Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



38 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 11:35 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
maartend schreef:
Heb al patchwork en cottage garden. Aan de al gespeelden speleers, wat zou dit voor toevoeging hebben?

En dan krijgen we op Essen ook nog Indian Summer (https://boardgamegeek.com/boardgame/233 ... ian-summer) de nieuwste puzzelgame van Uwe rosenberg die volgens de beschrijving meer gericht zou zijn op de veelspelers. Ik wil ze allemaal! :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 11:36 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Dierik schreef:
maartend schreef:
Heb al patchwork en cottage garden. Aan de al gespeelden speleers, wat zou dit voor toevoeging hebben?

En dan krijgen we op Essen ook nog Indian Summer (https://boardgamegeek.com/boardgame/233 ... ian-summer) die volgens de beschrijving meer gericht zou zijn op de veelspelers. Ik wil ze allemaal! :lol:

Doordat deze als opvolger van Cottage Garden wordt gebracht, laat ik hem aan me voorbij gaan :P.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 11:58 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
En dan krijgen we op Essen ook nog Indian Summer (https://boardgamegeek.com/boardgame/233 ... ian-summer) de nieuwste puzzelgame van Uwe rosenberg die volgens de beschrijving meer gericht zou zijn op de veelspelers. Ik wil ze allemaal! :lol:


Ik niet, ik hoor in mijn omgeving zoveel negatieve reacties op Cottage Garden dat ik Indian Summer ongezien laat schieten. Ik vis wel een paar andere krenten uit de Goblinpap.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 12:48 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
roubosga schreef:
Traquan schreef:
roubosga schreef:
De laatste paar weken al 6 keer gespeeld.
Het opzetten en opbergen neemt wat tijd, maar het speelt geweldig!

Ik heb me nog niet echt in de gameplay verdiept, maar de vergelijking met Patchwork doemt natuurlijk op. Speelt het wezenlijk anders/beter/leuker, of is het meer van hetzelfde? Wat bevalt je goed aan het spel?

Het idee van een berenpark/dierentuin/pretpark bouwen staat me wel aan, maar ik ben er nog niet zo zeker van dat ik nog een tegelspel à la Patchwork in de kast nodig heb.

Het is een tegellegspel à la Patchwork natuurlijk, maar hier houdt de vergelijking dan ook op.
Het is een race, want hoe sneller je een bepaalde tegel pakt, des te meer punten deze oplevert. Ook komen er 3 willekeurig gekozen doelen op tafel. Bijvoorbeeld 3 aaneengesloten kanaaltegels leggen levert 8 punten op, de tweede speler die dit lukt krijgt 6 punten.
Elk spelersbord bevat een berenkuil van 1 tegel groot. Deze moet vrij blijven. Zodra je een spelersbordje vol hebt pak je het eerste van de 16 'berenkuiltegeltjes' en bedek je daarmee je berenkuil. Het eerste bordje krijgt het tegeltje van 16 punten, de tweede 15, enzovoort.

Hoe kom je nu aan nieuwe tegels? Er staan een aantal vakjes op je bordje met bijv. een dragline of een betonmolen of een groepje bouwlieden. Elk van die vakjes die je bedekt in een beurt mag je uit de daarbij behorende groep een tegel uitzoeken. Bedek je de groep met bouwlieden dan mag een nieuw spelersbordje pakken en aanleggen.
Het spel stopt zodra een speler zijn 4e bordje vol heeft gemaakt. Daarna mogen de volgende spelers nog 1 tegel aanleggen. Daarna volgt de eindtelling.

Bedankt! Staat in ieder geval weer iets hoger op de wishlist. :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 13:05 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Zijn die commentaren dan zo slecht? Het enige wat ik niet leuk (en overbodig) vind is de laatste ronde. Duurt voor mij ook net iets te lang voor steeds hetzelfde, maar met 4 spelers kan je toch (net zoals bij Kupferkessel) toch leuk vooruit denken. Kan met heel wat spelers goed op tafel komen.
Als je het woord negatief gebruikt, dan lijkt me dan ook echt wel slecht.

Barenpark heb ik ondertussen ook wel in de kast liggen. En die speelt idd wel iets soepeler.

