Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2018, 12:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
999 Games is vorig jaar onder de naam EXIT: Het Spel gestart met een nieuwe, eenmalig speelbare, spellenreeks met het thema ‘escape room’. Het principe van een escape room: een groep wordt in een ruimte ingesloten en heeft een beperkte hoeveelheid tijd om te ontsnappen. Daartoe gaan ze gezamenlijk op zoek naar aanwijzingen en lossen ze puzzels op, om daarmee sleutels of cijfercombinaties voor de sloten te verdienen. De eerste drie titels verschenen medio 2017. Vanaf maart 2018 worden nieuwe titels verwacht.

Afbeelding

  • De Verzonken Schat is een beginnersversie met complexiteit twee op een schaal van vijf.
  • Evacuatie van de Noordpool en Het Vergeten Eiland hebben complexiteit drie op een schaal van vijf.
  • Het Verboden Slot en De Dode in de Oriënt-Express hebben complexiteit vier op een schaal van vijf.
EXIT: Het Spel is ontworpen door het succesvolle auteursechtpaar Inka en Markus Brand. De spellen zijn geschikt voor 1-4 spelers vanaf twaalf jaar en hebben een speelduur van ongeveer 45 minuten.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2018/02/18/een-han ... it-titels/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2018, 17:42 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Wat is er eigenlijk met de Verzonken Schat gebeurd? Twee latere delen (die ten tijde van dit artikel waarschijnlijk nog niet waren aangekondigd) zijn inmiddels uitgebracht maar de Verzonken Schat is op de site van 999 Games nergens meer terug te vinden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2018, 18:01 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Deze uitgever laat zo nu en dan breeduit aangekondigde spellen met stille trom verdwijnen. Misschien is dit er weer zo een?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2018, 18:39 
Craftsmen
Avatar gebruiker

Berichten: 210
Woonplaats: Enschede (Nederland)
De Verzonken Schat is een Intertoys exclusive geworden, tot groot chagrijn van de plaatselijke retailer. En, voor zover ik heb vernomen, blijft dat ook zo. Op de Exit site van 999 Games (http://www.999games.nl/exit/), word De Verzonken Schat nog wel vernoemd, met het Intertoys label. Daar is die dan ook nog steeds ruim verkrijgbaar.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2018, 20:19 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Aha, misschien ligt het aan mij, maar dat Intertoys Exclusive had ik totaal gemist, ook omdat het spel niet meer op de 999 Games site staat (eraf halen had toch niet nodig geweest? 999 blijft de uitgever). Intertoys Exclusive + beginnersniveau is reden voor mij om hem te skippen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2018, 20:24 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
maxitaxi777 schreef:
Aha, misschien ligt het aan mij, maar dat Intertoys Exclusive had ik totaal gemist, ook omdat het spel niet meer op de 999 Games site staat (eraf halen had toch niet nodig geweest? 999 blijft de uitgever). Intertoys Exclusive + beginnersniveau is reden voor mij om hem te skippen.


De 999-site is tegenwoordig ook een webshop. Misschien dat ze 'm daarom hebben verwijderd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2018, 22:16 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
"Exit - Intertoys exculsive"

Klinkt als een mooie expert-titel in dit genre.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Een handvol nieuwe EXIT-titels  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

999 Games, Bordspeler.nl, EXIT: De Verzonken Schat, EXIT: De dode in de Orient Express, EXIT: Evacuatie van de Noordpool, EXIT: Het Spel, EXIT: Het Verboden Slot, EXIT: Het Vergeten Eiland, Inka Brand, Markus Brand



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®