Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 okt 2005, 21:46 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
francobollus schreef:
... Verder hoor ik nog weinig hier op het forum over de Days of Wonder: waar zijn de prachtige spellen Ticket to Ride Europe en Shadows of Camelot? Laatstgenoemd spel is overigens reeds in mijn bezit, en is goed bevonden, ...


Dit is mij idd ook al opgevallen :cry: .
TTR-Europe vind ik persoonlijk beter dan de gewone versie. Er zit meer tactiek in, ook wel wat meer geluk. (Jammer dat hij waarschijnlijk niet in het Nederlands uitkomt.)
Het grote nadeel aan Shadows... is dat het nog niet in het NL is verschenen en de spelregelsboeken zijn me iets te dik om in het Engels te lezen.

PS nog enkele goede spellen van Days of Wonder zijn: Piratenbaai (Piratescove) en Queens Necklace.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 okt 2005, 23:45 
Uitgever

Berichten: 251
Woonplaats: Oud-Beijerland
Ja, en vergeet Memoir '44 niet van Days of Wonder.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2005, 08:45 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1049
Woonplaats: Amersfoort
Erwin schreef:
Omdat ik m?n website actueel wil houden, word ik vanzelf gedwongen om me vooral op nieuwe spellen te richten. Dan bouwen de "oude" favorieten vanzelf een stoflaagje op (al probeer ik af en toe wel spellen als El Grande, Puerto Rico e.d. op tafel te leggen). De website is trouwens ook de reden waarom ik de laatste jaren veel meer spellen uit Essen meesleep. Ik wil de bezoekers een beetje fatsoenlijke informatie kunnen bieden.


Ja, het lot van een spelrecensent is zwaar! :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2005, 09:08 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 224
Woonplaats: Sint Truiden/ Belgie
'Shadows over Camelot' staat ook op mijn verlanglijstje maar ik heb het gevoel dat het spel snel kan vervelen. We hebben het eens gespeeld op de Spellendag van Hodin en dat was een aangename ervaring maar ik denk dat na een keer of tien de lol er wel af is.

En aangezien ik de regel 1€/spelsessie hanteer en SoC waarschijnlijk meer dan 10€ zal kosten, ga ik proberen iemand anders te overtuigen het te kopen. 8)

_________________
We worden niet te oud om te spelen. We worden wel oud omdat we niet spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2005, 13:29 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 48
Woonplaats: Schelle (Antwerpen)
Citaat:
De website is trouwens ook de reden waarom ik de laatste jaren veel meer spellen uit Essen meesleep.


'k denk dat ik ook eens een website moet beginnen. Dan heb ik eindelijk een goed excuus om veel te veel geld uit te geven aan spelletjes ;-)

ec


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2005, 14:26 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Musti schreef:
En aangezien ik de regel 1?/spelsessie hanteer en SoC waarschijnlijk meer dan 10? zal kosten, ga ik proberen iemand anders te overtuigen het te kopen. 8)

Als ik die regel zou toepassen heb ik op dit moment alleen Lost Cities en het basis KvC kaartspel helemaal terugverdiend. En Bakari, want dat heb ik voor ?1 op de rommelmarkt gekocht :-).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2005, 18:47 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
francobollus schreef:
Ja, en vergeet Memoir '44 niet van Days of Wonder.


Dit is, voor mij persoonlijk, de minste uit de reeks. Het is een onderwerp, oorlogje voeren, wat me niet zo interesseert. Het spelsysteem daarentegen vindt ik dan weer heel goed.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2005, 22:23 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Peter Hein schreef:
Ja, het lot van een spelrecensent is zwaar! :wink:


Zullen we een praatgroepje beginnen? Desnoods verzinnen we er een spellenprijs omheen.... :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 okt 2005, 17:00 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 865
Woonplaats: Bollenstreek
In Essen hoop ik vooral op de tweedehandsmarkt Chinatown van Alea te kunnen bemachtigen en bij voorkeur tegen een beetje leuke prijs. Verder heb ik me voorgenomen om te proberen eerst spellen te spelen en dan pas te kopen in plaats van me volledig overgeven aan mijn koopimpulsen. Ben beniewd of me dat gaat lukken, zou voor het eerst zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 okt 2005, 18:28 
Uitgever

Berichten: 251
Woonplaats: Oud-Beijerland
Ook ik ga even naar Essen toe, en wel op zondag. Spellen die reeds Nederlandstalig verschijnen op het Spellenspektakel laat ik in Essen links (of rechts, ik weet het ook niet meer in Duitsland) liggen. Met dit laatste in het achterhoofd kan ik het volgende lijstje maken.
- Anno Domini (abacus): is natuurlijk al lang uit in Duitsland (met zeer veel uitbreidingen), maar het schijnt dat Jumbo dit in Nederland uit gaat brengen. Het schijnt een uitermate leuk geschiedenisspel te zijn.
- Teamwork (adlung): een aardig party-spel in een piepklein doosje.
- Oltre Mare (amigo): was natuurlijk vorig jaar al verschenen, maar ja, toen zat ik niet in Essen. Schijnt goed te zijn.
- Barbarossa (Catan GmbH): een oud meesterwerk van Klaus Teuber, waarin klei een hoofdrol speelt.
- Memoir '44-uitbreidingen (Days of Wonder): sorry hoor, maar ik blijf toch een zwak voor dit spel houden.
- Hazienda (Hans im Glueck): een spel van Wolfgang Kramer moet ik gewoon zien (en waarschijnlijk kopen)
- Timbuktu (Queen Games): van de maker van het geweldige Wallenstein...
- Manila (Zoch): waarom verschijnt deze niet en Niagara wel in Nederland? Ik heb wel een vermoeden...
-Friedrich (Histogame): een combinatie van een bordspel met een traditioneel kaartspel. Te veel positieve verhalen over gelezen, dus deze gaat in ieder geval mee naar huis.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Verlanglijstje Essen / Spellenspektakel ?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®