Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 31 jul 2019, 13:31 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Jumping Turtle Games meldt dat ze zeer trots zijn om een samenwerking aan te gaan met Thomas Snauwaert voor de ontwikkeling van zijn bordspel "The Warp".

Het prototype van The Warp werd op Spel 2018 door de Vlaamse uitgever opgemerkt en er werden toen de eerste contacten gelegd. Na het testen van het spel waren de schildpadden erg onder de indruk van de mogelijkheden en variatie die het spel te bieden heeft. Ook de gesprekken met Thomas verliepen zeer vlot en auteur en uitgever stelden snel vast dat ze op dezelfde lijn zaten voor de verdere ontwikkeling. Bovendien heeft Thomas een realistische en bescheiden aanpak die volledig past bij de werking en visie van Jumping Turtle Games.

Momenteel wordt het spel volop getest en op basis van de feedback worden nog verbeteringen aangebracht, maar nu zitten ze in de laatste rechte lijn naar de ontwikkeling van een finaal prototype.

Afbeelding

Nu de fase van playtesting in de laatste rechte lijn zit, zal het spel zijn uiteindelijke vormgeving krijgen. Ondertussen gaan de playtests verder, dus geïnteresseerde spelers hebben zeker nog de kans om Thomas aan te treffen op een evenement of bij een spellenclub. The Warp zal trouwens ook als prototype aanwezig zijn met een stand in Essen, waar Jumping Turtle Games het spel voor het eerst zal tonen aan het internationale publiek.

Als alles volgens plan verloopt verschijnt The Warp in 2020 op Kickstarter, maar met het doel om het spel ook een leven te geven na Kickstarter. Voor een eerder kleine uitgeverij is het niet evident om de nodige middelen te voorzien voor zo een grote productie. Jumping Turtle Games is dan ook zeer blij dat door een crowdfundingplatform als Kickstarter de nodige fondsen voor de uitgave van The Warp kunnen opgehaald worden, zodat dit spel de uitstraling kan krijgen die het verdient.

Afbeelding

The Warp is een 4X bordspel (ontdekken - uitbreiden - uitbuiten - uitroeien) voor 2 tot 6 spelers. De planeet Yortar werd na een cataclysmische ramp met een verborgen warppoort aan zijn lot overgelaten. De overgebleven kolonies trokken zich terug in hun beschermende domes maar gingen gebukt onder isolement en revoluties. Na 5 jaar is de tijd echter gekomen om opnieuw naar buiten te treden en het bestuur van de in jouw kolonie dominante rassen te legtimeren. Elke speler kiest 2 leiders uit 16 unieke buitenaardse rassen en leidt hun kolonie naar rijkdom, herstel of dominantie. Je kan zelfs pogen de Warppoort te veroveren en te ontdekken wie verantwoordelijk is voor deze situatie. Tijdens het spel zal je moeten afrekenen met rivaliserende kolonies, onstabiele gebieden en verbannen rassen met wisselende allianties.

The Warp bevat meer dan 60 uiteenlopende missies die alle elementen van area control, card/resource management bluf en omkoping omvatten. Het is een interactieve mix van verovering en euro elementen, wat de spelers toelaat hun eigen speelwijze te ontwikkelen. Het spel kan ook gespeeld worden in diverse teamsetups , namelijk 2 vs 2, 2 vs 2 vs 2 en 3 vs 3.


The Warp
  • uitgever: Jumping Turtle Games
  • spelers: 2 tot 6
  • leeftijd: 12+
  • speelduur: 90-180 min
  • auteurs: Thomas Snauwaert
  • illustraties: Albert Urmanov

Meer informatie kan je vinden via de volgende links:

Wil je op de hoogte worden gesteld van belangrijke ontwikkelingen en een bericht ontvangen
van de Kickstarter release, schrijf je dan in op de nieuwsbrief op de website:
http://thewarpboardgame.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 26 nov 2019, 12:44 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Enkele rondjes gespeeld op Spel en zeer goed bevonden! Veel mogelijkheden tijdens je beurt, veel strategieën mogelijk, veel interactie, door het volg-mechanisme ben je ook tijdens een ander zijn beurt betrokken en kan je je eigen beurt al wat voorbereiden. De regels zijn ondanks de mogelijkheden eigenlijk niet zo erg moeilijk.
Het enige nadeel vond ik de missies die aangevuld worden nadat er eentje genomen is. Ik had op een bepaald moment het geluk dat er eentje voor veel punten open gedraaid werd net voor ik aan de beurt was en toevallig voldeed ik al aan de voorwaarden. Op die manier kan geluk wel een grote rol spelen.
En het artwork op de tegels vond ik ook niet zo mooi, maar dat is uiteraard erg persoonlijk.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019, 19:10 
Locomotief

Berichten: 39
Woonplaats: Meldert
Is er ondertussen al een soort regel ingevoerd dat je de missies in je hand kan afleggen voor nieuwe?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019, 20:34 
1. Pipeline (2019)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
Ook gespeeld en goed bevonden. Zeker een spel met potentieel. Enige nadeel vond ik de end game trigger. 8 punten en dan nog 3 rondes. Ik ben meestal geen fan van extra rondes, zelfs niet één. Dus daar zou ik nog over nadenken of een variant voorzien.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 nov 2020, 14:26 
5. Zombicide (2012)

Berichten: 446
Woonplaats: Hemiksem
Voor zij die het toch nog niet gezien hebben...
De KS is live!!

https://www.kickstarter.com/projects/thewarp/the-warp-board-game/description

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020, 12:31 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 39
The Iced One schreef:
Het enige nadeel vond ik de missies die aangevuld worden nadat er eentje genomen is. Ik had op een bepaald moment het geluk dat er eentje voor veel punten open gedraaid werd net voor ik aan de beurt was en toevallig voldeed ik al aan de voorwaarden. Op die manier kan geluk wel een grote rol spelen.


The Iced One schreef:
Is er ondertussen al een soort regel ingevoerd dat je de missies in je hand kan afleggen voor nieuwe?


Er is aan de missies gesleuteld. Het is niet dat je ze zomaar kan afleggen als je zin hebt, maar er zijn extra mogelijkheden om missies te vervangen.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020, 12:37 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 39
Gert12555 schreef:
Ook gespeeld en goed bevonden. Zeker een spel met potentieel. Enige nadeel vond ik de end game trigger. 8 punten en dan nog 3 rondes. Ik ben meestal geen fan van extra rondes, zelfs niet één. Dus daar zou ik nog over nadenken of een variant voorzien.


Het blijft zo dat de finale fase wordt ingezet vanaf een speler 9 punten behaalt (er is al met verschillende puntenaantallen getest). Dit zorgt ervoor dat het een strategische beslissing is om over die 9 punten te gaan. Stel dat je ziet dat een speler zich goed begint te ontwikkelen, maar weinig punten scoort, kan het dus belangrijk zijn om zo snel mogelijk die 9 punten binnen te halen zodat je tegenspeler niet genoeg kansen krijgt om zijn ontwikkelde kolonie te laten renderen. En als je zelf van mening bent dat je nog niet sterk genoeg staat om die eindfase in te gaan, kan het handig zijn die 9 punten nog even uit te stellen om snel nog wat veranderingen door te voeren.

Zie het dus zeker niet dat het spel bijna gedaan is als die "end game trigger" wordt ingezet, want in die 3 ronden kan er nog zeer veel gebeuren. Hou er rekening mee dat je ook acties kan ondernemen in de beurten van je tegenstanders, dus mogelijk doe je nog heel wat acties in die laatste 3 ronden. Er zijn genoeg spellen waar het uiteindelijke puntenaantal dat door sommige spelers behaald wordt nog over de 9 punten gaat en de speler die over die 9 punten gaat, zal dus zeker niet altijd de winnaar worden van het spel.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - The Warp zit in hyperspace  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Jumping Turtle Games, The Warp, Thomas Snauwaert



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®