Erwin schreef:
Dierik schreef:
En dan krijgen we op Essen ook nog Indian Summer (https://boardgamegeek.com/boardgame/233 ... ian-summer) de nieuwste puzzelgame van Uwe rosenberg die volgens de beschrijving meer gericht zou zijn op de veelspelers. Ik wil ze allemaal! :lol:


Ik niet, ik hoor in mijn omgeving zoveel negatieve reacties op Cottage Garden dat ik Indian Summer ongezien laat schieten. Ik vis wel een paar andere krenten uit de Goblinpap.

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 15:09 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Joverowa schreef:
Als je het woord negatief gebruikt, dan lijkt me dan ook echt wel slecht.


Ik gebruik het woord negatief omdat de desbetreffende reacties niet positief waren. :wink:
In mijn achterban vonden ze het saai en te lang duren.


Laatst bijgewerkt door Erwin op ma 04 sep 2017, 15:39, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 15:37 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik heb 'Cottage Garden' in Essen gekocht en al meermaals op tafel gekregen en tot nu is het elke keer goed bevallen. Je kan inderdaad proberen vooruit te plannen en de afweging om een bloembed al dan niet af te maken vind ik een interessante. Ook het inzetten van de katten en het nemen van de bloempotten ipv een tegel maakt dat er toch wat interessante keuzes zijn. Het is geen brainburner natuurlijk, maar ik houd wel van het zen-gevoel dat ik ervaar bij het spelen van dit spel 8)

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 17:08 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
In mijn spellengroep en ook bij mijn familie die veel minder spellen spelen viel Cottage Garden goed in de smaak. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 18:00 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
Hier ook blije gezichten als Cottage Garden op tafel komt. Een relaxed spel waarbij de art direction enorm bijdraagt aan de fijne sfeer. Om die reden ben ik ook al benieuwd naar Indian Summer: een vosje!
:o


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 19:50 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
Patchwork vind ik geweldig, Cottage Garden vind ik erg tegenvallen en Berenpark vind ik erg leuk.
Odin zit ook wat tetrissen in, maar neem ik niet mee in de vergelijking.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 21:49 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Cottage garden vind ik heerlijk wanneer vrienden over zijn om wat te spelen en verder te keuvelen over van alles en nog wat. Spel waarbij je niet volle aandacht nodig hebt en toch voldoende lol hebt, naar mijn mening.

Ben ook zeker geïnteresseerd in deze titel maar ook in indian summer wat deze voor verschil zal maken integensteling tot Cottage Garden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2017, 21:47 
6. Ticket to Ride: Europe (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Als ik de review filmpjes bekijk (Rahldo en Dice Tower) komt telkens naar voren dat er een misdruk zit op het bord. Op het bord zou niet duidelijk zijn hoe hoog de diverse stapels zijn de bepaalde aantal spelers. Heeft 999Games hiermee rekening gehouden en dit aangepast?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2017, 21:58 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
WTULTC schreef:
Als ik de review filmpjes bekijk (Rahldo en Dice Tower) komt telkens naar voren dat er een misdruk zit op het bord. Op het bord zou niet duidelijk zijn hoe hoog de diverse stapels zijn de bepaalde aantal spelers. Heeft 999Games hiermee rekening gehouden en dit aangepast?


Heb ik een paar weken geleden nagevraagd. Dit is volgens 999 Games aangepast.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2017, 22:36 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Top werk van 999 Games
Is me vorige keer niet opgevallen bij de duits/engelse versie.
Waarschijnlijk door de hele goede uitleg van Arne

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2017, 22:39 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
ozymandias schreef:
Top werk van 999 Games
Is me vorige keer niet opgevallen bij de duits/engelse versie.
Waarschijnlijk door de hele goede uitleg van Arne


Het valt meteen op wanneer je zelf het linker deel van het voorraadbord vult. Prutswerk van Lookout Spiele.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
38 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Berenpark bij 999 Games  

Gebruikers die deze topic waarderen

Erwin

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

999 Games, Berenpark, Bordspeler.nl, Klemens Franz, Phil Walker-Harding



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®