Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008, 23:55 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Citaat:
[post verwijderd]


Er stopt een Stadsbus voor het Flint gebouw dit is een paar minuten rijden van het CS station.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008, 00:11 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Citaat:
[post verwijderd]

3 euro's voor een retour maar lopen is gezonder ;) Ik weet niet waar je vandaan moet komen maar is Carpoolen geen optie?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008, 00:15 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Citaat:
[post verwijderd]


Hmm, ik vind die verhuizing naar de Flint wel prettig. Kwartiertje fietsen, geen strippen en geen treinkaartje.... gezond en goedkoop! :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008, 00:17 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
henk.rolleman schreef:
Citaat:
[post verwijderd]

3 euro's voor een retour maar lopen is gezonder ;) Ik weet niet waar je vandaan moet komen maar is Carpoolen geen optie?


Misschien kun je bij Erwin achter op de fiets :P


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008, 10:13 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 299
Woonplaats: Nieuwenhove
Als uitlegger voor de Belgische Spellenwinkel was ik al een paar keer aanwezig op de Ducosimbeurs in Utrecht. Nog nooit had ik echter de winterbeurs meegemaakt. Dus voor mij was Amersfoort 2x nieuw, nieuwe locatie en voor het eerst aanwezig in december.

De beurs kwam heel langzaam op gang. In de eerste uren hadden we ruimschoots de tijd om een babbeltje te slaan met de collega-uitleggers van QWG waar we naast stonden. Sander kende ik nog van in Zwolle en op Spel in Broechem. Onze vriendelijke landgenoten van Senet waren ook aanwezig. Altijd een plezier om hen te ontmoeten.

Mijn moment van de dag was toen ik langs de Bring en Buystand wandelde. Viel mijn oog daar niet toevallig op Capone, een schitterend spel, waar ik al jaren naar op zoek was. Ieder keer als we Essen bezoeken sprinten we eerst naar de tweedehandsbeurs in de hoop om ergens een Capone op de kop te kunnen tikken. Nog nooit gelukt. En daar in Amersfoort lag dat ding gewoon op een tafel tussen andere koopjes. Mijn hart ging meteen sneller slaan. Ik durfde nauwelijks naar de prijs te kijken. Werd mijn zicht nu vertroebeld door mijn emoties, ik weet het niet, feit was dat ik de prijs op de doos niet kon ontcijferen. Met trillende stem vroeg ik aan de vriendelijke man die de stand bemande wat Capone kostte. Ik kon mijn oren niet geloven: acht euro. Ik weet niet wat me bezielde, misschien een moment van pure zinsverbijstering. Maar ik had nog het lef te vragen of de inhoud van de doos volledig was. Terechte verontwaardiging aan de overkant. Vanzelfsprekend was het spel volledig. Ik betaalde vliegensvlug de acht euro, nam de doos plechtig vast en ging met mijn aankoop naar Luk van Spellenwinkel. Ongeloof en jaloezie in zijn ogen zag ik. Vooral toen bleek dat het spel ongespeeld was en alles in nieuwstaat was. (Luk scoorde wel een tegendoelpunt toen hij Elfengold vond in de namiddag). Hoe dan ook mijn dag kon niet meer stuk.

Ik weet niet wie de vorige eigenaar van de doos was, maar ik dank hem nu al op mijn blote knieën om dit prachtige spel te willen verkopen.

In een gelukzalige roes heb ik dan de rest van de namiddag mogen spellen uitleggen. En niet zomaar spellen, twee van mijn favoriete toppers van dit moment: Koning van Siam en 2 de Mayo. Schitterende korte tactische superspellen. Ook Ice Flow hadden we bij en werd in de namiddag een aantal keer gespeeld.
Daarnaast heb ik een paar keer, zonder het te laten spelen, Street Paintball en Confucius uitgelegd.

De dag is dus best meegevallen. We hadden enkel pech toen we weer naar huis wilden rijden. De bestelwagen van Luk wilde niet starten. Startmotor stuk. Zelfs het tikje met de hamer dat 's morgens geholpen had, werkte nu niet. Waarschijnlijk lukt die truk enkel in België.
Een vriendelijke kerel bood hulp. Gelukkig reed hij met een grote jeep. Hij sleepte Luk in de hoop dat het klereding dan wel wilde starten. Maar ook dit werkte niet. Dankzij de hulpvaardige Ducosimmannen konden we de wegenwacht opbellen. Veertig minuutjes in de koude wachten en de vriendelijke wegenwacht kreeg het ding wel aan de praat. We zijn dus veilig en wel thuisgeraakt. Dank alvast aan allen die hulp boden.

