Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





44 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013, 14:14 
10. Bang! The Dice Game (2013)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
20/ Lees je zelf nog andere bladen en halen jullie hier soms inspiratie uit? Ik denk dan vooral aan Spielbox.
21/ Bij Spielbox zitten vaak uitbreidingen of varianten voor bestaande spellen. Zou dit ook een optie zijn voor jullie? Eventueel met spellen van Nederlandstalige ontwerpers?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013, 20:40 
-oOo-

Berichten: 51
Woonplaats: Sliedrecht
jesse schreef:
Onze ‘gepersonaliseerde editie’ wordt dit jaar gelanceerd en moet volgend jaar furore maken. Maar meer daarover later… (opnieuw teaser).

22. Okee, ik hap: wat is dat toch met die 'gepersonaliseerde editie' ? :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013, 20:51 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2954
Woonplaats: Deerlijk
23. Hoe vaak speel je een spel vooraleer je een recensie gaat schrijven?
24. Gebeurt het wel eens dat je bij een recensent vaststelt dat hij een spel fout gespeeld heeft, waardoor de recensie geen correct beeld brengt van het spel?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013, 21:11 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
jesse schreef:

14. Voor het beeldmateriaal in Spelinzicht, werken jullie hiervoor met 1 fotograaf samen? Of kan iedere fotograaf beeldmateriaal toesturen?

We werken samen met Sofie die onze cover maakt, en Henk Rolleman zorgt elke editie voor wondermooi fotomateriaal. Maar misschien kan dit een oproep aan Sarah zijn om voor elke editie op dit forum een lijst te plaatsen van spellen. Iedereen die wil kan dan hoge resolutie foto’s opsturen naar ons en die kunnen we dan plaatsen met naamvermelding. Let op: deze zijn niet betalend. Lijkt jullie dat iets?



Dat lijkt ons wel leuk. En dat hoeft helemaal niet betalend te zijn, het is eerder voor het plezier!

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013, 21:28 
Sojaboon

Berichten: 29
18) Hoe ben je zelf in de spellenwereld verzeild geraakt?

Bij mij thuis speelden ze weinig spellen. Maar mijn grootouders introduceerden het kaartspel ‘Bieden’, iets lokaals waar de hele familie aan meedeed. Dit strategische kaartspel stond steeds garant voor een superleuke zondagavond. Tijdens mijn studententijd verdiepte ik me in drie verzamelkaartspellen Magic, Star Wars en Middle Earth. Met een grote voorkeur voor die laatste. Ik liet me echter (bijna) nooit verleiden tot zware aankopen. Al ging ooit al het geld dat mijn broer en ik bij elkaar zongen tijdens Driekoningen naar een ‘Darth Vader’; exact 2.000 Belgische franken voor één kaart! Het ligt nog steeds zwaar op mijn maag.

Niet veel later namen vrienden me mee naar het Spellenspektakel in Eindhoven. Die editie waarin Goa werd geïntroduceerd. Welk jaar was dat? Ongeveer tegelijkertijd ontstond het idee voor Méllon. En opende zich een heel nieuwe wereld…

19) Speelde je vroeger als kind ook al veel spellen en zo ja welke?

Tom en Tineke Cartreul, nog steeds twee van mijn allerbeste vrienden, nodigden mijn broer en mij af en toe uit om spellen te spelen. Enkele zitten nog vers in het geheugen onder de noemer ‘legendarisch’: De Legende van Zagore, Heroquest, Dungeons & Dragons, Kingmaker en het Zwarte Kanon. Ook de klassiekers werden bovengehaald: Hotel, Risk, Monopoly en Stratego.

20/ Lees je zelf nog andere bladen en halen jullie hier soms inspiratie uit? Ik denk dan vooral aan Spielbox.

Nee, misschien is ook dit een gemiste kans. Maar wanneer ik op Spiel aan de ingang een gratis magazine toegestopt krijg, vloek ik telkens dat ik mijn vergrootglas vergeten ben. Zulke kleine lettertjes?

21/ Bij Spielbox zitten vaak uitbreidingen of varianten voor bestaande spellen. Zou dit ook een optie zijn voor jullie? Eventueel met spellen van Nederlandstalige ontwerpers?

