Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




39 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Agricola: 2 Spelers
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2015, 16:32 
1. Everdell (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 225
Woonplaats: Assen
Goed om te lezen dat die uitbreiding de moeite waard is. Ik zag hem zaterdag staan bij de WirWar bij ons in de stad, maar ik wist niet of het een toevoeging zou zijn.

Binnenkort toch maar weer een bezoekje brengen dus.. :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Agricola: 2 Spelers
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2015, 08:58 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Woonplaats: Utrecht
maxitaxi777 schreef:
Alwayswinner schreef:
Ik ben ook nog steeds in afwachting van deze 2e uitbreiding.

Waar blijftie????


Ik heb het gevraagd via Twitter afgelopen week:

''Is er al meer bekend over het verschijnen van de 2de uitbreiding in het Nederlands?''
''Die staat in de planning voor het volgende jaar. #geduld''

Zou volgens eerdere berichten al in 2015 uitkomen volgens mij (na de 1ste uitbreiding in 2014), maar nog even geduld hebben dus :P.


Ah, ik had toevallig ook net op Twitter gevraagd om de release date. Eerder was voorjaar 2015 gemeld, maar het blijkt nu dus 2016 te worden. Ben benieuwd!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Agricola: 2 Spelers
BerichtGeplaatst: vr 04 maart 2016, 22:09 
Joker

Berichten: 9
Is er al iets vernomen over de release plannen van 999games met betrekking tot deze 2e uitbreiding voor Agricola 2 spelers?
het wachten duurt inmiddels al wel erg lang.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Agricola: 2 Spelers
BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2016, 17:44 
Joker

Berichten: 9
Ik heb even navraag gedaan bij 999games.
In tegenstelling tot eerdere berichten blijkt deze voorlopig dus niet meer op de planning te staan.

Helaas :(


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Agricola: 2 Spelers
BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2016, 14:04 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Erwin schreef:
deev schreef:
Citaat:
Naast de reguliere verkiezing is dit jaar een speciale prijs uitgereikt aan het beste tweepersoonsspel van deze jaargang. Het tweepersoonsspel AGRICOLA 2 SPELERS van 999 Games is medio september al getrakteerd op de titel ‘TOPPER VOOR 2’. Voor dit spel verschijnt begin 2014 een eerste Nederlandstalige uitbreiding.


http://bordspeler.nl/2013/11/22/terra-m ... ludo-2013/

Klopt dit? Hopelijk wel en moeten we dus hopelijk niet te lang meer wachten :)


Sorry, ik had jouw vraag in eerste instantie helemaal gemist.
De opmerking over de uitbreiding is gebaseerd op informatie van 999 Games.
Die zit dus inderdaad in de pijpleiding (de tweede uitbreiding volgt later ook nog).


Ik snijd het nog even aan middels een reactie op dit topic. Inmiddels vernomen dat de tweede uitbreiding voorlopig niet gepland staat... Hoeft niet te betekenen dat deze helemaal niet meer komt, maar voorlopig in elk geval niet :(. Weet jij toevallig, Erwin, of deze dan uitgesteld is, of is er al nooit een tijdvak genoemd in jouw informatie destijds?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Agricola: 2 Spelers
BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2016, 16:34 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Hoi Max,

Ik heb geen tijdvak voor die tweede uitbreiding gehoord.

Voor de zomermaanden van 2016 heb ik redelijk zicht op wat er zit aan te komen, daar heb ik de uitbreiding niet tussen zien staan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Agricola: 2 Spelers
BerichtGeplaatst: di 26 jul 2016, 23:55 
Meeple

Berichten: 14
Ik heb nu een paar keer gespeeld en het blijft een frustrerend spelletje, maar nu op wat meer aangename manier. Het is overzichtelijk genoeg om een plannetje te maken maar het blijft spannend omdat je goed moet inschatten waar je geblokkeerd kunt worden.

Tot nu toe verloor ik altijd maar ik heb als beginspeler dit keer de eerste twee beurten goed uitgedacht waardoor ik eens kon winnen met 62pt (eigenlijk 70pt alleen per ongeluk 9 ronden gespeeld omdat er een extra hekje in de doos zit :angel:).

Ik zie in de spelregels geen compensatie voor de tweede speler. Nu heb je wel wat meer opties dan boter kaas en eieren, maar als tweede speler ben je wel zeer afhankelijk van wat de eerste doet. En een goede opening kan je natuurlijk proberen te blokkeren maar zie dat maar eens te doen zonder daar zelf te veel hinder van te hebben.

Nu de vraag; vinden jullie dat het spel eerlijk is voor de tweede speler, en hebben jullie wellicht een huisregel verzonnen om het eerlijker te maken?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2020, 11:30 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 9
(Pardon, ik had dit bericht bij Agricola voor 2 spelers willen plaatsen, is dit nog te verplaatsen)

Beste mensen,
aangezien deze uitbreiding nergens meer te krijgen is, en de verschrikkelijke mensen op Marktplaats er een godsvermogen vragen, ben ik deze uitbreiding zelf in elkaar aan het zetten.

Op boardgamegeek staan duidelijk foto's van alle tegeltjes van de Engelse versie. Is er misschien iemand bereid om een foto van de 27 Nederlandse tegels te maken? Een foto van de stal en de extra 3-vakslandtegel is uiteraard niet nodig. De foto bij voorkeur recht van boven, zodat deze het makkelijkst in Photoshop of Paint.net of zoiets is te bewerken.

Hier een voorbeeld, zoals ze op bgg staan gepubliceerd:

Afbeelding

Alvast hartelijk dank.

PS - voor de geïnteresseerden hier de links naar de Engelse tegeltjes:
https://boardgamegeek.com/image/1766304 ... e-building
https://boardgamegeek.com/image/1766305 ... e-building
https://boardgamegeek.com/image/1766306 ... e-building


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 10 nov 2020, 01:48 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Buur schreef:
Beste mensen,
aangezien deze uitbreiding nergens meer te krijgen is, en de verschrikkelijke mensen op Marktplaats er een godsvermogen vragen, ben ik deze uitbreiding zelf in elkaar aan het zetten.


Op BGG heeft iemand uit België 8 dagen geleden deze Nederlandstalige uitbreiding op 'for trade' gezet. Misschien opportuun dat je hem contacteert en alsnog de originele versie bekomt?
https://boardgamegeek.com/boardgameexpansion/130752/agricola-all-creatures-big-and-small-more-building/trading?status=fortrade

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
39 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Duo  
 Feed - Onderwerp - Agricola: 2 Spelers  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

999 Games, Agricola: 2 Spelers



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®