Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2019, 11:37 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Game Brewer lanceert later deze maand zijn nieuwste spel Fuji Koro op Kickstarter.

Fuji Koro is een dungeon crawler voor 1 tot 6 spelers. Het spel zal zowel competitief als coöperatief gespeeld kunnen worden.


Dit spel is de tot nu toe grootste productie van deze vrij jonge Vlaamse uitgever, zowel in de retailversie als in de deluxe versie op Kickstarter. De uitgever tracht na de succesvolle uitgiftes van Gentes Deluxe en Gùgōng Deluxe, minstens dezelfde hoge kwaliteitsstandaard aan te houden. Fuji Koro is taalonafhankelijk en wordt voorzien van spelregels in o.a.
Nederlands, Engels, Duits, Frans en Spaans. Via buitenlandse parners worden er mogelijk nog andere talen toegevoegd.
Game Brewer belooft om binnenkort een eerste versie van de spelregels online plaatsen.

Fuji Koro werd ontworpen door Jerome Demeyere. Hij startte met een idee om Eclipse aan te passen maar eindigde met een volledig nieuw spel. In Fuji Koro ga je je samurai aanpassen en voorzien van een betere uitrusting. Met grondstoffen die je verzamelt op de vulkaan ontwerp je op je spelersbord je eigen helm, sandalen en wapen. Met deze aangepaste uitrusting kan je in de tempel op zoek naar relieken, monniken en magische voorwerpen en ben je hopelijk voldoende voorbereid om tegenstand te overwinnen. Als de spelers een bepaald aantal punten doorlopen hebben, begint de lava te stijgen. De sherpa verschijnt boven de centrale tegel en gooit een touw naar beneden. De spelers moeten terug naar boven vooraleer de vulkaan uitbarst. Helaas kan de sherpa slechts één speler per ronde naar boven hijsen. Lukt het jou om tijdig te ontsnappen, als eerste bij de Shogun te raken en hem de meeste relieken aan te bieden?



De illustraties zijn van de hand van Miguel Coimbra, o.a. gekend van 7 Wonders en Smallworld. De miniaturen voor de 6 samurai en de 13 draken worden ontworpen door 3D-ontwerper Andrew Martin.

  • Fuji Koro: 1 tot 6 spelers
  • uitgever: Game Brewer
  • spelontwerper: Jerome Demeyere
  • illustraties: Miguel Coimbra / miniaturen: Andrew Martin
  • Kickstarter: vanaf 25 maart 2019
  • website uitgever: Game Brewer


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2019, 11:15 
Addicted to the game

Berichten: 44
Woonplaats: Tegelen
Deze is te spelen op Zuiderspel (dit weekend)!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2019, 12:05 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
digitair schreef:
Deze is te spelen op Zuiderspel (dit weekend)!

En ik hoor enthousiaste reacties op Zuiderspel! Mooi spel. Veel mogelijkheden en uitdaging, niet overdreven moeilijk.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 12:56 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Een dungeon crawler? Ik zie geen dungeon, ziet er ook meer uit als een euro-game dan een ameritrash titel.
Te vergelijken met iets als Ghost Stories? (Thematische, Euro-geinspireerde co-op titel?), misschien Andor? (landkaart ipv Dungeon setting).
Wat is de primaire mode, co-op of toch tegen elkaar?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 13:01 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Hoewel er geen dungeon is vond ik toch meer als een dungeoncrawler aanvoelen dan een eurogame. De dungeon is de vulkaankrater waarbij je ook tegels moet exploreren (met de kans dat er een draak op staat), items kan oprapen die je meer health of sterkte geven en tegen monsters (draken) moet vechten met dobbelstenen. Elke speler heeft ook een rugzak om items te dragen en andere stats afhankelijk van de blokjes die hij verzameld heeft om een helm (bescherming), wapen (aanval) of sandalen (beweging over lava) te maken.
Kan zowel coöp als competitief.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 maart 2019, 10:38 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Goede campaign pagina, duidelijke animaties! Goed om zo'n project uit de lage landen te zien! :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 maart 2019, 14:35 
10. Chakra (2019)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
Ik zit nog te twijfelen. Is wel niet goedkoop als je het mij vraagt. Anderzijds kan ik wel besparen op shipping en hem gewoon "kosteloos" oppikken in Turnhout.

