Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verkoop Asmodee voltooid
BerichtGeplaatst: di 06 nov 2018, 18:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
De Franse investeringsmaatschappij PAI Partners maakte afgelopen zomer melding van exclusieve onderhandelingen over de overname van de Asmodee Group. Daags voor Spiel was de overname een feit. De vorige eigenaar Eurazeo meldt in een persbericht dat deze deal 565 miljoen euro heeft opgeleverd voor Eurazeo en zijn partners.

Volgens hetzelfde persbericht is de omzet van Asmodee de afgelopen vier jaren gegroeid van 125 miljoen euro  naar 442 miljoen euro, waarvan 75% internationaal is gegenereerd. De Asmodee Group heeft de afgelopen jaren twintig acquisities gedaan, die in totaal 140 miljoen euro aan omzet vertegenwoordigen.




De nieuwe eigenaar PAI Partners is in Nederland onder meer actief in Hunkemöller en Roompot. Zoals dat bij investeringsmaatschappijen gaat, is het maar afwachten hoe men de meeste pegels met Asmodee denkt te verdienen. We zullen zien hoe de dobbelstenen gaan rollen.

Meer informatie:


Origineel bericht op: https://bordspeler.nl/2018/11/06/verkoo ... -voltooid/


Laatst bijgewerkt door Bart op di 06 nov 2018, 23:56, in totaal 1 keer bewerkt.
video manueel toegevoegd


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 06 nov 2018, 19:01 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Niet gehinderd door enige economische kennis, noch door het bezit van een groot risicokapitaal, denk ik dat deze overname niet noodzakelijk negatief hoeft te zijn.
De investeerder wil winst maken, dat is duidelijk. Binnen de spellenwereld kan dit alleen door goede titels op de markt te brengen en die ruim beschikbaar te maken voor het kopend publiek. Als Asmodee er op die manier in slaagt om succesvolle en kwaliteitsvolle spellen in de markt te zetten, dan ben ik verheugd.
Een nieuwe investeringsmaatschappij zal hierbij ongetwijfeld geen andere keuzes maken dan de vorige eigenaar.

Als ik bv. zie op Spiel hoe Asmodee uitpakt met degelijk materiaal dat zeer professioneel gepromoot wordt, dan kan ik niet anders dan besluiten dat dit de brede spellenwereld ten goede komt.

Verbeter me als ik het fout zie.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 06 nov 2018, 19:11 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Piet schreef:
Een nieuwe investeringsmaatschappij zal hierbij ongetwijfeld geen andere keuzes maken dan de vorige eigenaar.


Tenzij het ontmantelen van de groep en het verkopen van losse onderdelen meer geld oplevert voor de investeerder. Het is niet zo dat ik deze optie nadrukkelijk naar voren wil schuiven, maar het rendement op de investering gaat bij zulke bedrijven voor alles.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 06 nov 2018, 19:40 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
Asmodée is in Nederland één man en een kopieermachine. Ik ben benieuwd of we in Nederland meer of minder Asmodée gaan krijgen.

PS pedante correctie: Hunkemöller is meer dan twee jaar vergeleden doorverkocht door PAI Partners. :shifty:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 06 nov 2018, 20:02 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Sunnyfield schreef:
PS pedante correctie: Hunkemöller is meer dan twee jaar vergeleden doorverkocht door PAI Partners. :shifty:


Dank voor je correctie.
Een voorbeeld van niks blijkt inderdaad een voorbeeld van niks. :lol:
Ik zag 'm op hun - blijkbaar niet actuele - lijstje met Nederlandse investeringen staan


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 07 nov 2018, 09:36 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Ik ben nooit fan geweest van de groei van Asmodee en vooral diens talrijke overnames. Hopelijk komt daar nu een einde aan en wordt er meer lucht gegeven aan kleinere en nieuwe uitgevers.