Kan gerust. En we hebben dergelijke voorstellen al een paar keer gekregen van spellenuitgevers. Ze zien ons magazine terecht als een manier om veel spelers tegelijk te bereiken. De reden waarom dit nog niet is gebeurd, is de kostprijs. Spielbox gebruikt zulke acties om meer edities te verkopen en dus meer inkomsten te genereren. Bij ons, als gratis magazine, halen we zo geen extra inkomsten. Toch willen we onze partners enkel de sealingkost aanrekenen. We hoeven hierop geen winst te maken. Als deze twee voorwaarden (partner zijn én de beperkte sealingkost betalen) vervuld zijn, zullen we enthousiast uitbreidingen of varianten verdelen.

22. Okee, ik hap: wat is dat toch met die 'gepersonaliseerde editie' ?

Haha, mocht ik beslissen, had jij nu één van de te verloten spellen gewonnen ;-).
Maar de organisatie zal er gelukkig voor zorgen dat alles eerlijk verloopt.

Wel, als alles goed gaat, zal Spel in Zicht vanaf de volgende editie voor elk van onze verdeelpunten worden gepersonaliseerd. We hebben een razend interessant manier uitgedokterd waarin winkelpunten maximaal worden ondersteund. Ze zullen geen reclame meer hoeven te maken voor andere winkelpunten én bovendien alle mogelijkheden krijgen om hun winkel en acties stevig in de kijker te zetten. Hierdoor denken we dat het aantal gedrukte exemplaren in zowel Nederland als Vlaanderen zeer sterk zal stijgen. Wat ons magazine nog veel interessanter maakt voor producenten en distributeurs.

Eind deze week zal ik hierover meer uit de doeken doen, maar eerst wil ik onze partners op de hoogte brengen. Het is niet meer dan netjes dat zij als eerste over de nieuwe plannen horen. Nog even geduld dus 8) .

23. Hoe vaak speel je een spel vooraleer je een recensie gaat schrijven?

Dat hangt veelal af van het spel. Makkelijke spellen kan je makkelijker schrijven. Kinderspellen heb je snel door. Strategische spellen moet je meer laten rijpen om een oordeel te vellen. Al zijn er ook uitzonderingen. Ronald (Hoekstra) en Johan (Witters) kunnen strategische spellen sneller erg correct inschatten. Iedereen van onze schrijvers heeft zo zijn favoriete spellen. Hoeveel keer ze het spel spelen, laten we graag over aan hun oordeel. Enkel bij een nieuwe kracht gaan we iets meer bijsturen.

24. Gebeurt het wel eens dat je bij een recensent vaststelt dat hij een spel fout gespeeld heeft, waardoor de recensie geen correct beeld brengt van het spel?

Hier is één legendarisch en hilarisch voorval waarbij ik nog steeds in de lach schiet. Bedankt om het op te rakelen :D . Toen we Cargo Noir voor het eerst speelden klopte er werkelijk niets. Het spel duurde uren, was superstrategisch, ongelooflijk moeilijk en je moest voortdurend samenspannen met andere verliezers om de speler die er op dat moment het beste voorstond in het defensief te drukken. En op die verdomde doos stond ‘half uurtje spelen’, ‘luchtig familiespel’. Vloeken!

Tot we na een paar aspirines en logisch nadenken toch zelf de spelregels eens bekeken. Bleek dat iedere speler de drie fasen na elkaar moest spelen en niet telkens fase 1 in wijzerszin, fase 2 in wijzerszin en fase 3 in wijzerszin. Met de ‘nieuwe’ spelregels ging het vanaf dan héél wat vlotter. En Freek (De Vos), die de eerste lezing op zich had genomen, was gelukkig zo fair om stevig te verliezen.

Om zulke fouten in het magazine tegen te gaan, gaat de recensie telkens langs drie stations. Eerst de recensent en zijn spelersgroep, vervolgens hoofdredactrice Sarah die het spel ook speelde en uiteindelijk langs mijn eindredactie. Telkens worden taal, uitleg en spelsysteem kritisch onder de loep genomen. En indien nodig terug naar station één gestuurd.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013, 21:31 
Sojaboon

Berichten: 29
Elsje07 schreef:
jesse schreef:

14. Voor het beeldmateriaal in Spelinzicht, werken jullie hiervoor met 1 fotograaf samen? Of kan iedere fotograaf beeldmateriaal toesturen?

