Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 mei 2014, 22:02 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 357
Woonplaats: Amsterdam
Erwin schreef:
Ik heb de 'fun' in de voorloper nooit ontdekt



:D

_________________
GAMEPACK.eu
'semper ridere'


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 mei 2014, 23:48 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Suzan schreef:
Ondertussen begin ik wel nieuwsgierig te worden, kan ik alvast een plekje reserveren voor Essen? :P
De stand is betaald, dus ga ik naar de spellenbeurs in Essen in Oktober. :) Ik heb een kleine stand gehuurd, misschien is reserveren nog niet zo'n gek idee. (Het gesjouw met 6 tafels plus stoelen etc. van en naar huis sloopt m'n knie. Ik kan sinds deze week weer normaal sporten, maar het sjouwen door het trappenhuis hier doe ik niet meer.) Ik kan vast nog wel wat tafels in een kleine stand proppen. Ik heb 3 prototypes die ik daar nu zou willen releasen, maar moet daar snel 1 van kiezen. Als ik ze alle drie kies, zijn ze wrslk alle drie niet af in Oktober. In elk geval moet ik dan *Typo 2D* hebben. Zou ook al leuk zijn, maar als het mee zit heb ik bijvoorbeeld *Factory F...* ook af. 8)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 28 mei 2014, 00:16 
Board Game Stats
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Enschede
Cwali schreef:
Suzan schreef:
Ondertussen begin ik wel nieuwsgierig te worden, kan ik alvast een plekje reserveren voor Essen? :P
De stand is betaald, dus ga ik naar de spellenbeurs in Essen in Oktober. :) Ik heb een kleine stand gehuurd, misschien is reserveren nog niet zo'n gek idee. (Het gesjouw met 6 tafels plus stoelen etc. van en naar huis sloopt m'n knie. Ik kan sinds deze week weer normaal sporten, maar het sjouwen door het trappenhuis hier doe ik niet meer.) Ik kan vast nog wel wat tafels in een kleine stand proppen. Ik heb 3 prototypes die ik daar nu zou willen releasen, maar moet daar snel 1 van kiezen. Als ik ze alle drie kies, zijn ze wrslk alle drie niet af in Oktober. In elk geval moet ik dan *Typo 2D* hebben. Zou ook al leuk zijn, maar als het mee zit heb ik bijvoorbeeld *Factory F...* ook af. 8)


Wij zijn er weer 4 dagen, dus als je nog reserveringen gaat doen hou ik me aanbevolen :) We proberen elk jaar wel even langs te komen en te spelen, maar met alle drukte lukt dat niet altijd. Waar op de beurs heb je nu een stand? Was zo vreemd vorig jaar, rondlopen met plattegrond met standnummers, terwijl je daarvoor eigenlijk wel precies wist waar alles te vinden was!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 mei 2014, 00:26 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Suzan schreef:
Cwali schreef:
Suzan schreef:
Ondertussen begin ik wel nieuwsgierig te worden, kan ik alvast een plekje reserveren voor Essen? :P
De stand is betaald, dus ga ik naar de spellenbeurs in Essen in Oktober. :) Ik heb een kleine stand gehuurd, misschien is reserveren nog niet zo'n gek idee. (Het gesjouw met 6 tafels plus stoelen etc. van en naar huis sloopt m'n knie. Ik kan sinds deze week weer normaal sporten, maar het sjouwen door het trappenhuis hier doe ik niet meer.) Ik kan vast nog wel wat tafels in een kleine stand proppen. Ik heb 3 prototypes die ik daar nu zou willen releasen, maar moet daar snel 1 van kiezen. Als ik ze alle drie kies, zijn ze wrslk alle drie niet af in Oktober. In elk geval moet ik dan *Typo 2D* hebben. Zou ook al leuk zijn, maar als het mee zit heb ik bijvoorbeeld *Factory F...* ook af. 8)


Wij zijn er weer 4 dagen, dus als je nog reserveringen gaat doen hou ik me aanbevolen :) We proberen elk jaar wel even langs te komen en te spelen, maar met alle drukte lukt dat niet altijd. Waar op de beurs heb je nu een stand? Was zo vreemd vorig jaar, rondlopen met plattegrond met standnummers, terwijl je daarvoor eigenlijk wel precies wist waar alles te vinden was!

