Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Klein Nieuws - Mei 2011
BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011, 19:42 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Oud nieuws, onbelangrijk nieuws, klein nieuws, internationaal nieuws:

  • Tot 31 juli kun je je stem uitbrengen op de Deutsche Spielepreis.
  • In de komende vier edities van Spielbox zal telkens een spel van Martin Wallace inbegrepen zitten.
  • Winnaars Mensa Mind Games: Klik.
  • Nominaties Origins Awards: Klik.
  • Nominaties Graf Ludo (artwork): Klik.
  • Z-Man komt met Guard! guards! Een discworld spel, misschien ook wel op De Nederlandse Discworld Conventie
  • eggert komt met 2 uitbreidingen voor Koopmanshuis. Geen idee of dat ook voor The Game Master geldt.
  • SmallWorld heeft inmiddels over de 100.000 exemplaren verkocht wereldwijd. Vandaar dat Days of Wonder verder gaat en nu komt met Small World Underground - een nieuw opzichzelfstaand spel.
  • Queen heeft nog veel op de plank liggen. Hier is het laatste lijstje: Klik.
  • Preview voor 7 Wonders: Leaders
  • Ystari komt in juli met Olympos van Philippe Keyaerts.
  • Wat fotootjes van Dominion: Cornucopia zijn hier te vinden.



AfbeeldingAfbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2011, 19:46 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Moet het niet Olysmpos of Olympoys zijn? :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2011, 19:52 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik vind die doos van Olympos erg erg mooi, maakt me nieuwsgierig naar het spel

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 25 aug 2011, 18:01 
Party Animal

Berichten: 497
missiloon schreef:
Ik vind die doos van Olympos erg erg mooi, maakt me nieuwsgierig naar het spel


Zijn er mensen al bekend met Olympos?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 25 aug 2011, 18:45 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
ravinck schreef:
missiloon schreef:
Ik vind die doos van Olympos erg erg mooi, maakt me nieuwsgierig naar het spel


Zijn er mensen al bekend met Olympos?


Ja :mrgreen:

Dit spel wordt op dit moment geoefend door EK bordspellen deelnemers.
Wat wil je precies weten?

Ik vind het interessante aan dit spel dat je een legio mogelijkheden hebt aan de hand van hoe je omgaat met tijd. Iedereen krijgt 65 tijdseenheden die je tot je beschikking hebt om o.a. land in te nemen, te vechten, ontwikkelingen te kopen. Ontwikkelingen helpen je om efficiënter met je tijd om te gaan zodat je meer acties kunt doen binnen de beschikbare tijd. Ook moet je positie op de kaart niet verliezen ten aanzien van je tegenspelers, want met weinig gecontroleerde gebieden beschik je ook over weinig middelen om ontwikkelingen te kopen.

Ook zeer vernuftig is dat je goed moet kijken wanneer en hoeveel tijd je gaat gebruiken zodat je een sterke positie houdt ten opzichte van andere spelers. Dit kun je doen door je acties zo uit te kienen dat je vaker aan de beurt komt voordat een tegenstander is. Dit kan als je onderaan op het tijdsspoor staat want je bent dan namelijk aan de beurt.

Het thema voegt kleine nuances toe aan het spel:
  • Zo zijn gebieden in Atlantis 2 punten en moet je daar heen varen.
  • Beïnvloed Zues ook je mogelijkheden (aan de hand van events die getriggerd worden tijdens het bereiken van een bepaald punt op het tijdsspoor) en is de controleur van de berg Olympos in het voordeel.
  • Ook zitten er wonderen in het spel waarvoor je speciale fiches van het bord moet bemachtigen om de wonderen te kunnen bouwen.
  • Ontwikkelingen die het thema ondersteunen

Ik hoop hier een redelijke indruk te geven van dit spel. Zonder het EK had ik het waarschijnlijk pas veel later gespeeld maar ik vind het echt de moeite waard. Wij zijn er in ieder geval nog niet op uit geoefend en spelen dit spel zonder morren achter elkaar door omdat iemand altijd wel weer wat heeft gezien wat hij uit wil proberen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 25 aug 2011, 20:37 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
Misth schreef:
ravinck schreef:
missiloon schreef:
Ik vind die doos van Olympos erg erg mooi, maakt me nieuwsgierig naar het spel


Zijn er mensen al bekend met Olympos?


Ja :mrgreen:

Dit spel wordt op dit moment geoefend door EK bordspellen deelnemers.
Wat wil je precies weten?

Ik vind het interessante aan dit spel dat je een legio mogelijkheden hebt aan de hand van hoe je omgaat met tijd. Iedereen krijgt 65 tijdseenheden die je tot je beschikking hebt om o.a. land in te nemen, te vechten, ontwikkelingen te kopen. Ontwikkelingen helpen je om efficiënter met je tijd om te gaan zodat je meer acties kunt doen binnen de beschikbare tijd. Ook moet je positie op de kaart niet verliezen ten aanzien van je tegenspelers, want met weinig gecontroleerde gebieden beschik je ook over weinig middelen om ontwikkelingen te kopen.

Ook zeer vernuftig is dat je goed moet kijken wanneer en hoeveel tijd je gaat gebruiken zodat je een sterke positie houdt ten opzichte van andere spelers. Dit kun je doen door je acties zo uit te kienen dat je vaker aan de beurt komt voordat een tegenstander is. Dit kan als je onderaan op het tijdsspoor staat want je bent dan namelijk aan de beurt.

Het thema voegt kleine nuances toe aan het spel:
  • Zo zijn gebieden in Atlantis 2 punten en moet je daar heen varen.
  • Beïnvloed Zues ook je mogelijkheden (aan de hand van events die getriggerd worden tijdens het bereiken van een bepaald punt op het tijdsspoor) en is de controleur van de berg Olympos in het voordeel.
  • Ook zitten er wonderen in het spel waarvoor je speciale fiches van het bord moet bemachtigen om de wonderen te kunnen bouwen.
  • Ontwikkelingen die het thema ondersteunen

Ik hoop hier een redelijke indruk te geven van dit spel. Zonder het EK had ik het waarschijnlijk pas veel later gespeeld maar ik vind het echt de moeite waard. Wij zijn er in ieder geval nog niet op uit geoefend en spelen dit spel zonder morren achter elkaar door omdat iemand altijd wel weer wat heeft gezien wat hij uit wil proberen.


ik sluit me hier helemaal bij aan!

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Klein Nieuws - Mei 2011  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

7 Wonders: Leaders, Dominion, Koopmanshuis, Queen Games, Small World, Z-Man Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®