Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



50 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 jan 2016, 20:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding In 2016 is Nederland een nieuwe spellenuitgever rijker. House of Monks Games richt zich op vertaalde edities van buitenlandse spellen. De uitgever zoekt daarbij naar klassiekers die nog nooit in het Nederlands zijn verschenen of al jaren out of print zijn. Op dit moment wordt het eerste spel geproduceerd, dat naar verwachting aan het einde van het eerste kwartaal verkrijgbaar zal zijn. House of Monks Games heeft voor zijn eerste release een ware klassieker gestrikt: Cosmic Encounter, een spel uit 1977 dat liefhebbers van onderhandelen en bluffen al jaren aanspreekt.

In Cosmic Encounter vertegenwoordigt iedere speler een alien ras. De actieve speler is de aanvaller. Hij doet een aanval op een planeet van een andere speler. Om te bepalen welk sterrenstelsel wordt aangevallen, trek je een kaart van de lotstapel. Je neemt de hyperspacepoort en richt deze op een planeet van de tegenstander. Beide partijen hebben de mogelijkheid om bondgenoten uit te nodigen en daarna een duelkaart en eventueel een speciale kaart uit te spelen om het gevecht in hun voordeel te beslechten. Het doel van het spel is om als eerste vijf kolonies te vestigen op planeten van andere spelers. De spelers moeten daarbij gebruikmaken van hun macht, sluwheid en diplomatieke vaardigheden.

Afbeelding

Cosmic Encounter bestaat uit 50 verschillende aliens met elk een unieke kracht, wat de herspeelbaarheid ten goede komt. Het spelmateriaal bestaat onder meer uit 100 plastic vliegende schotels en 25 planeten in de spelerskleuren. Het spel is geschikt voor 3-5 spelers vanaf 14 jaar. De speelduur bedraagt 60-120 minuten.

Meer informatie:



Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2016/01/05/nederla ... encounter/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 05 jan 2016, 23:58 
5. Stoom: Rails, Roem en Rijkdom (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 1366
Woonplaats: Hellevoetsluis (NL)
Ik vind Cosmic Encounter een geweldig spel maar door te veel (Engelse) tekst op de kaarten komt het veel te weinig op tafel. Nederlandse editie zou dus heel welkom zijn!
En dan nog mensen vinden die mijn Engelse versie willen overnemen :wink: :crazy:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2016, 10:57 
Avatar gebruiker

Berichten: 540
Woonplaats: Emmeloord
Goed nieuws. Dit wordt denk ik een zekere aanschaf. Ben benieuwd welke andere spellen ze in het Nederlands gaan uitbrengen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2016, 11:47 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Must buy! En dan van mijn Engelse versie zien af te geraken...

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2016, 12:21 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Altijd goed nieuws als populaire spellen die niet meer verkrijgbaar zijn weer beschikbaar komen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2016, 12:38 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Edwin84 schreef:
Altijd goed nieuws als populaire spellen die niet meer verkrijgbaar zijn weer beschikbaar komen.


Gewoon in het engels beschikbaar. De vertaling Is wel nieuw en goed nieuws. Cosmic Is een klassieker.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2016, 13:40 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Super nieuws als het niveau van de vertaling een pak beter is dan het niveau dat bv Z-man hanteert (voor Pandemie) ;)

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2016, 14:55 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Ruud2009 schreef:
Edwin84 schreef:
Altijd goed nieuws als populaire spellen die niet meer verkrijgbaar zijn weer beschikbaar komen.


Gewoon in het engels beschikbaar. De vertaling Is wel nieuw en goed nieuws. Cosmic Is een klassieker.

Doelde niet alleen op Cosmic Encounter. Het bericht geeft aan dat House of Monks ook titels gaat uitgeven die niet meer gedrukt worden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2016, 15:18 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Super tof, wie zijn de beste heren en/of dames die achter deze huismonniken uitgeverij zitten?

