Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



27 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 08:26 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Op de website van 999 Games vind je telkens weer wat nieuws. Zoals Dominion Starter Het Koninkrijk Dominion.


Citaat:
Deze kennismakingsversie van het deckbuildingsspel Dominion bevat 16 koninkrijkkaarten (in plaats van 25) en van elke soort zijn er maar 8 kaarten (in plaats van 10). De meeste kaarten zijn bekend uit het basisspel en Dominion Intrige, maar er zijn ook kaarten bij uit onder andere Dominion Welvaart, Dominion Overvloed en Dominion De Donkere Middeleeuwen.

Zo leer je de wat eenvoudigere kaarten uit Dominion spelenderwijs kennen en kun je daarna bepalen of het 'echte' Dominion iets voor jou is. Dominion Starter Het Koninkrijk Dominion is ook een uitstekend opstapje voor kinderen die het basisspel en de uitbreidingen nog te moeilijk vinden.

Dominion Starter Het Koninkrijk Dominion bevat geen reactiekaarten, duurzame kaarten, vloekkaarten of andere kaarten die ingrijpende spelregelwijzigingen of zeer confrontatieve spelmechanismen met zich meebrengen.

Dominion: Starter
Donald X. Vaccarino
2-4 spelers
Vanaf 10 jaar
20 minuten



Citaat:
Speel steeds een aantal kaarten en probeer deze te dobbelen. Gooi je de juiste kleurencombinatie, dan mag je de kaarten afleggen, anders moet je ze weer terugnemen en een nieuwe pakken. Hoe meer kaarten je speelt, hoe moeilijker het is om de combinatie te dobbelen. Gooi je een wolf, dan mag je een kaart uit je hand aan een andere speler geven. Wie als eerste zijn kaarten kwijt is en daarmee al zijn geitjes heeft verstopt, wint het spel!

Eenvoudig dobbelspel vol risico en geluk!

De 7 Geitjes
Liesbeth Bos
2-4 spelers
Vanaf 6 jaar
20 minuten



Citaat:
In dit educatieve wedspel maak je een leerzame reis langs de interessantste locaties ter wereld. Van de hoogste bergen, via de kleinste eilanden naar de diepste diepten van de oceaan. Er is veel te ontdekken. Wie weet het antwoord op de meest uiteenlopende vragen? En weet niemand het precies, dan wint degene die er het dichtst bij zit!

Elke ronde draait om 1 kaart met 3 vragen. Zet steeds één van je wedstenen in op de wereldkaart of verschillende sporen die bepaalde eenheden weergeven. Heb je een antwoord precies goed, dan levert dat 7 punten op, maar ook als je er heel dichtbij zit, krijg je nog 3 punten. Een wedsteen die geen punten scoort, ben je tijdelijk kwijt!

Terra is een leerzaam spel, waarbij het wedden voor broeiende spanning zorgt!

Terra
Friedemann Friese
2-6 spelers
Vanaf 10 jaar
60 minuten

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Bart op zo 02 okt 2016, 14:23, in totaal 2 keer bewerkt.
titel Dominion Starter werd na aankondiging nog gewijzigd


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 09:36 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Ik had het nog niet op hun site verwacht. Had begrepen dat het nog onder de pet moest blijven. Soit, dat wordt vanavond weer een tekstje tikken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 09:42 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Dominion: Zzz-edition? Dominion is al relatief veilig.. maar is het nu dan niet bloedeloos?

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 10:16 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ruud2009 schreef:
Dominion: Zzz-edition? Dominion is al relatief veilig.. maar is het nu dan niet bloedeloos?

