Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: LudiBreizh
BerichtGeplaatst: ma 08 aug 2016, 20:47 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik was vorige week op vakantie in het Bretonse plaatsje Plouescat, waar ik voor het boeken van mijn vakantie nog nooit van gehoord had. Maar het blijkt dat ze er ook een eigen spellenfestival hebben, en daar liepen wij stomtoevallig tegenaan!
LudiBreizh Festival des Jeux heet het, en de 2016-editie vond dus vorige week woensdag en donderdag plaats, en blijkbaar was dit al de vijfde editie of zo.

Er staat een open markthal op het dorpsplein en daarin, en in enkele eromheen opgestelde party-tenten, vind het festival plaats. De stands waren van twee spellenwinkels uit de buurt, twee spellenverenigingen uit de buurt, een aantal meer of minder bekende Franse uitgevers (o.a. Asmodee, Blackrock, Lui-même) en er waren ook de nodige prototypes te bewonderen.

Ik heb de prototypes niet veel aandacht gegeven, de meeste leken me wat te complex voor een familiespel en vaak was er ook nogal wat Franse tekst in te vinden. Uiteindelijk hebben we een paar spellen gespeeld die ik al kende, maar de rest van mijn gezin nog niet (Celestia, Colt Express) en een voor ons onbekend spel waarbij ook NL regels in de doos zaten, Piratoons. Celestia viel nog het beste in de smaak.

Qua grootte was LudiBreizh ongeveer vergelijkbaar met Noorderspel, voor degenen die dat kennen (d.w.z. een stuk kleiner dan het Spellenspektakel, veel meer vergelijkingsmateriaal heb ik helaas niet) en het leek redelijk goed bezocht te zijn. Voor ons was het een aangename verrassing op een beetje landerige dag met matig vakantieweer.

Naamverklaring: Breizh = de Bretonse naam voor Bretagne. En dat Ludi naar spellen verwijst, hoef ik hopelijk niet uit te leggen...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: LudiBreizh
BerichtGeplaatst: di 09 aug 2016, 08:21 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Cool!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: LudiBreizh
BerichtGeplaatst: di 09 aug 2016, 11:04 
1. Taj Mahal (2000)
Avatar gebruiker

Berichten: 360
Woonplaats: Antwerpen
Leuk! Frankrijk heeft wel meer leuke spellenfestivals. Zo is er ook FLIP (http://www.jeux-festival.com) - Festival Ludique International de Parthenay - een 10-daags festival in openlucht in de buurt van Poitiers. Al 2 maal naartoe gegaan en was erg leuk om te doen...

De editie van 2016 is al gepasseerd helaas...

_________________
- Instagram -

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: LudiBreizh
BerichtGeplaatst: do 11 aug 2016, 03:56 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Dat is nog eens een leuke verrassing zeg! :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - LudiBreizh  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®