Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



62 berichten | Pagina 1 van 5 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2017, 20:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding 999 Games heeft onlangs een nieuw ‘bestelboek’ voor de winkeliers uitgebracht. Dit is een prachtige catalogus, waarin de spellen en distributietitels van 999 Games in woord en beeld worden gepresenteerd. Ik mocht van de week even door het bestelboek 2017/2018 bladeren, waarbij mijn oog op meerdere interessante nieuwe titels viel. Ik geef nu alvast een beknopte opsomming. Wanneer er t.z.t. beeldmateriaal en informatie over releasedata beschikbaar komt, volgt uiteraard meer informatie.

  • Andor groeit met De Laatste Hoop en Donkere Helden.
  • Berenpark is de Nederlandse editie van een leuk legspel waarin jij jouw eigen berenbos vult met allerlei attracties.
  • Capo di Mafia is een kaartspel voor 3-7 spelers, waarbij je opdrachten van de gangsterbaas moet uitvoeren en bij tegenslag met bluf verder probeert te komen.
  • Caverna het Duel is een tweepersoonsspel van Uwe Rosenberg dat is gebaseerd op Caverna.
  • Dominion stapt ook in Nederland over naar de tweede editie. Hetzelfde geldt voor Dominion: Intrige.
  • Binnenkort verschijnt een Nederlandse editie van het partyspel Happy Salmon.
  • Hoogspanning Legacy is een kleine uitbreiding van het bordspel Hoogspanning. Hiermee voeg je aan de hand van speelkaarten een zich in de loop van meerdere potjes ontwikkelend verhaal toe.
  • Klus Geklaard! is een solitair spel met een grappige vormgeving die doet denken aan computerspellen uit de jaren ’80.
  • Met List en Bedrog is de Nederlandse editie van een kaartspel voor 3-4 spelers uit de keuken van Kosmos.
  • Reiner Knizia’s uitmuntende tweepersoonsspel Lost Cities keert terug.
  • Het briljante bordspel Marco Polo, winnaar van de Nederlandse Spellenprijs – experts van 2016, wordt ook in Nederland uitgebreid. Met het extra speelbord van deze set krijgen de spelers toegang tot de paleizen van hoogwaardigheidsbekleders in Venetië. De set bevat verder materiaal voor een vijfde speler.
  • Majesty, een andere najaarsrelease van Hans im Glück, komt zoals eerder bericht ook naar Nederland.
  • Picture Party! is een partyspel van Daan Kreek, waarbij je afbeeldingen moet matchen met je vrienden.
  • Polis is een andere interessante nieuwe titel. In dit spel ontwikkel jij een stad in het klassieke Macedonië. Volgens de korte toelichting heeft het spel een uniek veilingsysteem.
  • De Pocket Escape Room is een uit 60 speelkaarten bestaande coöperatieve puzzel voor 1-6 spelers.
  • Het volgend jaar verwachte Saboteur 4 is een variant waarbij twee teams in de mijn afdalen. Elk team heeft een saboteur aan boord die voor het vijandelijke team werkt en een egoïst die eigenbelang voorop stelt.

Verder heeft 999 Games deze week een Engelstalige video gepubliceerd, waarin het bedrijf wordt voorgesteld aan potentiële buitenlandse partners. Dit is een leuke en professionele manier om jezelf te onderscheiden op het internationale speelveld, waar het anno 2017 lastig is om alle ontwikkelingen zelf actief te volgen.




Meer informatie (wanneer de tijd rijp is):


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/08/10/veel-ni ... 999-games/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 08:26 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Diegene die voor mij het meest in het oog springen zijn:
Majesty & Berenpark :P

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 08:36 
Avatar gebruiker

Berichten: 907
Woonplaats: Lille - BE
Voor mij Polis, Majesty en Caverna voor 2


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 09:17 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Wanneer zijn deze titels leverbaar?

De uitbreiding voor reizen van Marco Polo wil ik wel


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 09:20 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Leuk bericht, veel interessants :). Voor mij in elk geval deel 3 voor Andor + de Donkere helden, Berenpark, Caverna duel, Hoogspanning Legacy, de uitbreiding voor Marco Polo, Saboteur 4 en mogelijk nog Majesty en de Pocket Escape Room. Wordt weer een lang lijstje :P, na mijn voornemen om minder te kopen, haha...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 09:30 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Geen uitbreiding voor De Friesche Velden. Dat is zeer teleurstellend.
Enerzijds snap ik best wel dat uitgevers geen zin hebben om geld te steken in uitbreidingen van spellen met tegenvallende verkoopcijfers (een aanname, omdat het spel vorig jaar op het Spellenspektakel gedumpt werd) maar anderzijds blijven zo de kopers van de NL uitgave verstoken van verdere ontwikkelingen.

