Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



38 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Berenpark bij 999 Games
BerichtGeplaatst: za 02 sep 2017, 20:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding999 Games komt in de tweede helft van september met het legspel Berenpark. Op een centraal voorraadbord liggen tegels in allerlei soorten en maten. Dit zijn de attracties waarmee iedere speler zijn eigen berenpark probeert op te bouwen. Jouw park begint op een klein bordje met vier bij vier velden. In jouw beurt moet je daarop een tegel aanleggen. De symbolen op de hierdoor bedekte velden bepalen welke bonus je vervolgens krijgt: een of meer nieuwe tegels uit een van drie categorieën en/of jouw park wordt uitgebreid met een nieuw bordje. Veel nieuwe tegels leveren aan het einde van het spel winstpunten op. Punten verdien je verder door bordjes op één veld na te vullen en daar een standbeeld te bouwen, of door opdrachtkaartjes te vervullen. Vaak krijg je de meeste punten wanneer jij jouw medespelers te vlug af bent.

Afbeelding

Na Patchwork had ik zin in ‘puzzelen met tegels’ voor meer dan twee spelers. Ik ben daarom blij dat 999 Games Berenpark naar Nederland haalt. Ik vind dit een erg leuk legspel. Ik begrijp wel waarom de Oostenrijkers dit tot hun Spiel der Spiele 2017 hebben uitgeroepen.

Berenpark is geschikt voor 2-4 spelers vanaf acht jaar en heeft een speelduur van ongeveer 30 minuten. Het spel is ontworpen door Phil Walker-Harding en geïllustreerd door Klemens Franz.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/09/02/berenpa ... 999-games/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 11:40 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Hier kijk ik echt naar uit, lijkt me erg leuk om te doen! :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 11:42 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Ik ook ... wordt volgens mij een echte hit.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 13:14 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Toch maar eens in verdiepen met al die positieve meningen. Ik was er nog niet door getrokken in eerste instantie.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 13:24 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Lijkt me wel wat! Toegankelijker voor medespelers dan Odin, voor meer spelers en wat dieper dan Patchwork. Van Cottage Garden had ik dat al gehoopt, maar waarom zou ik een 4x zo lang durende variant van Patchwork willen spelen? De spellen van Phil-Walker Harding (Imhotep, Archeology, Sushi Go) vind ik doorgaans leuk, dus dit lijkt me hét perfecte puzzelspel voor meer spelers :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 15:38 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
maxitaxi777 schreef:
Lijkt me wel wat! Toegankelijker voor medespelers dan Odin, voor meer spelers en wat dieper dan Patchwork. Van Cottage Garden had ik dat al gehoopt, maar waarom zou ik een 4x zo lang durende variant van Patchwork willen spelen? De spellen van Phil-Walker Harding (Imhotep, Archeology, Sushi Go) vind ik doorgaans leuk, dus dit lijkt me hét perfecte puzzelspel voor meer spelers :).


Deze ga ik toch ook wel kopen denk ik. Vind patchwork heel goed en leuk, deze zorgt toch voor leuke variatie ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 22:09 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
De laatste paar weken al 6 keer gespeeld.
Het opzetten en opbergen neemt wat tijd, maar het speelt geweldig!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 22:57 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
roubosga schreef:
De laatste paar weken al 6 keer gespeeld.
Het opzetten en opbergen neemt wat tijd, maar het speelt geweldig!

Ik heb me nog niet echt in de gameplay verdiept, maar de vergelijking met Patchwork doemt natuurlijk op. Speelt het wezenlijk anders/beter/leuker, of is het meer van hetzelfde? Wat bevalt je goed aan het spel?

Het idee van een berenpark/dierentuin/pretpark bouwen staat me wel aan, maar ik ben er nog niet zo zeker van dat ik nog een tegelspel à la Patchwork in de kast nodig heb.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 23:12 
2. Ticket to Ride: Europa (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 1366
Woonplaats: Hellevoetsluis (NL)
Ik vind Patchwork een heel leuk spel. Maar hij is voor 2 spelers bedoeld. Cottage Garden viel mij tegen. Nu hopen dat Berenpark wel bevalt!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 10:04 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Traquan schreef:
roubosga schreef:
De laatste paar weken al 6 keer gespeeld.
Het opzetten en opbergen neemt wat tijd, maar het speelt geweldig!