Vermoeid en met mijn Capone onder mijn hoofdkussen sliep ik als een roos.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008, 12:27 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
xanthie schreef:
Mijn moment van de dag was toen ik langs de Bring en Buystand wandelde. Viel mijn oog daar niet toevallig op Capone, een schitterend spel, waar ik al jaren naar op zoek was. Ieder keer als we Essen bezoeken sprinten we eerst naar de tweedehandsbeurs in de hoop om ergens een Capone op de kop te kunnen tikken. Nog nooit gelukt. En daar in Amersfoort lag dat ding gewoon op een tafel tussen andere koopjes. Mijn hart ging meteen sneller slaan. Ik durfde nauwelijks naar de prijs te kijken. Werd mijn zicht nu vertroebeld door mijn emoties, ik weet het niet, feit was dat ik de prijs op de doos niet kon ontcijferen. Met trillende stem vroeg ik aan de vriendelijke man die de stand bemande wat Capone kostte. Ik kon mijn oren niet geloven: acht euro. Ik weet niet wat me bezielde, misschien een moment van pure zinsverbijstering. Maar ik had nog het lef te vragen of de inhoud van de doos volledig was. Terechte verontwaardiging aan de overkant. Vanzelfsprekend was het spel volledig. Ik betaalde vliegensvlug de acht euro, nam de doos plechtig vast en ging met mijn aankoop naar Luk van Spellenwinkel. Ongeloof en jaloezie in zijn ogen zag ik. Vooral toen bleek dat het spel ongespeeld was en alles in nieuwstaat was. (Luk scoorde wel een tegendoelpunt toen hij Elfengold vond in de namiddag). Hoe dan ook mijn dag kon niet meer stuk.

Ik weet niet wie de vorige eigenaar van de doos was, maar ik dank hem nu al op mijn blote knieën om dit prachtige spel te willen verkopen.

In een gelukzalige roes heb ik dan de rest van de namiddag mogen spellen uitleggen. En niet zomaar spellen, twee van mijn favoriete toppers van dit moment: Koning van Siam en 2 de Mayo. Schitterende korte tactische superspellen. Ook Ice Flow hadden we bij en werd in de namiddag een aantal keer gespeeld.
Daarnaast heb ik een paar keer, zonder het te laten spelen, Street Paintball en Confucius uitgelegd.

De dag is dus best meegevallen. We hadden enkel pech toen we weer naar huis wilden rijden. De bestelwagen van Luk wilde niet starten. Startmotor stuk. Zelfs het tikje met de hamer dat 's morgens geholpen had, werkte nu niet. Waarschijnlijk lukt die truk enkel in België.
Een vriendelijke kerel bood hulp. Gelukkig reed hij met een grote jeep. Hij sleepte Luk in de hoop dat het klereding dan wel wilde starten. Maar ook dit werkte niet. Dankzij de hulpvaardige Ducosimmannen konden we de wegenwacht opbellen. Veertig minuutjes in de koude wachten en de vriendelijke wegenwacht kreeg het ding wel aan de praat. We zijn dus veilig en wel thuisgeraakt. Dank alvast aan allen die hulp boden.

Vermoeid en met mijn Capone onder mijn hoofdkussen sliep ik als een roos.


Erg leuk geschreven verhaal :D . Ik heb trouwens wel vaker dit soort verhalen over de "Bring en buystand" gehoord. Er schijnen met enige regelmaat echte pareltjes tussen te liggen al kom ik ze nooit tegen :cry:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008, 16:10 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
xanthie schreef:
Ik weet niet wie de vorige eigenaar van de doos was, maar ik dank hem nu al op mijn blote knieën om dit prachtige spel te willen verkopen.


Graag gedaan! :D

Een doos uit een te stil hoekje van mijn zolder landt bij iemand die er volop van geniet. Mooier kan het niet lopen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008, 18:01 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
xanthie schreef:
Als uitlegger voor de Belgische Spellenwinkel was ik al een paar keer aanwezig op de Ducosimbeurs in Utrecht. Nog nooit had ik echter de winterbeurs meegemaakt. Dus voor mij was Amersfoort 2x nieuw, nieuwe locatie en voor het eerst aanwezig in december.

De beurs kwam heel langzaam op gang. In de eerste uren hadden we ruimschoots de tijd om een babbeltje te slaan met de collega-uitleggers van QWG waar we naast stonden. Sander kende ik nog van in Zwolle en op Spel in Broechem. Onze vriendelijke landgenoten van Senet waren ook aanwezig. Altijd een plezier om hen te ontmoeten.

Mijn moment van de dag was toen ik langs de Bring en Buystand wandelde. Viel mijn oog daar niet toevallig op Capone, een schitterend spel, waar ik al jaren naar op zoek was. Ieder keer als we Essen bezoeken sprinten we eerst naar de tweedehandsbeurs in de hoop om ergens een Capone op de kop te kunnen tikken. Nog nooit gelukt. En daar in Amersfoort lag dat ding gewoon op een tafel tussen andere koopjes. Mijn hart ging meteen sneller slaan. Ik durfde nauwelijks naar de prijs te kijken. Werd mijn zicht nu vertroebeld door mijn emoties, ik weet het niet, feit was dat ik de prijs op de doos niet kon ontcijferen. Met trillende stem vroeg ik aan de vriendelijke man die de stand bemande wat Capone kostte. Ik kon mijn oren niet geloven: acht euro. Ik weet niet wat me bezielde, misschien een moment van pure zinsverbijstering. Maar ik had nog het lef te vragen of de inhoud van de doos volledig was. Terechte verontwaardiging aan de overkant. Vanzelfsprekend was het spel volledig. Ik betaalde vliegensvlug de acht euro, nam de doos plechtig vast en ging met mijn aankoop naar Luk van Spellenwinkel. Ongeloof en jaloezie in zijn ogen zag ik. Vooral toen bleek dat het spel ongespeeld was en alles in nieuwstaat was. (Luk scoorde wel een tegendoelpunt toen hij Elfengold vond in de namiddag). Hoe dan ook mijn dag kon niet meer stuk.