We werken samen met Sofie die onze cover maakt, en Henk Rolleman zorgt elke editie voor wondermooi fotomateriaal. Maar misschien kan dit een oproep aan Sarah zijn om voor elke editie op dit forum een lijst te plaatsen van spellen. Iedereen die wil kan dan hoge resolutie foto’s opsturen naar ons en die kunnen we dan plaatsen met naamvermelding. Let op: deze zijn niet betalend. Lijkt jullie dat iets?



Dat lijkt ons wel leuk. En dat hoeft helemaal niet betalend te zijn, het is eerder voor het plezier!


Oké, laten we het dan zo doen. Aan de moderators, is er een plaats waar Sarah zulke aankondigingen kan doen? Ik kijk al uit naar de resultaten. Let op: geen saaie foto's van spelergroepen. Liever kleurrijke detailfoto's waarin het spel zelf centraal staat. En Henk, geen zorg, het leeuwendeel van de foto's zal nog steeds van jou komen hoor :-).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2013, 21:47 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
jesse schreef:
En Henk, geen zorg, het leeuwendeel van de foto's zal nog steeds van jou komen hoor :-).


Het is zeker niet de bedoeling om te gaan concurreren met Henk hoor!
We zijn ook gewoon graag bezig met foto's. :)

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2013, 09:20 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
jesse schreef:
Oké, laten we het dan zo doen. Aan de moderators, is er een plaats waar Sarah zulke aankondigingen kan doen? Ik kijk al uit naar de resultaten. Let op: geen saaie foto's van spelergroepen. Liever kleurrijke detailfoto's waarin het spel zelf centraal staat. En Henk, geen zorg, het leeuwendeel van de foto's zal nog steeds van jou komen hoor :-).


Altijd. Hier, denk ik: magazines/ Het liefst echter de foto's extern uploaden waar mogelijk en dan op BSM linken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2013, 09:52 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
25. Wat is de oplage van de gedrukte exemplaren?
26. Zijn jullie opzoek naar meer distributie punten?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2013, 11:59 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Tjoek schreef:
26. Zijn jullie opzoek naar meer distributie punten?



27. Zo ja, kunnen we zelf opties aandragen en nemen jullie dan contact met de punten op?

28. Vertel dat treurige verhaal over die raket die niet op het Spellenspektakel stond nog eens! En kunnen we de raket wel op andere beurzen verwachten?

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2013, 00:03 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6327
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
jesse schreef:
19) Speelde je vroeger als kind ook al veel spellen en zo ja welke?

Tom en Tineke Cartreul, nog steeds twee van mijn allerbeste vrienden, nodigden mijn broer en mij af en toe uit om spellen te spelen. Enkele zitten nog vers in het geheugen onder de noemer ‘legendarisch’: De Legende van Zagore, Heroquest, Dungeons & Dragons, Kingmaker en het Zwarte Kanon. Ook de klassiekers werden bovengehaald: Hotel, Risk, Monopoly en Stratego.

Kingmaker! Lang geleden dat dit nog uit onze spellenkast gekomen is.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2013, 10:46 
Sojaboon

Berichten: 29
Bart schreef:
jesse schreef:
19) Speelde je vroeger als kind ook al veel spellen en zo ja welke?

Tom en Tineke Cartreul, nog steeds twee van mijn allerbeste vrienden, nodigden mijn broer en mij af en toe uit om spellen te spelen. Enkele zitten nog vers in het geheugen onder de noemer ‘legendarisch’: De Legende van Zagore, Heroquest, Dungeons & Dragons, Kingmaker en het Zwarte Kanon. Ook de klassiekers werden bovengehaald: Hotel, Risk, Monopoly en Stratego.

Kingmaker! Lang geleden dat dit nog uit onze spellenkast gekomen is.


Een chaotisch maar supertof spel. Vooral de middeleeuwse kamikaze-aanvallen én de pest blijven bij. Ik had geen idee dat iemand anders dit ook nog zou kennen :-).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2013, 12:42 
Sojaboon

Berichten: 29
25. Wat is de oplage van de gedrukte exemplaren?

