Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2018, 22:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding 999 Games verwacht volgende week het bordspel De Kwakzalvers van Kakelenburg, de Nederlandse editie van het Duitse Kennerspiel des Jahres van 2018. Bij dit ‘bag building’ spel heeft iedere speler een eigen toverketel met een spiraalvormig spoor, waarop je elke ronde een toverdrank brouwt. De ingrediënten van deze drankjes zijn kartonnen fiches. De gekleurde fiches kunnen allerlei leuke bonussen opleveren, zeker wanneer ze een hoge waarde hebben. Witte fiches zijn tikkende tijdbommetjes, die op een push-your-luck-achtige manier jouw toverketel kunnen laten ontploffen. Aan het begin van het spel vul je jouw zak met een cocktail van zeven witte en twee gekleurde fiches.

Aan het begin van elke ronde genereert een waarzeggerkaart een effect voor alle spelers. Daarna worden achterblijvers op het scorespoor gecompenseerd met extra stapjes in hun toverketel. Vervolgens gaan de spelers brouwen. Daartoe trek je fiches uit jouw zak, totdat jouw ketel ontploft of je vrijwillig stopt. De waarde van elk fiche bepaalt hoeveel velden je ‘m voor jouw startsteen of het vorige fiche in jouw ketel moet leggen. Hoe verder je in jouw ketel komt, des te hoger jouw score in deze ronde. Wanneer de witte fiches in jouw ketel de waarde 7 overschrijden ontploft jouw ketel. De gekleurde fiches leveren niet alleen een hogere score op, maar zijn ook goed voor leuke directe bonussen (bijv. extra velden naar voren, extra fiches trekken en kiezen wat je wilt spelen, witte fiches opruimen enzovoort).

Afbeelding

Nadat iedereen is gestopt, dobbelt de beste brouwer van de ronde een bonus voor zichzelf. Daarna worden bonussen voor sommige gekleurde fiches verdeeld. Vervolgens mogen de spelers met een ontplofte ketel kiezen uit punten scoren of 1-2 nieuwe fiches kopen. Spelers met een intacte ketel voeren beide acties uit. Het veld waarop jouw laatste fiche is geëindigd bepaalt jouw potentieel. Op de toverboeken kun je zien wat de nieuwe fiches kosten en welke bonussen ze opleveren (er zijn vier sets toverboeken, waarmee je allerlei combinaties kunt maken, fijn voor de herspeelbaarheid). Gekochte en gespeelde fiches gooi je in jouw zak, gescoorde punten registreer je op het scorespoor. Aan het einde van de ronde kun je met verzamelde robijnen twee leuke bonussen kopen: jouw startsteen één ketelveld naar voren bewegen of jouw toverfles activeren. Met laatstgenoemde kun je een wit fiche vanuit jouw ketel in jouw zak teruggooien.

Afbeelding

De Kwakzalvers van Kakelenburg is een leuke, vlotte ‘bag builder’. Uiteraard speelt het lot een grote rol bij het trekken van de juiste fiches op het juiste moment, maar er is genoeg te kiezen en de spanning van een tikkende tijdbom is erg vermakelijk. De Kwakzalvers van Kakelenburg is geschikt voor 2-4 spelers vanaf tien jaar en heeft een speelduur van ong. 45 minuten.

Meer informatie:


Origineel bericht op: https://bordspeler.nl/2018/10/12/kwakza ... 999-games/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2018, 21:22 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Vandaag voor het eerst gespeeld. Erg leuk spel! Speelt vlot. De borden zijn 2 zijdig en de eigenschappen van de fiches kan per spel wisselen. Enig minpuntje vind ik dat je niks uit je buidel kan weg doen.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2018, 22:31 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik word een beetje draaierig als ik die spelersbordjes zo zie. Hopelijk is dat "in het echt" niet zo erg, want ik zou het spel best wel willen proberen. Ik vind bag-building een leuk mechanisme.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2018, 22:40 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Dat valt echt reuze mee! Ik ben er althans niet draaierig van geworden. Het oogt rustig. :-D Hij wordt gedemo-d op het spellenspektakel.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2018, 10:21 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
Mac-S schreef:
Ik word een beetje draaierig als ik die spelersbordjes zo zie. Hopelijk is dat "in het echt" niet zo erg, want ik zou het spel best wel willen proberen. Ik vind bag-building een leuk mechanisme.


mocht je naar spellenspektakel komen, ik demo kwakzalvers daar!

Gisteren met aicirtap uitgeprobeerd en ik ben het met haar eens!
Je wordt er niet draaierig van (ik heb dat geen enkel moment ervaren). E het is een leuke lichte bagbuilder indnerdaad en ziet er leuk uit naar mijn mening met veel mogelijkheden waardoor de replayability ook goed zit. Let op, het is geen expertspel zou ik zeggen, dat moet je er niet van verwachten.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2018, 11:14 
1. De Vorsten van Florence (2000)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
Dan mag je daar Kwakzalvers aan ons gezinnetje uitleggen humske. Ik denk dat die heel leuk is voor de kindjes (En mama en mij). 8)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2018, 17:11 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
EEMBC schreef:
Dan mag je daar Kwakzalvers aan ons gezinnetje uitleggen humske. Ik denk dat die heel leuk is voor de kindjes (En mama en mij). 8)


Komt vast goed bij mij of anders William die ook vooral aan deze spellen zal uitleggen :)

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2018, 20:29 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
humske schreef:
EEMBC schreef:
Dan mag je daar Kwakzalvers aan ons gezinnetje uitleggen humske. Ik denk dat die heel leuk is voor de kindjes (En mama en mij). 8)


Komt vast goed bij mij of anders William die ook vooral aan deze spellen zal uitleggen :)

Zo is dat ! :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Kwakzalvers bij 999 Games  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

999 Games, Bordspeler.nl, DIE QUACKSALBER VON QUEDLINBURG, Kwakzalvers van Kakelenburg, Wolfgang Warsch



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®