Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuws ‘van’ Enigma
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2018, 16:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Enigma uit Helmond is de Nederlandse distributeur van belangrijke uitgevers als Days of Wonder, Z-Man Games en Plan B Games/Next Move Games. Enigma zorgt er zelfs voor dat van sommige spellen Nederlandstalige edities verschijnen. Op de website en de sociale media van Enigma is hierover helaas weinig tot niets te vinden, informatie voor de consument schijnen ze niet aan te doen en op e-mails met vragen om informatie wordt door Enigma niet gereageerd. Misschien past deze raadselachtige stijl van communiceren wel goed bij de bedrijfsnaam. Gelukkig worden winkeliers wel op de hoogte gehouden, waardoor ik via een omweg toch een paar leuke dingetjes kan delen.

Het uitmuntende bordspel Azul is genomineerd voor de Speelgoed van het Jaar verkiezing van 2018 in de categorie 12-17 jaar. De kinderversie van Concept (‘Kids Dieren’) is genomineerd in de categorie 6-7 jaar.

In het bestelsysteem van Asmodee BE wordt een Nederlandstalige editie van Sagrada aangekondigd.

Afbeelding

En last but not least zijn gisteren twee nieuwe bordspellen uitgebracht:

  • De Nederlands- en Franstalige editie van het nieuwe bordspel van Plan B Games, Century – Oosterse Rijkdom. Voor de spelbeschrijving verwijs ik je naar een eerder nieuwsbericht.
  • De Nederlandstalige editie van Ticket to Ride New York. Voor de spelbeschrijving verwijs ik je naar een eerder nieuwsbericht.
Normaal zou ik afsluiten met het kopje en de hyperlink ‘meer informatie’, maar dat heeft bij dit bedrijf weinig tot geen zin.


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2018/07/14/nieuws-van-enigma/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018, 00:12 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Bordspeler.nl schreef:
Misschien past deze raadselachtige stijl van communiceren wel goed bij de bedrijfsnaam.


:lol:

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018, 01:22 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Ik zou er dan zelfs geen tijd in steken om het nieuws te brengen. Moet zijn dat ze het niet nodig achten.

Ikzelf schrijf voor een website over videogaming en daar hopen de uitgevers dat je iets schrijft over hun nieuwste projecten.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2018, 08:48 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
StanTem schreef:
Ik zou er dan zelfs geen tijd in steken om het nieuws te brengen. Moet zijn dat ze het niet nodig achten.

Ikzelf schrijf voor een website over videogaming en daar hopen de uitgevers dat je iets schrijft over hun nieuwste projecten.


Je maakt op zich een goed punt. Dit breng ik bij sommige onwillige uitgevers ook zo in de praktijk.

Bij deze distributeur vind ik dit onwenselijk. Dan zou ik de berichtgeving over een wagonlading buitenlandse uitgevers moeten staken. Dat gaat me nu nog te ver.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2018, 10:39 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Ugur schreef:
Bordspeler.nl schreef:
Misschien past deze raadselachtige stijl van communiceren wel goed bij de bedrijfsnaam.


:lol:


Ik fiets er (bijna) elke dag langs en zie ook nooit enige activiteit in en rondom het pand.
Beetje spooky plek eigenlijk. :?
Misschien is het een escaperoom voor spellen.

Maar, leuk dat ze deze spellen in het Nederlands uitbrengen. :thumbup:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2018, 14:43 
6. Barrage (2019)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
In de beginpost wordt geopperd dat er een Nederlandstalige versie van Sagrada aankomt (bericht van juli 2018). Is deze er ondertussen al? Ik zou deze graag als cadeau geven aan men ouders, maar beide zijn terughoudend als het over Engelstalige spellen gaat. Ik heb op BGG gezocht achter Nederlandstalige regels, maar dat moet zo wat het enige ontbrekende taalgebied zijn. Dus bij deze, als iemand een link weet, of nog beter het spel in zijn geheel verdeeld wordt, graag een seintje...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2018, 16:57 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Gert12555 schreef:
In de beginpost wordt geopperd dat er een Nederlandstalige versie van Sagrada aankomt (bericht van juli 2018). Is deze er ondertussen al? Ik zou deze graag als cadeau geven aan men ouders, maar beide zijn terughoudend als het over Engelstalige spellen gaat. Ik heb op BGG gezocht achter Nederlandstalige regels, maar dat moet zo wat het enige ontbrekende taalgebied zijn. Dus bij deze, als iemand een link weet, of nog beter het spel in zijn geheel verdeeld wordt, graag een seintje...


