Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





37 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Games & Toys Experience
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2006, 19:20 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
"Na drie jaar het Spellenspektakel te hebben georganiseerd is Wim de Boer per december begonnen met andere werkzaamheden waarvan de belangrijkste het organiseren van de Games & Toys Experience is. Deze nieuwe spellenbeurs zal plaats vinden in Gent, België, in het eerste weekend van de Paasvakantie (31 maart, 1 en 2 april). Dit zal een jaarlijks spellenevenement worden. "
(zie spellennieuws beginpagina: http://www.spellenspektakel.nl/welkom.p ... ws&item=32)

Wim, ik wens je véél succes met je nieuwe job.

Laten we hopen dat dit evenement, met jouw ervaring, eindelijk kan uitgroeien tot een beurs die in de buurt komt van het Spellenspektakel.
Bij de voorlopers van deze Belgische spellenbeurs lag, naar mijn smaak, de klemtoon te veel Onlinespellen en Collectible Cardgames. De liefhebber van bordspellen bleef wat in de kou staan. Bovendien ligt de toegangsprijs relatief hoog.
Tenslotte mag de website van G&TE wat toegankelijker en aangenamer worden. (Maar laat Mathijs toch maar op zijn huidige job).

Het kan dus alleen maar beter worden!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2006, 20:35 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Bart schreef:
Tenslotte mag de website van G&TE wat toegankelijker en aangenamer worden. (Maar laat Mathijs toch maar op zijn huidige job).

Het kan dus alleen maar beter worden!


De site vind ik niet slecht, behalve dat alles in het Engels :?: is en laat dat toevallig geen officiele taal van België zijn :wink:

Of ik er heen ga weet ik nog niet, hangt van het werk.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006, 15:27 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Dit is ook al eens gevraagd in een andere draad, maar zijn er mensen die nu al zeker weten dat ze gaan of juist niet? En waarom wel of niet? Ik hoop dat jullie antwoorden mijn beslissing dan makkerlijker maken.

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006, 17:47 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
Over welke site praten we hier? Kan het niet vinden!?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006, 17:50 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Boes schreef:
Over welke site praten we hier? Kan het niet vinden!?

www.games-toys.be

Of ik ga zal afhangen of ik werk heb of niet.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006, 17:54 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Ik blijf het overigens een ontzettend rommelige site vinden, waar ik moeite moet doen om de nodige en bruikbare informatie eruit te filteren. Dat zorgt ervoor dat ik geen goed gevoel bij het hele evenement heb en dat is wellicht helemaal niet terecht!

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006, 19:26 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Ik vind het een draak van een site. Met de huidige summiere Engelstalige tekstjes zullen ze geen extra bezoekers trekken. Ik neem aan dat de pagina?s met activiteiten van de verschillende exposanten t.z.t. meer details zullen bevatten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006, 19:33 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 172
Woonplaats: Leiden
Springt er lekker uit dat paars. Gaan er nog mensen van dit forum heen.

_________________
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2006, 09:31 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Ben je naar de Games & Toys beurs in Flanders Expo - Gent geweest?

Ik kon me dit weekend onmogelijk vrij maken. Maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen, opmerkingen, commentaar, ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2006, 10:07 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 867
Woonplaats: Bollenstreek
Ik vind de site ook verschrikkelijk slecht. Ik kan er niet de informatie vinden die ik zoek (wie zijn er precies, wat is er te doen) en dan inderdaad allemaal in het Engels. Waarom geen tweetalige site (Frans en Nederlands)? Dat is wat meer werk, maar dan kunnen alle Belgen het in ieder geval lezen.

Ik ga zondag naar de beurs toe en zal er wel een verslagje over schrijven op www.spellengek.nl. Hebben jullie nu niets aan, maar volgend jaar heb je dan tenminste een idee hoe het nu is. Het is natuurlijk de eerste keer dat de beurs wordt georganiseerd dus dan is het ook niet raar dat ze nog wat kinderziekten hebben. Het spellenspektakel was vast de eerste keer ook niet zo groots als het nu is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2006, 16:33 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Dagmar schreef:
Ik ga zondag naar de beurs toe en zal er wel een verslagje over schrijven op www.spellengek.nl. Hebben jullie nu niets aan, maar volgend jaar heb je dan tenminste een idee hoe het nu is. Het is natuurlijk de eerste keer dat de beurs wordt georganiseerd dus dan is het ook niet raar dat ze nog wat kinderziekten hebben. Het spellenspektakel was vast de eerste keer ook niet zo groots als het nu is.


Volgens mij is deze beurs de opvolger van de "European Toy Fair", die nu wordt georganiseerd in samenwerking met de Spellenspektakel BV. Er ligt dus dermate veel ervaring op de mat, dat ik de gebrekkige promotie naar de doelgroep "Nederlandse spelletjesliefhebbers" eigenlijk stuitend vind.

Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen en zijn wij niet een van de doelgroepen van deze beurs.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2006, 22:41 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
We zijn vandaag naar de beurs geweest. In het kort samengevat. Neem een wat grotere hal dan het spellenspektakel (de lengte van de hal van het spellenspektakel is hier de breedte). Neem ongeveer hetzelfde assortiment van het spellenspektakel. Vervang de tweedehands markt door wat speelgoed. Vervang de rollenspellen door wat computerspellen. Ga uit van ongeveer 1500 bezoekers. Dan heb je de huidige uitvoering van Games & Toys. Je hoeft dus nergens te dringen. Je kunt overal zo aanschuiven. Sommige stands zaten nog wel redelijk vol, maar de rest van de stands maakten een vrij troosteloze indruk.

Het beursgebouw is goed bereikbaar. Ruime parkeergelegenheid, direct gelegen aan de snelweg. Een brede 3 baans snelweg die je er gemakkelijk heen leidt. De atmosfeer in het gebouw is prima, niet zo bedompt als in Eindhoven. Voor de toys hoef je niet te gaan, die zijn er bijna niet. Foto's en een verslag volgen in de loop van de week in Spelmagazijn. Qua nieuwe spellen was er voor de echte fanatiekelingen ook niet veel. Project X was wel nieuw. Hodin had het nieuwe Cleopatra spel bij zich, dat overigens ook in het Nederlands zal verschijnen. Mykerinos was er helaas nog niet.

Al met al hebben we ons best vermaakt, maar € 15,00 toegang is wel teveel gevraagd.

Als je zondag toch mocht gaan, houd er dan rekening mee dat de Ronde van Vlaanderen gereden zal worden. Er stonden veel teambussen van de wielerploegen in Gent, dus het zou wel eens druk kunnen worden.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2006, 08:12 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 867
Woonplaats: Bollenstreek
Rubik schreef:
Als je zondag toch mocht gaan, houd er dan rekening mee dat de Ronde van Vlaanderen gereden zal worden. Er stonden veel teambussen van de wielerploegen in Gent, dus het zou wel eens druk kunnen worden.


Proberen we in Rotterdam de marathon te ontlopen, komen we in een wielerfestijn terecht. Schiet ook weer niet op.

Het assortiment van het spellenspektakel in een uitgestorven hal, klinkt niet verkeerd wat mij betreft. Kan ik lekker veel spellen zelf proberen, in plaats van kijken hoe anderen spellen doen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2006, 13:52 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Wij zijn vrijdag geweest en toen werd het bezoekersaantal van 1500 man zeker niet gehaald. Er was een speciale korting voor scholen, waardoor er nogal wat kinderen "los" aan het rennen waren, maar ik vermoed dat er niet meer dan 20 spellenliefhebbers rondliepen. En dat is niet overdreven. :cry:
Af en toe had ik het gevoel dat ons groepje van 3 man de enige echte bezoekers waren en dat is erg jammer. Je hebt hier alle ruimte om te groeien en het was een redelijke start. Ik weet nog dat het eerste spellenspektakel ook weinig mensen trok (hoewel niet zo weinig als deze vrijdag...). Ik denk dat dit bij het opstarten van een nieuw evenement hoort.
Verbeterpunten die wellicht volgend jaar meer bezoekers kunnen trekken:
* Een betere website en deze dan ook in het Nederlands
* Meer publiciteit? Ik wist nu alleen dat deze beurs er was via deze site. Misschien kom ik niet op de juiste locaties of sites voor dit soort zaken, maar meer publiciteit kan geen kwaad. Ik weet dat ze dat in België in ieder geval wel hebben gedaan.
* De beurs niet in hetzelfde weekend als de Ronde van Vlaanderen plannen!
Was het nu geen succes? Voor ons wel: er was ruimte genoeg om te proberen. We konden met 3 man in de 999Gamesstand Manilla spelen en verder was de stand leeg.
Voor de standhouders hoop ik dat het een stuk drukker was op zaterdag en vandaag, want anders was het voor hen geen succes.
Ga ik volgend jaar weer? Natuurlijk (misschien wel een weekend... :) )Als het net zo druk is als nu kan ik daar een weekend lang spelletjes proberen, zonder te wachten. Is het drukker, dan heb ik ook een gezellig weekend met andere mensen. :D

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2006, 14:15 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 82
Voor standhouders kan het in Eindhoven (door de hoge standkosten) maar net uit. Laat staan dus voor dit extra evenement !! Je zou eens moeten weten wat men per m2 stand vraagt...
Ook voor bezoekers is het behoorlijk prijzig. Plus voor mensen uit noord/oost/midden nederland niet naast de deur.

Voor het bordspelpubliek en voor de sector erg leuk zo'n extra beurs maar dit houdt geen stand lijkt mij. Ik hoop dat het wat wordt maar heb er een hard hoofd in. Als je wilt dat zoiets slaagt dan moet je als organisatie niet alleen maar aan je eigen portemonnee denken. Lijkt er erg op dat men dacht aan een 2e melkkoe !


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
37 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Games & Toys Experience  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Games & Toys Experience



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®