Regulus schreef:
Noviomagum schreef:
Edwin84 schreef:
Ik had via hen Thieves Market. Daar geen problemen mee gehad.
Deze wordt door game brewer uitgegeven. Zijn die niet van Picie Queen?
Als ik het goed begrepen heb doen de Brewers de Europese verspreiding van TFC, maar ligt de ontwikkeling bij TMG. Wel staan de Amerikanen open voor input, want ik heb iets gelezen over bepaalde content die door TGB voor de Europese markt ontwikkeld is, nu overgenomen word door de grote partner voor wereldwijde verspreiding
En ja Pixie Queen idd, maar ook o.a. nog Gentes, Chimera Station en Castellum Maastricht.
Vind ze persoonlijk best wel een goede smaak hebben mbt de spellen die ze aantrekken.
The Forbidden City daarentegen ben ik nog niet geheel van overtuigd.
Na bestuderen van de regels heb ik sterk vraagteken bij de balans.
Even ter verduidelijking: The Forbidden City is helemaal door Game Brewer ontwikkeld, en deze keer is het TMG die de Amerikaanse verdeling zal doen van een 100% Belgische productie
En toch ook even zeggen dat ik daar medewerker ben, we hebben een jaar lang aan het spel gewerkt, ontelbare playtests gedaan en we maken ons sterk dat het spel zeer gebalanceerd is. Wie in de buurt van Turnhout komt kan het zelf met veel plezier komen testen
Neem me niet kwalijk, dan is de info die ik heb gekregen juist omgedraaid!
Heel leuk om te horen, chapeau en sowieso succes met de campagne
Qua balans, gelijk ingaand op de opmerking van Stefaan, kan ik het mis hebben hoor want ik heb slechts de regels redelijk snel doorgenomen en laat me daarom graag overtuigen van het tegendeel, het volgende:
Er zijn redelijk wat verschillende mechanismen ingebouwd, die over verschillende fases uit te voeren zijn, wat het tot een complex geheel maakt en wat mij dan ook zeer aanspreekt omdat het overkomt dat om hier een goed draaiende motor op te bouwen, je het beste uit jezelf naar boven moet halen.Helemaal goed tot zover...
Wat mij dan vooral aan het twijfelen brengt, als ik lees dat degene die als eerste de kamer vd keizer bereikt, het spel gewonnen heeft.
Wint dan degene die zich op slinkse wijze zich als snelste zich in de kamer van de keizer weet te wurmen? Is het dan feitelijk een race spel? Wat zijn al die mooie mechanismen en die efficiency puzzle dan nog waard?
Ik bedoel dus de balans als groter geheel in het spel en niet hoe alle akties en mogelijkheden op elkaar zijn afgestemd, want die zullen vast wel lekker lopen na tig playtest's.
Nogmaals, het spel heeft mijn aandacht echt wel getrokken, maar wil toch wel meer weten over het verloop van het spel voordat ik 'm zomaar ga backen. Laat me graag overtuigen dat mijn twijfels niet nodig zijn.