Vergeleken met de oplage van het digitale magazine, ligt de oplage van het gedrukte magazine een stuk lager. We verdeelden vorig jaar via Dreamland, De Banier en enkele speciaalzaken waaronder bijvoorbeeld Speelgoed Mertens (die al sinds het eerste nummer in Spel in Zicht geloofd, waarvoor dank). En sinds kort zijn er ook twee Nederlandse verdeelpunten: Spellenrijk en De Tafelridder. Bovendien werden er magazines verstuurd naar abonnnees die graag de papieren versie thuis ontvangen (12 euro voor 4 nummers, een bedrag dat de postkosten en handeling net dekt). Ook verdeelden we magazines op beurzen, evenementen, clubs en andere organisaties. De oplage per editie varieerde hierdoor. Maar het totaal per nummer lag tussen de 2.000 en 5.000 exemplaren.

Nu met de gepersonaliseerde editie zullen winkelpunten snel veel meer edities verspreiden. Zo hebben we al één speciaalzaak die per editie 1.000 exemplaren zal verdelen, en op piekmomenten wellicht nog meer. Ook spellenketens krijgen nu enorm aantrekkelijke voorwaarden.

26. Zijn jullie opzoek naar meer distributie punten?

Altijd. Onze communicatiecampagne staat nu helemaal op punt, waardoor we erg aantrekklijke voordelen kunnen bieden. Op dit moment maken we een leaflet waarin we het hele plan helder en duidelijk uit de doeken doen. Dit moet winkels en ketens in Nederland en Vlaanderen overtuigen om in te stappen. Ook webwinkels krijgen een aangepast aanbod op hun maat.

27. Zo ja, kunnen we zelf opties aandragen en nemen jullie dan contact met de punten op?

Heel graag. Graag een winkelnaam, contactpersoon en mailadres, dan nemen we zeker contact op. Ik weet niet of dit opportuun is in deze thread, anders mag je opties altijd sturen naar info@spelinzicht.eu

28. Vertel dat treurige verhaal over die raket die niet op het Spellenspektakel stond nog eens! En kunnen we de raket wel op andere beurzen verwachten?

Grmbl. Meteen dé tegenvaller vorig jaar. Wel, we hadden een mega-raket van ongeveer zes meter. Dat zijn drie grote Hollanders op elkaar geplaatst. Gigantisch dus :D . Daarmee gingen we dé blikvanger worden op het Spellenspektakel. Maandenlang keken we ernaar uit, maar uiteindelijk bleek enkele weken voor de beurs dat het ding verkeerd was gestockeerd. Scheuren, gaten,… alles was kaput. Dus hadden we nu een erg magere stand op een vrij grote standruimte. Mocht iemand ons op het spektakel sip zien kijken hebben, lag het daar aan :( .
En neen, het ding is naar de ***ten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2013, 02:13 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 38
Woonplaats: Geldrop
29. jullie bezoeken veel beurzen. gaan jullie ook officieel naar spiel met een stand en zo of alleen om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen?

30. gaan jullie in de toekomst internationaal/ komt er wellicht een duitse of engelse variant of zijn die er al?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2013, 16:48 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Elsje07 schreef:
jesse schreef:

14. Voor het beeldmateriaal in Spelinzicht, werken jullie hiervoor met 1 fotograaf samen? Of kan iedere fotograaf beeldmateriaal toesturen?

We werken samen met Sofie die onze cover maakt, en Henk Rolleman zorgt elke editie voor wondermooi fotomateriaal. Maar misschien kan dit een oproep aan Sarah zijn om voor elke editie op dit forum een lijst te plaatsen van spellen. Iedereen die wil kan dan hoge resolutie foto’s opsturen naar ons en die kunnen we dan plaatsen met naamvermelding. Let op: deze zijn niet betalend. Lijkt jullie dat iets?



Dat lijkt ons wel leuk. En dat hoeft helemaal niet betalend te zijn, het is eerder voor het plezier!


Ik ben benieuwd, heb je al ergens leuke foto's staan?

_________________
Afbeelding

http://boardgamegeek.com/blog/1161


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
44 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Magazines  
 Feed - Onderwerp - Q&A met Sarah en Jesse van SpelinZicht.eu  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Q&A, Sarah en Jesse, SpelinZicht.eu, V&A, magazine



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®