Ik weet niet wie de vorige eigenaar van de doos was, maar ik dank hem nu al op mijn blote knieën om dit prachtige spel te willen verkopen.

In een gelukzalige roes heb ik dan de rest van de namiddag mogen spellen uitleggen. En niet zomaar spellen, twee van mijn favoriete toppers van dit moment: Koning van Siam en 2 de Mayo. Schitterende korte tactische superspellen. Ook Ice Flow hadden we bij en werd in de namiddag een aantal keer gespeeld.
Daarnaast heb ik een paar keer, zonder het te laten spelen, Street Paintball en Confucius uitgelegd.

De dag is dus best meegevallen. We hadden enkel pech toen we weer naar huis wilden rijden. De bestelwagen van Luk wilde niet starten. Startmotor stuk. Zelfs het tikje met de hamer dat 's morgens geholpen had, werkte nu niet. Waarschijnlijk lukt die truk enkel in België.
Een vriendelijke kerel bood hulp. Gelukkig reed hij met een grote jeep. Hij sleepte Luk in de hoop dat het klereding dan wel wilde starten. Maar ook dit werkte niet. Dankzij de hulpvaardige Ducosimmannen konden we de wegenwacht opbellen. Veertig minuutjes in de koude wachten en de vriendelijke wegenwacht kreeg het ding wel aan de praat. We zijn dus veilig en wel thuisgeraakt. Dank alvast aan allen die hulp boden.

Vermoeid en met mijn Capone onder mijn hoofdkussen sliep ik als een roos.


Leuk stukje, mag je vaker doen :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2008, 19:29 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Citaat:
[post verwijderd]


Waarschijnlijk Finalstruggle, heb het maar één keer uitgelegd en niet meegespeeld!

Verder was het een mooie dag in een mooie locatie. Zelf demo's gedaan voor QWG maar we waren met 4 voor 4 tafels dus was niet heel druk. Kon dus af en toe best even een praatje maken met onze buren van spellenwinkel.be die hun dag niet meer stuk kon doordat ze voor een mooie prijs mooie tweedehands spellen op de kop hadden weten te tikken in de bring and buystand. Verder haddien die mooie spellen bij zich die volgens mij voor het eerst in NL gedemood werden Ice Flow, 2 de mayo en nog iets wat ik vergeten ben.

Verder haden ze Hangende Tuinen bij zich van Hans in Gluck dus die heb ik even mee naar huis genomen. Vonden we op Spel een leuk spelletje om te spelen en kon ik dus niet laten liggen. Even een korte introductie van Over de Kop van Dirty Rat Games gevolgd en lijkt me een leuk familiespel, nu spreekt het thema pretpark mij zo ie zo aan dus dat werkt mee maar de spelmechanismen zitten volgens mij ook prima in elkaar! Verder nog even met de eigenaar gesproken over hoe spellen uit te geven etc.

Sprak nog iemand van Roll de Dice die me het officiele Persbericht van het NK bordspellen overhandigde omdat Bloom één van de spellen was en ik bij de QWG stand stond. Voor het hele programma zie NL Toernooien topic.

Wat me in de demo op viel was dat Galaxy Trucker erg geliefd was en dat men er van baalde dat het op de beurs niet te koop was. Een niet zo handige situatie die als ik het goed begrijp de volgende keer opgelost zou moeten zijn! Maargoed zoals reeds genoemd werd Dierik verslagen door zijn zoon en toont dit nog maar eens aan dat dit spel leuk is voor jong en oud!

Bloom werd ook erg leuk gevonden en blijft strategischer als men denk. Duurt even tot men zich er toe zet maar meestal komt men tot de verrassende conclusie dat het toch echt wel een topspel is.

Cavum word nog steeds wisselend ontvangen, doorgaans kan je zeggen dat mensen die lang denken het geen leuk spel vinden en groepjes die snelle beslissers zijn het wel een leuk spel vinden!

Age of Empires en China Town blijft men ook twee toppers vinden al moet je voor Chinatown ook het juiste gezelschap bij elkaar hebben.

Jammer dat een broodje 3,50 kostte voor de rest was het top! Ben eigenlijk wel blij met deze nieuwe locatie alleen jammer dat het voor mij verder weg is.

Al met al was het een hele leuke dag die wat betreft bezoekers betreft rustig begon maar in de loop van ed dag aangenaam druk werd!

Zie jullie de volgende keer weer!

@xanthie, zei toch dat je moest gaan lopen :wink: en natuurlijk veel plezier met Capone!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2008, 23:18 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ook bordspel.com heeft deze keer een leuk verslagaan de Ducosimbeurs gewijd :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Ducosimbeurs 13 december  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®