Eigenlijk zegt het al genoeg, een investeringsgroep, niet dat daar geen goede spellen uit voort kunnen komen maar dan kies ik liever voor uitgevers die een andere balans vinden tussen commerciële belangen en hun publiek.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 07 nov 2018, 11:56 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
AlliantieAJ schreef:
Ik ben nooit fan geweest van de groei van Asmodee en vooral diens talrijke overnames. Hopelijk komt daar nu een einde aan en wordt er meer lucht gegeven aan kleinere en nieuwe uitgevers.

Eigenlijk zegt het al genoeg, een investeringsgroep, niet dat daar geen goede spellen uit voort kunnen komen maar dan kies ik liever voor uitgevers die een andere balans vinden tussen commerciële belangen en hun publiek.


Dat is echt de wens van de gedachten toch? Volgens mij is er geen branche waar dat momenteeel niet het geval is (zorg, IT, etc.) overnames en opschalen. En niet alles wat Asmodee doet is toch zo slecht? Er zitten ook voldoende voordelen aan die schaalvergroting.

Ik heb een leuk gesprek gehad met Lookout op Spiel, ook onderdeel van het grote boze netwerk van Asmodee tegenwoordig, en die waren ook gewoon best positief over dat feit. Natuurlijk is de schaal ook nadelig, maar om het enkel te kwantificeren als slecht is denk ik gewoon onjuist. Plus, alsof wij als consumenten er ook maar iets aan kunnen doen? Hun spellen niet meer kopen?

Ik vind de kleine uitgevers en hun passie ook geweldig, maar als je het enkel runt als hobby projectje zonder de zakelijke kant ook in acht te nemen, dan is er in deze tijden gewoon weinig bestaansrecht in de grote massa. Dat heeft ook gewoon nadelen voor ons als consumenten namelijk.

Het is afwachten wat de nieuwe eigenaar voor ogen heeft, maar dat het geld gedreven zal wezen is natuurlijk gewoon 100% het geval.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 07 nov 2018, 12:13 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
el_crosso schreef:
AlliantieAJ schreef:
Ik ben nooit fan geweest van de groei van Asmodee en vooral diens talrijke overnames. Hopelijk komt daar nu een einde aan en wordt er meer lucht gegeven aan kleinere en nieuwe uitgevers.

Eigenlijk zegt het al genoeg, een investeringsgroep, niet dat daar geen goede spellen uit voort kunnen komen maar dan kies ik liever voor uitgevers die een andere balans vinden tussen commerciële belangen en hun publiek.


Dat is echt de wens van de gedachten toch? Volgens mij is er geen branche waar dat momenteeel niet het geval is (zorg, IT, etc.) overnames en opschalen. En niet alles wat Asmodee doet is toch zo slecht? Er zitten ook voldoende voordelen aan die schaalvergroting.

Ik heb een leuk gesprek gehad met Lookout op Spiel, ook onderdeel van het grote boze netwerk van Asmodee tegenwoordig, en die waren ook gewoon best positief over dat feit. Natuurlijk is de schaal ook nadelig, maar om het enkel te kwantificeren als slecht is denk ik gewoon onjuist. Plus, alsof wij als consumenten er ook maar iets aan kunnen doen? Hun spellen niet meer kopen?

Ik vind de kleine uitgevers en hun passie ook geweldig, maar als je het enkel runt als hobby projectje zonder de zakelijke kant ook in acht te nemen, dan is er in deze tijden gewoon weinig bestaansrecht in de grote massa. Dat heeft ook gewoon nadelen voor ons als consumenten namelijk.

Het is afwachten wat de nieuwe eigenaar voor ogen heeft, maar dat het geld gedreven zal wezen is natuurlijk gewoon 100% het geval.


Ze doen ook zeker veel goede dingen, dat hoor je mij niet zeggen maar ik houd gewoon niet van deze insteek en geef voorkeur aan andere uitgevers.
Ik besef dat het ook eerder ideologisch is dan realistisch.
Een bedrijf, ook kleine uitgever, moet zeker winst kunnen maken maar van de ene investeringsgroep naar de andere ... dat gaat voor mij voorbij aan de kern.
Er zijn genoeg bedrijven die door een te groot aandeel negatieve effecten met zich meebrengen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Verkoop Asmodee voltooid  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Tags

Asmodee, Bordspeler.nl



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®