Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Haba 3 jarige
BerichtGeplaatst: do 20 jun 2013, 09:01 
Joker

Berichten: 5
Mijn dochtertje wordt binnenkort drie jaar en we dachten voor haar een eerste gezelschapsspel te kopen.
Ik heb al eens gesnuffeld bij de spelen van Haba. Heeft er iemand ervaring met het spel "Hop in galop"? Weet er iemand of ik voor een 3 jarige beter mijn eerste boomgaard kies of toch reeds het spel boomgaard?
Andere tips voor leuke spelletjes voor een 3 jarige zijn welkom! Alvast bedankt!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Haba 3 jarige
BerichtGeplaatst: do 20 jun 2013, 09:17 
4. Lewis & Clark (2013)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
Ik heb met mijn eigen kinderen eerste boomgaardje gespeeld en ben ermee begonnen rond 2 - 2,5 jaar. Als ze al 3 jaar wordt, zou ik eerder naar de gewone versie gaan. Ik denk dat ze daar langer plezier van zal hebben. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe goed ze de puzzel al kan maken, maar daar kan je in het begin altijd bij helpen.

De meeste HABA-spellen zijn leuk, een andere aanrader is Nino Conillo: veel gespeeld, leuk om de kleuren te leren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Haba 3 jarige
BerichtGeplaatst: do 20 jun 2013, 09:37 
Avatar gebruiker

Berichten: 118
Ik heb al een paar keer Dier op Dier cadeau gedaan aan kleinere kindjes. Het is eenvoudig en je kan gemakkelijk het moeilijkheidsniveau aanpassen (bv met of zonder dobbelsteen).
http://www.amazon.de/HABA-4478-Tier-auf ... r+auf+tier


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Haba 3 jarige
BerichtGeplaatst: do 20 jun 2013, 15:59 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Geen ervaring met Hop op Galop.

Eerst boomgaardje is echt wel mooi materiaal. Als ze nog geen andere spellen kent zou ik deze pakken, anders kan je ook boomgaardje kopen.

Bonte wielen is ook wel een aanrader.

Tip: Haba gaat een stuk goedkoper in Duitsland dan bij ons. Amazon scheelt echt een stuk hierin "Obstgärtchen"

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Haba 3 jarige
BerichtGeplaatst: do 20 jun 2013, 17:59 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Boomgaardje was wel een favoriet bij mijn nichtjes. Evenals Dier op Dier. En Hopla Verstoppertje Spelen :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Haba 3 jarige
BerichtGeplaatst: do 20 jun 2013, 21:03 
Joker

Berichten: 5
Bedankt voor jullie reacties. Het spel Hop in galop spreekt me aan omdat ons dochtertje een voorliefde heeft voor paarden.
Het zou inderdaad haar eerste echte gezelschapsspelletje zijn. Ze heeft er een aantal gehad via het schooltjdschrift dopido maar nog geen echt spel in een echte doos. Onze zoon van 5 jaar heeft de spelletjes hier binnen gebracht.
Dier op dier lijkt me ook héél leuk. Bedankt ook voor de link en voor de tip van amazon.de. Hier in België zijn de spelletjes inderdaad een pakje duurder. Ik ga zeker al jullie tips nog eens online opzoeken en dan wordt het kiezen. Wat ze nu niet krijgt kan nog altijd met de Sint of met de Kerstman komen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Kinderen & spellen  
 Feed - Onderwerp - Haba 3 jarige  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®