Die stond in juli inderdaad in het bestelsysteem van de Belgen. Sindsdien niets meer van gehoord.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2018, 23:08 
1. Santorini (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Woonplaats: Geldrop
Gert12555 schreef:
In de beginpost wordt geopperd dat er een Nederlandstalige versie van Sagrada aankomt (bericht van juli 2018). Is deze er ondertussen al? Ik zou deze graag als cadeau geven aan men ouders, maar beide zijn terughoudend als het over Engelstalige spellen gaat. Ik heb op BGG gezocht achter Nederlandstalige regels, maar dat moet zo wat het enige ontbrekende taalgebied zijn. Dus bij deze, als iemand een link weet, of nog beter het spel in zijn geheel verdeeld wordt, graag een seintje...


Deze Link vond ik bij een webwinkel staat er als pre-order
https://bordspelenzo.nl/zoeken?controll ... &s=sagrada


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2018, 00:23 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Enigma is in de eerste plaats een verdeler en geen uitgever. Zij hebben weinig belang aan reclame. Dat hebben ze me ooit zelf gezegd in een interview. Zij verdelen meestal spellen die al voldoende bekend zijn. Vele spelers kopen Enigma spellen zonder te weten dat Enigma ze verdeelt. De merknaam Enigma is niet belangrijk. Ze verdienen vooral aan hun trading card games en die zijn voldoende populair.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2018, 20:07 
6. Ticket to Ride: Europe (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Inmiddels bestaat eigenlijk de naam Enigma niet meer, maar is het Asmode the Netherlands geworden... Ook die naam zul je op de meeste spellendozen niet gaan vinden (ze zijn oa distributeur van de spelmerken Repos, Iello, Days of Wonder).

Overigens nog een leuk weetje wat wellicht niet iedereen weet Days of Wonders blijkt niet meer Amerikaans te zijn. Hun kantoor is gevestigd in Frankrijk en op hun plaats zit ook het kantoor van Spacecowboys (bekend van Splendor).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2018, 21:19 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
WTULTC schreef:
Overigens nog een leuk weetje wat wellicht niet iedereen weet Days of Wonders blijkt niet meer Amerikaans te zijn. Hun kantoor is gevestigd in Frankrijk en op hun plaats zit ook het kantoor van Spacecowboys (bekend van Splendor).


Grappig, ik heb nooit anders gedacht dan een Frans bedrijf (met een Amerikaanse tak).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2018, 10:25 
9. Mage Knight Board Game (2011)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
ikspeelmetgroen schreef:
Gert12555 schreef:
In de beginpost wordt geopperd dat er een Nederlandstalige versie van Sagrada aankomt (bericht van juli 2018). Is deze er ondertussen al? Ik zou deze graag als cadeau geven aan men ouders, maar beide zijn terughoudend als het over Engelstalige spellen gaat. Ik heb op BGG gezocht achter Nederlandstalige regels, maar dat moet zo wat het enige ontbrekende taalgebied zijn. Dus bij deze, als iemand een link weet, of nog beter het spel in zijn geheel verdeeld wordt, graag een seintje...


Deze Link vond ik bij een webwinkel staat er als pre-order
https://bordspelenzo.nl/zoeken?controll ... &s=sagrada


Ondertussen bevestiging gehad dat Matagot de Nederlandse versie van Sagrada uitbrengt eind november.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Nieuws ‘van’ Enigma  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RDW en 7 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Century – Oosterse Rijkdom, Enigma, Sagrada, Ticket to Ride New York



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®