Maar dan nog 98euro. Dan moet ik wel heel overtuigd zijn van het spelmechanisme. Op zich lijkt het me wel een aardig spel met enkele unieke dingen. Maar ik betaal wel voor 2 spellen (zo voel ik het bijna). Voor die prijs verwacht ik een diep complex spel met heel veel variability en herspeelbaarheid. Mmm, misschien gewoon voor 1$ pledgen en nog wat research doen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 maart 2019, 14:41 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Citaat:
Voor die prijs verwacht ik een diep complex spel met heel veel variability en herspeelbaarheid.

Ik heb het op Zuiderspel getest en vond het wel leuk, maar naar mijn bescheiden mening voldoet het niet aan jouw eisen. Daarom ook dat zelf niet ga backen (en omdat er in mijn omgeving al drie zotten wel gaan backen :lol: ).

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 maart 2019, 17:24 
6. Barrage (2019)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
The Iced One schreef:
Citaat:
Voor die prijs verwacht ik een diep complex spel met heel veel variability en herspeelbaarheid.

Ik heb het op Zuiderspel getest en vond het wel leuk, maar naar mijn bescheiden mening voldoet het niet aan jouw eisen. Daarom ook dat zelf niet ga backen (en omdat er in mijn omgeving al drie zotten wel gaan backen :lol: ).


Dus....

de kans is groot dat deze eind 2019 in zaal Den Ancker op tafel komt en dat we daar vervolgens met ons zelf geminecraft wapen draken kunnen bevechten vooraleer de lava van den trap komt...

Weer een argument minder om te backen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 maart 2019, 18:38 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Totaal niet mijn genre of thema maar erg knap dat Game Brewer deze kan uitgeven!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 maart 2019, 18:59 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Gert12555 schreef:
de kans is groot dat deze eind 2019 in zaal Den Ancker op tafel komt en dat we daar vervolgens met ons zelf geminecraft wapen draken kunnen bevechten vooraleer de lava van den trap komt...

Dat zit er dik in ja :mrgreen:

Citaat:
Weer een argument minder om te backen.

ssshhht, dat mag je niet zeggen, we proberen spellenclubs te promoten als een manier om net méér spellen te verkopen zodat we er af en toe eens eentje cadeau zouden krijgen :wink: Niet dat dat gebeurt ofzo :roll:

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 maart 2019, 22:08 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Gert12555 schreef:
Maar dan nog 98euro. Dan moet ik wel heel overtuigd zijn van het spelmechanisme. Op zich lijkt het me wel een aardig spel met enkele unieke dingen. Maar ik betaal wel voor 2 spellen (zo voel ik het bijna). Voor die prijs verwacht ik een diep complex spel met heel veel variability en herspeelbaarheid.


Voor dat geld verwacht ik al het bovenstaande plús 30 extra dagen tijd om het te (her)spelen ;)

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 26 maart 2019, 23:08 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Sinds gisteren kan je Fuji Koro Deluxe backen op Kickstarter.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 maart 2019, 23:11 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Boardgame Heaven interviewde Eefje, de nieuwe Game Brewer-medewerkster, op Zuiderspel.



Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 maart 2019, 23:37 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Informatief filmpje. Ik had Fuji Koro willen spelen maar daar is het niet van gekomen. Het ziet er wel erg goed uit al ben ik niet zo’n liefhebber van een overvloed aan onderdelen.

Terzijde:
Die gozer op de achtergrond, dat ben ik.
Met vier sympathieke gasten die ik begeleid in hun potje Gentes.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Game Brewer brengt Fuji Koro naar Kickstarter  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

Andrew Martin, Fuji Koro, Game Brewer, Jerome Demeyere, Kickstarter, Miguel Coimbra, nieuws



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®