Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: De betoverde doolhof
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2005, 15:40 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 48
Woonplaats: Schelle (Antwerpen)
Dit spel van Ravensburger vinden onze kids, twee meisjes (7j en 6j), wel leuk.
De doolhof verandert elke beurt omdat je een tegeltje moet inschuiven. Daarna mag je je pion verplaatsen en moet je trachten bij het symbool te komen dat op je kaart is afgebeeld. Zelf vind ik het ook wel leuk.

Erwin


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2005, 19:53 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 224
Woonplaats: Sint Truiden/ Belgie
Het betoverde doolhof is inderdaad één van die spellen die zowel voor de ouders als voor de kinderen leuk zijn.

_________________
We worden niet te oud om te spelen. We worden wel oud omdat we niet spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2005, 08:17 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Dit is inderdaad een prima spel en ook voor volwassenen kan dit nog een lastig spel zijn. Het spelbord is goed gemaakt waardoor het schuiven van de tegeltjes ook echt goed gaat. Daarnaast speelt het spel heel snel en makkelijk en gebeurt er ook iets op de moment dat je niet aan de beurt bent. Je moet alleen niet proberen te ver vooruit te denken...

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2005, 18:27 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 50
Woonplaats: Utrecht
De kaartspel variant is ook best geinig. Ik heb beide spellen in m'n bezit ^_^

_________________
I'm not a complete idiot; several parts are missing


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2005, 20:20 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Juhani schreef:
De kaartspel variant is ook best geinig. Ik heb beide spellen in m'n bezit ^_^


Schuift dat niet ontzettend lastig met al die losse kaartjes? :? :wink:

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2005, 20:34 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 50
Woonplaats: Utrecht
De Struikrover schreef:
Schuift dat niet ontzettend lastig met al die losse kaartjes? :? :wink:


Het komt wel minder hard aan als de verliezer ze tegen je hoofd gooit :P
Maar nee, het is geen geschuif, alleen aanleggen en oppakken.

_________________
I'm not a complete idiot; several parts are missing


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005, 22:07 
PIONier

Berichten: 3
Is dit een spel voor kinderen vanaf 4 jaar? Mijn zoontje snapt Wie is het? ook al. En vele andere spelletjes spelen wel al. Maar vindt dit wel een leuk spel om te vragen voor 5 december. Maar is het te doen voor een kind van 4 jaar?
Er staat 8 jaar op de doos, maar ken het spel nog van vroeger en voor mijn gevoel kan het al eerder worden gespeeld.

Ik hoop snel reactie's te krijgen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005, 23:46 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 172
Woonplaats: Leiden
Misschien als je het met open kaart speelt en helpt. Dan zou het misschien wel kunnen. Het soms wat lastig om de weg te vinden en waar je het kaartje instopt om zo een weg te maken.

Maar denk dat je het beste zelf kan inschatten wat hij wel of niet kan.

_________________
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 okt 2005, 13:01 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
arjette schreef:
Is dit een spel voor kinderen vanaf 4 jaar? Mijn zoontje snapt Wie is het? ook al. En vele andere spelletjes spelen wel al. Maar vindt dit wel een leuk spel om te vragen voor 5 december. Maar is het te doen voor een kind van 4 jaar?
Er staat 8 jaar op de doos, maar ken het spel nog van vroeger en voor mijn gevoel kan het al eerder worden gespeeld.

Ik hoop snel reactie's te krijgen!


Het is lastig inschatten op die leeftijd wat de gevolgen zijn van het inschuiven van een stuk doolhof aan de ene kant van het bord. De hele rij schuift op en om dat te kunnen voorspellen heb je een behoorlijk ruimtelijk inzicht nodig. De meeste volwassenen kunnen dat waarschijnlijk al niet, dus het is lastig. Aan de andere kant: de charme van het spel zit hem juist in het constant verschuiven en veranderen van het doolhof. Hij zal dus niet gericht op zoek gaan naar de dingen die hij moet zoeken, maar ze meer per toeval vinden. Dat is ook leuk en zo groeit hij vanzelf in het spel. Als je dan met kaartjes open speelt, dan kan je hem ook nog helpen.

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2005, 22:45 
PIONier

Berichten: 3
Het spel is inmiddels in ons bezit...leuk voor 5 december of de kerst! Dat zien we nog wel. Maar hij speelt het spel dus blijkbaar ook al op de NSO en dat gaat prima.
Het leuke is er juist van vind ik nu dat hij er helemaal in zal komen qua spel. Nu eigenlijk een spel op video opnemen en over 3 jaar nog eens. Dan zullen we zien dat hij op een hele andere manier zal spelen!

Ik zal in januari nog wel een keer komen vertellen hoe hij het vindt om het spel thuis te hebben!

Bedankt voor de reactie's!

En morgen zullen we als gezin ook de spellenspektakel bezoeken. Kijken hoe de kinderen (3 jaar ->over 2 weken en net 4 jaar).

groetjes van Arjette


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 nov 2005, 19:45 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Meulebeke België
De Struikrover schreef:

Het is lastig inschatten op die leeftijd wat de gevolgen zijn van het inschuiven van een stuk doolhof aan de ene kant van het bord. De hele rij schuift op en om dat te kunnen voorspellen heb je een behoorlijk ruimtelijk inzicht nodig. De meeste volwassenen kunnen dat waarschijnlijk al niet, dus het is lastig. Aan de andere kant: de charme van het spel zit hem juist in het constant verschuiven en veranderen van het doolhof. Hij zal dus niet gericht op zoek gaan naar de dingen die hij moet zoeken, maar ze meer per toeval vinden. Dat is ook leuk en zo groeit hij vanzelf in het spel. Als je dan met kaartjes open speelt, dan kan je hem ook nog helpen.


Ben ik helemaal met je eens. Het is wel zo dat sommige kinderen op een vroegere leeftijd al een bepaald inzicht hebben om dit spel te spelen, dan aangegeven op de doos. Het ene kind heeft gewoon meer aanleg dan het andere.

_________________
Life is not a game


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 nov 2005, 01:28 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 61
Peter the player schreef:
Het is wel zo dat sommige kinderen op een vroegere leeftijd al een bepaald inzicht hebben om dit spel te spelen, dan aangegeven op de doos. Het ene kind heeft gewoon meer aanleg dan het andere.

Klopt helemaal, dat is denk ik met alle spellen zo die iets meer dan alleen maar geluk zijn. Inzicht verklaart precies waarom een kind van 12 de grootste moeite heeft om een spel te snappen, terwijl iemand van 7 het al als een ervaren speler kan spelen.
Ik vond het betoverde doolhof vroeger ook echt een goed spel met een leuk spelmechanisme. Ik kan ook wel zeggen dat ik daar dan ook wel het inzicht voor had. Maar het is denk ik wel zo dat wanneer je zelf het inzicht hebt, je niet goed kunt snappen waarom iemand anders dat niet heeft. En dat maakt denk ik ook deels het verschil waarom de ene een spel minder leuk vind dan de andere....


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 nov 2005, 12:59 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Meulebeke België
Dat bedoel ik dus :D

_________________
Life is not a game


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Kinderen & spellen  
 Feed - Onderwerp - De betoverde doolhof  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Betoverde Doolhof, Ravensburger



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®