Ik denk dat als je A zegt, je ook B moet zeggen.

Voor veel spellen maakt het mij niet zoveel uit of ik nou de Nederlandse, Engelse of Duitse uitgave heb. Voor De Friesche Velden vond ik dat wél belangrijk omdat op het bord erg veel tekst staat met nogal wat ambachtelijke termen. Nu zal het er op neer komen dat Duitse tegels vermengd gaan worden. Hopelijk levert dat niet al teveel verwarring op.
En ik vond het nog wel zo gaaf dat 999 dit fantastische spel vertaald had...

Tenslotte vraag ik me af of uitgave van de uitbreiding verliesgevend zou zijn, of dat de winstverwachting te laag is. In het laatste geval hoop ik dat 999 uit service overwegingen de komende uitbreiding tóch uitbrengt. Want qua service heb ik met 999 zéér goede ervaringen.
:thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 09:33 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Gaan ze niet de uitbreiding voor Isle of Skye doen?

Berenpark en Polis zijn interessant!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 09:42 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Friesche Velden en Isle of Skye uitbreiding +1. Maar helaas staat daar idd niets van... Ik wacht ook nog altijd op de tweede uitbreiding voor Agricola 2p. Toen ik een jaar geleden ofzo vroeg of deze afgesteld was ipv uitgesteld (ooit is die aangekondigd), kon men alleen zeggen dat die voorlopig niet op het programma stond. Dat die afgesteld zou zijn, werd echter ook ontkend. Ik blijf dus hoop houden, haha.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 10:29 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
maxitaxi777 schreef:
Friesche Velden en Isle of Skye uitbreiding +1. Maar helaas staat daar idd niets van... Ik wacht ook nog altijd op de tweede uitbreiding voor Agricola 2p. Toen ik een jaar geleden ofzo vroeg of deze afgesteld was ipv uitgesteld (ooit is die aangekondigd), kon men alleen zeggen dat die voorlopig niet op het programma stond. Dat die afgesteld zou zijn, werd echter ook ontkend. Ik blijf dus hoop houden, haha.


Ik heb 999 een mail gestuurd toen de uitbreiding voor Arler Felde bekend gemaakt werd, waarop me verteld werd dat er geen plannen waren om deze in het NL uit te brengen.
Voor Agricola 2p had ik de hoop al opgegeven en de tweede uitbreiding in het Duits gekocht voor die helemaal niet meer te vinden is. Omdat er maar 4 tegeltjes per spel gebruikt worden is dat geen probleem (en onze kennis van Duits is vrij aardig).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 10:32 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
Berenpark, Caverna & Marco Polo zijn instant buys hier.
Majesty ben ik benieuwd naar.

Ook voor mij geldt dat Isle of Skye en Friessche Velden uitbreidingen welkom zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 11:01 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
Slim van 999 Games om die lijst nu te lanceren! Berenpark en Caverna staan ook op mijn lijst.

En hadden ze het introductie filmpje niet beter in het Frans kunnen doen voor Asmodee :twisted: :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 11:08 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
freeze schreef:
Slim van 999 Games om die lijst nu te lanceren! Berenpark en Caverna staan ook op mijn lijst.

En hadden ze het introductie filmpje niet beter in het Frans kunnen doen voor Asmodee :twisted: :wink:

:lol:

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 11:51 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
freeze schreef:
En hadden ze het introductie filmpje niet beter in het Frans kunnen doen voor Asmodee :twisted: :wink:


Leuk :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 12:28 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Edwin84 schreef:
Wanneer zijn deze titels leverbaar?


Geen idee, ik heb van geen enkel spel informatie over een releasedatum gezien.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 13:00 
Party Animal

Berichten: 427
Woonplaats: Doetinchem
Meer info over Hoogspanning Legacy

https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... -expansion


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
62 berichten | Pagina 1 van 5 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Veel nieuwtjes van 999 Games  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

999 Games, Berenpark, Bordspeler.nl, Capo di Mafia, Caverna: Het Duel, De Pocket Escape Room, De legenden van Andor: De Laatste Hoop, De legenden van Andor: Donkere Helden, Dominion: Intrige, Happy Salmon, Hoogspanning Legacy, Klus Geklaard!, Lost Cities, Majesty, Marco Polo, Picture Party!, Polis, Saboteur 4



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®