Ik heb me nog niet echt in de gameplay verdiept, maar de vergelijking met Patchwork doemt natuurlijk op. Speelt het wezenlijk anders/beter/leuker, of is het meer van hetzelfde? Wat bevalt je goed aan het spel?

Het idee van een berenpark/dierentuin/pretpark bouwen staat me wel aan, maar ik ben er nog niet zo zeker van dat ik nog een tegelspel à la Patchwork in de kast nodig heb.

Het is een tegellegspel à la Patchwork natuurlijk, maar hier houdt de vergelijking dan ook op.
Het is een race, want hoe sneller je een bepaalde tegel pakt, des te meer punten deze oplevert. Ook komen er 3 willekeurig gekozen doelen op tafel. Bijvoorbeeld 3 aaneengesloten kanaaltegels leggen levert 8 punten op, de tweede speler die dit lukt krijgt 6 punten.
Elk spelersbord bevat een berenkuil van 1 tegel groot. Deze moet vrij blijven. Zodra je een spelersbordje vol hebt pak je het eerste van de 16 'berenkuiltegeltjes' en bedek je daarmee je berenkuil. Het eerste bordje krijgt het tegeltje van 16 punten, de tweede 15, enzovoort.

Hoe kom je nu aan nieuwe tegels? Er staan een aantal vakjes op je bordje met bijv. een dragline of een betonmolen of een groepje bouwlieden. Elk van die vakjes die je bedekt in een beurt mag je uit de daarbij behorende groep een tegel uitzoeken. Bedek je de groep met bouwlieden dan mag een nieuw spelersbordje pakken en aanleggen.
Het spel stopt zodra een speler zijn 4e bordje vol heeft gemaakt. Daarna mogen de volgende spelers nog 1 tegel aanleggen. Daarna volgt de eindtelling.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 10:05 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Heb al patchwork en cottage garden. Aan de al gespeelden speleers, wat zou dit voor toevoeging hebben?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 10:19 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
maartend schreef:
Heb al patchwork en cottage garden. Aan de al gespeelden speleers, wat zou dit voor toevoeging hebben?


Dit spel is gewoon beter dan cottage garden naar mijn mening. Uitdagendere keuzes en doordachter puzzelwerk. Als je dit niet nodig vindt is Cottage garden prima om te houden en kan je Berenpark gerust overslaan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 10:20 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Ilse23 schreef:
maartend schreef:
Heb al patchwork en cottage garden. Aan de al gespeelden speleers, wat zou dit voor toevoeging hebben?


Dit spel is gewoon beter dan cottage garden naar mijn mening. Uitdagendere keuzes en doordachter puzzelwerk. Als je dit niet nodig vindt is Cottage garden prima om te houden en kan je Berenpark gerust overslaan.

Of leuk als volgende stap. Thnx

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 10:35 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
maartend schreef:
Ilse23 schreef:
maartend schreef:
Heb al patchwork en cottage garden. Aan de al gespeelden speleers, wat zou dit voor toevoeging hebben?


Dit spel is gewoon beter dan cottage garden naar mijn mening. Uitdagendere keuzes en doordachter puzzelwerk. Als je dit niet nodig vindt is Cottage garden prima om te houden en kan je Berenpark gerust overslaan.

Of leuk als volgende stap. Thnx


Inderdaad!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 10:36 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Een goede keuze van 999 games om die op die op de Nederlandstalige markt uit te brengen. Mijn kinderen (6 en 5) en ikzelf vinden dit echt een heel leuk spel, speelt minder mechanisch dan Patchwork of Cottage Garden. Heel leuk met die beren, ziet er mooi uit, speelt heel vlot weg met nog genoeg tactische keuzes om het voor veelspelers interessant te houden. Weer een spel meer dat ik cadeau kan doen voor een verjaardagsfeestje. Topper!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
38 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Berenpark bij 999 Games  

Gebruikers die deze topic waarderen

Erwin

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

999 Games, Berenpark, Bordspeler.nl, Klemens Franz, Phil Walker-Harding



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®