kaartspel + uitbreidingen
Dominion Intrige
Ticket to Ride
De ontembare stad + uitbreiding.

Wij spelen graag tactische spellen met zo min mogelijk geluk, waar je wel interactie met elkaar hebt (handel of elkaar dwars zitten) en waar je ook nog kans om te winnen hebt als je eenmaal wat achterligt.

Nu las ik in de database vooral over Puerto Rico. Is dat een mooie aanvulling voor ons?
Anders denken wij aan een uitbreiding voor Dominion. Welke is dan aan te raden?

Ik ben benieuwd naar de adviezen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: 2 personen tactisch
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2012, 17:51 
6. Pyramidis (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 554
Woonplaats: Bredene
Als je een tactisch 2 persoons spel zoekt, dan moet je zeker Twilight Struggle eens bekijken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 2 personen tactisch
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2012, 18:22 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
Als eerste welkom op dit forum. Zelf speel k erg graag agricola of le Havre als twee speler. Maar die hebben weinig directe interactie. Voor de speelduur van KvK t kaartspel zijn er meer tactischere spellen uit de kosmos 2 spelerlijn, bijv. Jambo.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 2 personen tactisch
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2012, 19:26 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
Slechts één adres: San Juan (Puerto Rico: Het Kaartspel).

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: 2 personen tactisch
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2012, 19:45 
3. Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords - Base Set (2013)
Avatar gebruiker

Berichten: 916
Woonplaats: Heemskerk
Ik sluit me aan bij Dominique! Een fantastisch spel :D

_________________
This is what happens when you find a stranger in the Alps!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: 2 personen tactisch
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2012, 21:03 
Joker

Berichten: 8
Alvast bedankt voor de suggesties tot nu toe! We gaan alles eens bekijken en rustig lezen! :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: 2 personen tactisch
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2012, 21:06 
7. Eufraat & Tigris (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Puerto Rico is absoluut een mooie aanvulling voor jullie. Je zou ook eens kunnen kijken bij/naar Goa. Die spelen wij ook zeer regelmatig met twee spelers.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: 2 personen tactisch
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 00:50 
Avatar gebruiker

Berichten: 384
Woonplaats: Putten
Als je een tactisch en strategisch goed spel wilt doen, ga dan voor: A few acres of snow, van Martin Wallace. 8)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 2 personen tactisch
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 01:58 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Het is een spel met een flinke leercurve maar het is zo'n mooi spel voor 2 personen (of meer): Race for the galaxy

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 2 personen tactisch
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 02:01 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
missiloon schreef:
Het is een spel met een flinke leercurve maar het is zo'n mooi spel voor 2 personen (of meer): Race for the galaxy


Hier moet ik het volledig mee eens zijn. Het duurt even voor de symbolen duidelijk zijn die op de kaarten staan, maar als je het eenmaal door hebt dan heb je echt een 2-spelerjuweeltje.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: 2 personen tactisch
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 09:05 
Jakkiebak!

Berichten: 71
Woonplaats: Oosterhout gld
Ik zou ook gaan voor Puerto Rico het kaartspel, mede omdat je dat ook met meer spelers kan spelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: 2 personen tactisch
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 14:20 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 38
Woonplaats: Geldrop
Allereerst welkom op het forum. Ten tweede mijn reactie op je vraag.
Ook ik speel voornamelijk met mijn vrouw 2-speler spellen. De kosmos serie heeft daarvoor een uitgebreid assortiment dat je zou kunnen aanschaffen.
Kahuna hebben wij helemaal grijs gespeeld, absolute topper is Lost cities in die serie, maar ook ballonrace (nu 6,80 bij the game freak), babel, ceasar en cleopatra, en de beer is los komen regelmatig op tafel. Persoonlijk vind ik fjord ook heel leuk maar dat is geen kosmos spel. De gipf serie is abstract maar heeft ook een paar juweeltjes. DVONN en YINSH vind ik heel goed.

Ben je op zoek naar wat spellen voor meer spelers maar die ook goed zijn met twee is de genoemde san juan zeer aardig (ik vind race for the galaxy beter). Mijn advies is echter om in die situatie voor puerto rico te gaan echt een topspel, duurt wel vaak langer dan een uur. Goa is in deze categorie ook heel goed. Recent uitgekomen is het spel fleet die met alle spelers aantallen leuk is. en nog een optie is Keltis, het zogeheten "lost cities bordspel" voor maximaal vier spelers.

Hopelijk heb je er wat aan en laat ons weten wat het uiteindelijk geworden is, ik ben heel benieuwd


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 2 personen tactisch
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 15:00 
9. Space Alert (2008)

Berichten: 118
Woonplaats: Eindhoven
missiloon schreef:
Het is een spel met een flinke leercurve maar het is zo'n mooi spel voor 2 personen (of meer): Race for the galaxy


Idem. Een lastige om door te krijgen, maar een fantastisch spel, voor zowel 2 personen als meer. Ik vind alleen dat de interactie wat minder is bij dit spel.

Ik zou zeker ook eens naar Rune Age kijken. Dat is een Dominion-achtig spel, maar persoonlijk vind ik deze beter dan Dominion. Rune Age heeft 3 soorten betaaleenheden, terwijl Dominion er maar twee heeft. Dominion heeft een gezamelijke poule met kaarten waarmee iedere speler zijn deck kan gaan opbouwen; Rune Age geeft iedere speler daarnaast ook nog een eigen idividuele poule met kaarten die je ook aan je deck kunt toevoegen door ze kopen. En tot slot heeft Rune Age verschillende scenarios, met verschillende wincondities. Er is een scenario waarbij de speler die als eerste een monument heeft gebouwd wint, een cooperatief scenario waarbij alle spelers winnen als het 'event deck' leeg is, een eliminatie scenario waarbij spelers elkaar rechtstreeks aanvallen en de speler die als laatste overblijft gewonnen heeft en een scenario waarbij de speler die een draak weet te verslaan het spel wint.

In ieder geval succes met zoeken!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 2 personen tactisch
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 16:03 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
ThePhoenix1984 schreef:
Wij spelen graag tactische spellen met zo min mogelijk geluk, waar je wel interactie met elkaar hebt (handel of elkaar dwars zitten) en waar je ook nog kans om te winnen hebt als je eenmaal wat achterligt.

Even een vraagje: bedoel je echt tactisch, dus dat alles om de korte termijn draait, puntjes hier, stapje daar, zetje zus, kaartje zo; of bedoel je strategisch, dat het gaat om een Grootsch Plan dat je bedenkt en dan gedurende het hele spel tot in de puntjes tot uitvoer probeert te brengen? Als ik je zo lees bedoel je—denk ik—het laatste, maar er zit nogal een verschil in de spellen die nadruk op het een of het ander leggen, vandaar dat ik het vraag.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: 2 personen tactisch
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 19:55 
Joker

Berichten: 8
Nogmaals bedankt voor de aanvullende adviezen. Dat wordt goed zoeken en lezen. Wel erg leuk om te lezen dat er dus nog zoveel verschillende spellen zijn. Ik zal de uiteindelijk keuze(s) hier wel plaatsen.

@Cymric: Dat is een goede vraag. Gezien de definities die je stelt, dan bedoel ik strategisch. Wij vinden het allebei leuk om plannen te maken, de plannen van de ander te verpesten en uiteindelijk te winnen (dat levert nogal eens een chagrijnige 2e persoon op haha).


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Duo  
 Feed - Onderwerp - 2 personen tactisch  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

2 spelers



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®