Stand-nummer of plaats is nog niet bekend. Uit email van Merz: "We will try to find a good place". Het wordt een hoekstand.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 28 mei 2014, 10:10 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 210
Woonplaats: Rotterdam
Ik heb mij zaterdag redelijk vermaakt met twee rondes van het prototype. Ik denk dat een ronde minder het spel spannender maakt en wat meer een familiespel met meer strijd om de machines. Dat komt het spel denk ik alleen maar ten goede: meer interactie en iets minder puzzelen.
Ik ben benieuwd of de nieuwe versie leuker is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 mei 2014, 11:10 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Legolias schreef:
Ik heb mij zaterdag redelijk vermaakt met twee rondes van het prototype. Ik denk dat een ronde minder
Voor de lezers: Je bedoelt 2 partijen van 9 rondes gespeeld.
Aan einde hadden we het over een ronde minder omdat de complexiteit aan het eind erg toenam. Ik zie 8 rondes inmiddels helemaal zitten na uitprobeersels zelf afgelopen dagen. In echte partijen kan het toch weer anders voelen, voor komend weekend is al een sessie gepland.

het spel spannender maakt en wat meer een familiespel met meer strijd om de machines. Dat komt het spel denk ik alleen maar ten goede: meer interactie en iets minder puzzelen.
Ik ben benieuwd of de nieuwe versie leuker is.
Ik ook.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 28 mei 2014, 14:46 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Erwin schreef:
Cwali schreef:
Ik kan uitstekend tegen kritiek. :oops:


Daar merk ik hier helemaal niets van.

Ik ben totaal ontspannen over alle reacties tijdens prototypes. Het zou vreemd zijn als ik na de 20.000 cijfers en 10.000 commentaren op m'n spellen, op internet, nog ergens van zou schrikken.

Ik onthoud tijdens testpartijen commentaren en vooral ook indrukken die overkomen zonder dat iemand het hoeft te benoemen. Ik antwoord weinig op zowel positieve als negatieve reacties, ik toon er wel interesse in. Als spelers interesse in een spel hebben, dan komt er soms goed overleg los, zoals na de laatste partijen op zaterdag. Als iemand vanaf de speluitleg mopperdemopperdemopper doet, vind ik dat ook prima maar heb ik minder aan dat commentaar. Spellen aanpassen aan spelers die niets in een spel zien laat ik aan andere uitgevers over. :crazy:

In het geval van Factory F..... is het belang van een snelheidselement mij al 8 jaar duidelijk, dus dat is een gepasseerd station. Die discussie weer herhalen met iemand die er bij de speluitleg al over klaagde, dat heb ik niet gedaan. En een beetje eigenwijs zijn en op een "andere manier" naar de spellen kijken is onderdeel van m'n werk. Misschien dat dat verward wordt met desinteresse in de reacties maar dat is onzin.

Voorbeeld: Ooit had ik Factory Fun als prototype gemaakt met machine-uitkies-methodes zonder snelheidselement. Dat heb ik oa. op een Ducosim-beurs laten spelen. Ik koos ervoor dat spel voor de Essenbeurs te maken. Dan is er nog een hele lange weg te gaan om het te perfectioneren. Om de verschillende machines en borden en aantallen en alle parameters uit te proberen had ik snelle speelmethodes nodig. Toen voelde ik dat het spel verslavend werkt als je puzzelt met machines die je niet helemaal of zelfs helemaal niet hebt uitgekozen en dat het spel bij mij langer stil bleef liggen op een tafel als ik mooi passende machines kon uitkiezen. Om die aantrekkingskracht in het spel te krijgen, het sneller te maken en toch veel speler-invloed te behouden, heb ik de realtime kies-methode bedacht. De prototype-spelers waren totaal sceptisch over die wijziging, maar helemaal om na het uit te proberen, maar sommige enthousiastelingen over het eerdere prototype hebben het spel tot de dag van vandaag niet meer gespeeld omdat ze het realtime element niet willen proberen. De pre-release opinies in de spellenscene over het puzzelspel met realtime element waren negatief. En na de Essenbeurs was op maandag het gemiddelde cijfer op Boardgamegeek.com een 5,5. Nu, na 2700 cijfers, is dat een 7. Het is een spel dat veel hoge en lage cijfers krijgt. Ik had dat spel meer aan kunnen passen aan reacties in de prototypefase en minder op m'n gevoel kunnen afgaan. Dan zou het minder hoge en lage cijfers krijgen en misschien wel een hoger gemiddeld cijfer, maar niet zo populair zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - *Factory Fun* hexagonaal?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

Corné van Moorsel, Cwali, Factory Fun



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®