Gaan ze ook de talloze uitbreidingen in het Nederlands uitgeven?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2016, 15:32 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 489
Woonplaats: Hilversum
16 Feet Pauly schreef:
Super tof, wie zijn de beste heren en/of dames die achter deze huismonniken uitgeverij zitten?

Gaan ze ook de talloze uitbreidingen in het Nederlands uitgeven?


Dat ben ik, dat is wel de bedoeling ja!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2016, 16:33 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Kan iemand me vertellen wat hier goed aan is?
Ik heb begrepen dat er veel interactie is en wat backstabbing, maar naar foto's op BGG gezien ziet het er nu niet echt 'gelikt' uit ofzo. Artwork is saai en de components zijn nog niet eens echte schepen... :?

Ik heb dit spel al vaak zien passeren op geeklists en altijd wel wat interesse gehad omdat ik houd van spellen met veel interactie, maar wegens het vele Engels in combinatie met medespelers die het Engels niet allemaal machtig zijn nooit echt goed bekeken.
Kan iemand me overtuigen waarom deze NL-versie mogelijk de moeite is om (waarschijnlijk) een dikke 50€ aan uit te geven?

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2016, 19:57 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Kijk eens een review van Tom Vasel van de dicetower. Die is zeer enthousiast over dit spel en kan het ook goed uitleggen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2016, 23:52 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 489
Woonplaats: Hilversum
The Iced One schreef:
Kan iemand me vertellen wat hier goed aan is?
Ik heb begrepen dat er veel interactie is en wat backstabbing, maar naar foto's op BGG gezien ziet het er nu niet echt 'gelikt' uit ofzo. Artwork is saai en de components zijn nog niet eens echte schepen... :?

Ik heb dit spel al vaak zien passeren op geeklists en altijd wel wat interesse gehad omdat ik houd van spellen met veel interactie, maar wegens het vele Engels in combinatie met medespelers die het Engels niet allemaal machtig zijn nooit echt goed bekeken.
Kan iemand me overtuigen waarom deze NL-versie mogelijk de moeite is om (waarschijnlijk) een dikke 50€ aan uit te geven?


Ik zal het vast nog wel een keer demoën in BE, dus je bent van harte welkom dan om het te proberen of het wat voor je is.
Ik persoonlijk vind het artwork wel aardig maar ik kan mij voorstellen dat het niet ieder zijn smaak is, de plastic vliegende schotels zijn misschien niet de mooiste minitarues maar wel onwijs praktisch aangezien je ze kan stapelen en zo makkelijk ziet hoeveel elke partij er in zet.
De regels zijn niet al te moeilijk, het lastigste zijn de voordelen per Alien die zijn allemaal uniek en vragen een andere speel stijl. De kracht van de Alien past de spelregels aan tijdens het spel.
Je moet de aliens ook niet te serieus nemen het is allemaal met een knipoog.

Ik weet niet of je Smallworld kent, maar denk maar aan de verschillende Powers van de rassen in dat spel.

Het leuke aan Cosmic Encounter is dat je veel interactie hebt met je medespelers, complotten smeden, plannen die in duigen vallen. Verraad en dat allemaal voor de winst. Het geeft veel plezier. Ik ben het met je eens dat ik het in het Engels ook wat lastig vond om te spelen op zijn minst vertragend. Vandaar ook een Nederlandstalige editie.

Kom gerust een keer een demo spelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2016, 10:02 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Zelf speel ik vooral met twee. Echt megajammer dat dit met twee niet tof is.... :cry:

Maarrrrrrr, wel goed nieuws. Ben benieuwd waar ze nog meer mee gaan komen!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2016, 13:17 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Veel succes met je plannen Axel, dat lijkt me een mooie uitdaging voor het nieuwe jaar! :thumbup:

Het spel is alvast toegevoegd aan de database ( spellen/detail/cosmic-encounter_2139.html) en je bent ook als uitgever toegevoegd aan onze uitgeverspagina (uitgevers) dus wij zijn er klaar voor. ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
50 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Nederlandstalige editie van Cosmic Encounter  

Gebruikers die deze topic waarderen

Lyon

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Cosmic Encounter, House of Monks



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®