Voor doorgewinterde gamers wel, maar de gemiddelde familie die wel eens een spelletje speelt zal vast moeite hebben met Dominion. Ik neem aan dat 999 Games zich op die markt richt met deze instap-versie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 10:25 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Wel een goed idee om mensen die minder vaak een spel spelen kennis te laten maken met Dominion (en inderdaad families bijv, wat hier al gezegd wordt)! Het lijkt me alleen jammer als je met deze versie begint en je wordt enthousiast, dat je alsnog het basisspel/Intrige moet gaan kopen, want op deze beperkte set is niet zo uit te breiden met bestaande uitbreidingen vermoed ik, op basis van de spelbeschrijving. Aan de andere kant, misschien hebben families niet eens de neiging uit te breiden en is dat alleen waar veelspelers als wij aan denken :P.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 11:06 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Beetje er die Dominion. Persoonlijk had ik een nieuwe basisset gemaakt met 10 kaarten per stuk en dan 25 koninkrijk kaarten met een mix uit verschillende dominion sets die niet te agressief zijn.

Met 10 kaarten spelen en 6 reserve lijkt me weinig herspeelbaarheid. En waarom maar 8 kaarten per stuk? Zo is het helemaal niet compatible met andere sets.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 11:16 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Edwin84 schreef:
Met 10 kaarten spelen en 6 reserve lijkt me weinig herspeelbaarheid. En waarom maar 8 kaarten per stuk?


Misschien zijn de spelregels ook wel op ander vlak aangepast? Dat je bijvoorbeeld met 6 of 7 verschillende koninkrijkskaarten speelt?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 11:20 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Kosten zullen misschien ook zo laag gehouden zijn om de instap laag te houden?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 12:11 
Avatar gebruiker

Berichten: 999
Woonplaats: Huis ter Heide
Een uitgeklede Dominion versie, ook een uitgeklede prijs? En als je na het spelen van de Starter denk 'Leuk!' moet je dan een nieuw basis (die ook erg makkelijk te leren is) of uitbreidingsspel kopen met wellicht kaarten die je al in je Starter hebt om aan de 'moeilijkere' kaarten te komen? Of is daar ook een oplossing voor?

Ik vind het maar een rare move.. (maar ik ken de achterliggende gedachte natuurlijk niet)

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 12:29 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
In mijn ogen geen rare move maar puur marketing.

Als je de instapper leuk vindt dan moet je vanwege ontbrekende compatibiliteit lekker veel Dominion kopen. Win voor 999Games.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 13:42 
Avatar gebruiker

Berichten: 999
Woonplaats: Huis ter Heide
klopt, vanuit het oogpunt van 999 zeker een goede marketing actie. Tuurlijk.

voor de rest zie ik geen toegevoegde waarde in een starter set.

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 18:59 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Amsterdam
Deze versie zal ook volop bij de gewone speelgoedwinkel komen te liggen, in tegenstelling tot de huidige basisset. Voor de meeste bezoekers is zo'n startset meer dan genoeg, zij zullen dan ook niet direct op zoek gaan naar uitbreidingen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 21:00 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Viranikr schreef:
Deze versie zal ook volop bij de gewone speelgoedwinkel komen te liggen, in tegenstelling tot de huidige basisset. Voor de meeste bezoekers is zo'n startset meer dan genoeg, zij zullen dan ook niet direct op zoek gaan naar uitbreidingen.


Dus een versie met een enorme toegevoegde waarde: toegankelijkheid voor een groter publiek. Prima zet van 999 Games.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 21:04 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
De basegame van dominion is light genoeg.. Die is echt niet veel zwaarder te leren dan ticket to Ride ofzo. En die is ook Light wbt. interactie.

Vraag me af of dit product zin heeft. De markt zal het leren.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 21:24 
6. Puerto Rico (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Ruud2009 schreef:
De basegame van dominion is light genoeg.. Die is echt niet veel zwaarder te leren dan ticket to Ride ofzo. En die is ook Light wbt. interactie.

Vraag me af of dit product zin heeft. De markt zal het leren.


Ben daar ook wel benieuwd naar inderdaad. Ik zie op de een of andere manier het gemiddelde Bart Smit publiek niet zo snel naar een deckbuilder grijpen. Hoe licht dit deckbuilder ook gemaakt wordt.

We zullen zien.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
27 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - 999 Games: Dominion Starter & meer  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cwali en 8 gasten


Tags

7 Geitjes, 999 Games, Dominion: Starter, Donald X. Vaccarino, Friedemann Friese, Het Koninkrijk Dominion, Liesbeth Bos, Terra



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®