Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 jul 2018, 22:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
De Jury Spiel des Jahres heeft vanmorgen de winnaar van het Kennerspiel des Jahres van 2018 bekendgemaakt. Deze prijs voor het beste spel voor ‘kenners’ (let wel, dit is wat anders dan een spelexpert) is dit jaar voor de achtste keer uitgereikt. Het Kennerspiel des Jahres van 2018 is het relatief toegankelijke Die Quacksalber von Quedlinburg. Dit spel is ontworpen door Wolfgang Warsch en wordt uitgegeven door Schmidt Spiele. De andere genomineerden waren Ganz schön clever van Wolfgang Warsch (uitgegeven door Schmidt Spiele) en Heaven & Ale van Michael Kiesling & Andreas Schmidt (uitgegeven door eggertspiele).

Afbeelding

Bij Die Quacksalber von Quedlinburg heeft iedere speler een eigen toverketel met een spiraalvormig spoor, waarop je elke ronde een toverdrank brouwt. De ingrediënten van deze drankjes zijn gekleurde fiches, die je uit jouw eigen zak trekt. De waarde van elk nieuw fiche bepaalt hoeveel velden je deze voor jouw startsteen of het vorige fiche in jouw ketel moet leggen. Hoe verder je in jouw ketel komt, des te hoger is jouw score in deze ronde. Wanneer de witte fiches in jouw ketel de waarde 7 overschrijden, ontploft jouw ketel. De gekleurde fiches leveren niet alleen een steeds hogere score op, maar zijn ook goed voor leuke directe bonussen (bijv. extra velden naar voren, extra fiches trekken en kiezen wat je wilt spelen, witte fiches opruimen). Die Quacksalber von Quedlinburg is geschikt voor 2-4 spelers vanaf tien jaar en heeft een speelduur van ong. 45 minuten.

Commentaar: ik vind Die Quacksalber von Quedlinburg een erg leuke en spannende mix van bag building en push-your-luck. Ik had ‘m in mei al voorspeld als winnaar. Ik kan goed leven met deze uitkomst (da’s gemakkelijk gezegd, aangezien alle genomineerden mij zeer goed zijn bevallen). Verwende veelspelers zullen ongetwijfeld weer gaan mauwen over de relatieve lichtheid van dit Kennerspiel.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2018/07/23/kenners ... edlinburg/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018, 16:34 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Ik zal het gemauw beperkt houden :wink: Uiteindelijk had de jury zich al min of meer een hoek in gemanoeuvreerd door 1 spel aan de zware kant van het Kennerspiel-spectrum te nomineren en twee aan de zeer lichte kant. Een gulden(/euro) middenweg-winnaar zat er dan niet meer in. Het zij zo, het is los van de categorie-discussie sowieso niet mijn spel, maar er zijn vast genoeg mensen die zich er wel mee vermaken.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2018, 06:51 
3. Charterstone (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 70
Woonplaats: Rotterdam
Nieuws over een Nederlandse uitgever? Lijkt mij voor de hand liggen dat iemand 'm oppakt...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2018, 06:58 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
jvdv schreef:
Nieuws over een Nederlandse uitgever? Lijkt mij voor de hand liggen dat iemand 'm oppakt...


Ik heb begrepen dat een Nederlandse uitgever heeft toegehapt, maar wacht even op de officiële aankondiging.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2018, 13:17 
Avatar gebruiker

Berichten: 898
Woonplaats: Lille - BE
Nou, dat is leuk nieuws. We wachten vol spanning op het nieuwtje dan :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2018, 09:23 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Erwin schreef:
jvdv schreef:
Nieuws over een Nederlandse uitgever? Lijkt mij voor de hand liggen dat iemand 'm oppakt...


Ik heb begrepen dat een Nederlandse uitgever heeft toegehapt, maar wacht even op de officiële aankondiging.

Gezien de lijntjes die er lopen tussen Schmidt en 999 verwacht ik dat dit vanuit Almere gebeurt ;-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Kennerspiel des Jahres 2018: Die Quacksalber von Quedlinburg  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Bordspeler.nl, Die Quacksalber von Quedlinburg, Kennerspiel des Jahres 2018, Kwakzalvers van Kakelenburg, Schmidt Spiele, Wolfgang Warsch, spellenprijs, winnaars



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®