Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 31 jan 2016, 10:42 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Afbeelding

Kom naar de vijfde editie van Spellewaarde in het Jeugdcentrum. Spellewaarde is gegarandeerd speelplezier voor groot en klein, helemaal gratis!
Ben je fan van videogames? Dan moet je zeker alle lekkers op zowel de retro- als op de allernieuwste spelconsoles komen uittesten. Tijdens Spellewaarde organiseert de bib om 15.00u. ook een heus Fifa-tornooi. Alle vingervlugge gamers schrijven daarvoor even snel in op bibliotheek@waregem.be.

De volks- en caféspelen zijn ook terug op post. Lukt het je om de wereldberoemde one hundred and eighty te gooien tijdens een dartsduel of speel je liever pool of airhockey?
Net zoals vorig jaar kun je het opnemen tegen de ex-wereldkampioen tafelvoetbal. Durf jij de uitdaging aan?
In de beveiligde vliegzone kan je het luchtruim verkennen met onze modelvlieger.
Ook de allerkleinsten kunnen hun hartje de hele namiddag ophalen. Er zal een springkasteel zijn waar je alle duivels kan ontbinden, maar ook bijvoorbeeld een reuzenstapel Lego waarmee je als een echte architect constructies mee kan bouwen.

Voor de bordspelers is er een aparte zaal waar spellenclubs De Spelmaeckers, Incognito en Piek-uur speluitleg geven bij de allernieuwste bordspellen.
White Goblin Games stelt o.a. het vernieuwde Sint Petersburg voor. En The Lost Legion geeft een introductie op Warhammer Fantasy Battles.

Spellewaarde is er tussen 14u00 en 20u00. De zaal met bordspellen blijft open tot 24u00.

Kortom, is dit de dag voor groot en klein om zich rot te amuseren!

Spellewaarde #5, Jeugdcentrum Waregem (Zuiderlaan 46), zaterdag 6 februari, 14u00 - 20u00 (24u00 in bordspellenzaal)
Bekijk de Facebookpaginavan Spellewaarde.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2016, 11:08 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Even een kort verslagje van mijn kant. Misschien reageren enkele bezoekers ook met hun ervaringen.

Voor mij is Spellewaarde een dagje werken en weinig spelen. Ik doe het graag, omdat we elk jaar heel wat mensen aan het spelen kunnen zetten.
Door vakanties, onvoorziene omstandigheden, werk, familiebezoeken,... waren we met wat minder medewerkers om de zaal met bordspellen klaar te zetten dan de vorige jaren. Op zich niet erg, maar de eerste spelers waren er al 10 minuten voor de beurs echt startte. Geen nood, iedereen had al de kans om te kijken wat er in de aanbieding was. In de grote zaal kon men al volop beginnen spelen.
Tegen 14u30 liep de bordspellenzaal goed vol; tegen 15u00 was het moeilijk nog een stoel te bemachtigen. Vanaf dan zaten er voortdurend 200 - 230 mensen aan het spelen.
Ondertussen waren er in de grote zaal meer dan 300 mensen die zich uitleefden op zes flipperkasten, een reeks Playstation, een bataljon oude spelconsoles (ik heb niet alles bestudeerd, omdat ik nooit een computergamer ben geweest). Verder waren er vliegtests met kleine vliegtuigjes en een simulatie vliegen op groot scherm. Voor de allerkleinsten waren er springkastelen en ballenbad. De curling kende wat minder succes dan de vorige jaren. Je moet immers al goed gespierd zijn om te presteren. De oude volksspelen blijven nog altijd populair en de biljarts en airhockeys waren voortdurend bezet.
Ik kreeg de indruk dat de mensen het niet erg vonden dat ze even moesten wachten voor ze aan de slag konden; het is al plezant om je te vergapen aan de spelende gezinnen voor jou.

Ik hield me bezig met speluitleg waar nodig (veel kinderspellen en familiespellen uitgelegd) en sprong bij in de bar.
De demonstrateur van White Goblin kreeg vooral aandacht met Codenames. Verder werden Sint Petersburg, Ubongo en de onvermijdelijke kleintjes (The Game, Qwixx, Qwinto,...) veel gespeeld. Opvallend dat Imperial Settlers veel minder aandacht kreeg. Op het einde van de dag waren twee spelers zo enthousiast dat ze het demospel Qwixx meenamen naar huis. Tja, je zal het wel overal voorhebben, zeker?

Voor ons werd het wat rustiger na 19u00. Tijd om met mijn vrouw en Bart even de ronde van de flipperkasten te doen in de grote zaal. Ik kan het nog altijd niet, maar ik vind het nog altijd geweldig. Mijn vrouw ontpopte zich als flippertalent, maar ze moest toch op 3 van de 5 kasten de duimen leggen voor de geoefende handen van Bart.

Vanaf 22u00 begon de bordspellenzaal leeg te lopen. Aangezien we dan minder werk hadden in de bar, was dit het signaal voor mijn vrouw om mij nog eens uit te dagen voor Speed Cups en Dobble. Ik haalde één kaartje in Speed Cups en twee kaarten in Dobble. Geweldige spelletjes... voor mijn vrouw.
Rond 23u45 vertrokken de laatste spelers. Tijd om de laatste opruim te doen en tegen 00u30 waren we al thuis.

Het blijft moeilijk inschatten hoeveel mensen afzakken naar Spellewaarde, aangezien de beurs geheel gratis is. Maar bij een vlotte telling rond 16u00, kwam ik rond de 500 aanwezigen. Het uur daarna werd het nog drukker. Gezien er veel mensen binnenspringen voor een uur, kunnen we toch uitgaan van meer dan 1000 bezoekers.
Besluit: Spellewaarde blijft een prachtig initiatief van de Jeugddienst van Stad Waregem. De spellenclubs engageren zich alvast om er volgend jaar weer bij te zijn (datum nog niet gekend, maar vermoedelijk eerste zaterdag van februari).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2016, 11:12 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Spellewaarde #5, Waregem 06/02/2016  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

Waregem



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®