Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



87 berichten | Pagina 1 van 6 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 12:31 
Party Animal

Berichten: 497
White Goblin Games heeft zojuist 5 nieuwe titels en 1 uitbreiding aangekondigd die zij op Spiel in Essen zullen demonstreren.

Afbeelding
Panic Station
Panic Station is een spel van de auteur David Ausloos, bekend van o.a. het eerder uitgegeven spel Get Nuts!. Panic Station is een semi-coöperatief waarin de spelers een cocon van een buitenaardse parasiet dienen te vernietigen. 1 speler zal echter tijdens het spel geïnfecteerd worden door de parasieten waarna hij in het geheim de missie gaat proberen te saboteren. Hierbij krijgt hij de mogelijkheid om andere spelers te infecteren met het virus om zo bondgenoten te creëren.
Eerder nieuwsbericht: Spiel 2011: Panic Station

Afbeelding
Lost Temple
In dit spel van Bruno Faidutti vormen 2 tot 8 spelers een groep ontdekkingsreizigers welke op zoek gaan naar een verloren tempel. Het spelmechanisme maakt gebruikt van het rollenspel wat we ook zien in Machiavelli, een ander spel van Bruno Faidutti.
Eerder nieuwsbericht: Spiel 2011: Lost Temple


Afbeelding
Revolver: The Wild West Gunfighting Game
Revolver is een spel voor 2 spelers van Mark Chaplin. Beide spelers beschikken over een eigen deck van kaarten. 1 van de spelers probeert de andere speler te elimineren, voordat deze de Mexicaanse grens oversteekt.
Eerder nieuwsbericht: Spiel 2011: Revolver


Afbeelding
Dragon's Gold
White Goblin Games brengt tevens een re-release uit van Dragon's Gold, wederom een spel van Bruno Faidutti. Spelers proberen draken te verslaan en goud te pakken. Het verslaan van een draak is opzich eenvoudig, echter het verdelen van de schat is een stuk pittiger. Spelers moeten onderling de schat verdelen onder tijdsdruk. Lukt dit niet, dan krijgt niemand een deel van de schat. Voor spelers die niet van dit mechanisme houden, is er ook een strategische variant aanwezig.


Singapore
Singapore is een spel van Peer Sylvester en is geschikt voor 3 tot 4 spelers. Spelers proberen handel te drijven om een kleine buitenpost in Singapore te ontwikkelen tot een metropool. Niet enkel de legale handel floreert, ook de handel in opium neemt toe. Spelers krijgen in dit spel de mogelijkheid om ook deel te nemen aan illegale activiteiten, echter vergroot dit hun pakkans!


Afbeelding
Rattus Africanus
Rattus Africanus is een uitbreiding op het basisspel Rattus. In Rattus Africanus komen verschillende diplomaten als mede een karavaan in het spel. Spelers krijgen meer strategische mogelijkheden als mede meer controle over de gevolgen van de pest doormiddel van regiokaarten. Daarnaast wordt het spel hiermee speelbaar voor 5 en 6 spelers.

Stand
White Goblin Games zal dit jaar wederom op dezelfde plek als vorig jaar te vinden zijn. Namelijk op stand 5-01

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 14:40 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Ik zag de post al op BGG langs komen en was enorm onder de indruk. 5 van de 6 titels maken een goede kans in mijn kast te belanden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 14:42 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Seabie schreef:
Ik zag de post al op BGG langs komen en was enorm onder de indruk. 5 van de 6 titels maken een goede kans in mijn kast te belanden.


En welke laat je dan schieten? :P


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 14:44 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Ik heb Rattus niet, dus dan lijkt me de uitbreiding niet echt handig. Wat betreft Rattus zelf ben ik nog een beetje sceptisch; daarbij vind ik het moeilijk in te schatten hoe het spel aan zal voelen tijdens het spelen. Eerst maar eens een proefpotje dus.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 14:50 
Fabrieksmanager

Berichten: 848
De eerste 4 titels geef ik een goede kans om in mijn kast te belanden (Sowieso Dragon's Gold en Lost Temple). Singapore en Rattus uitbreiding wil ik eerst spelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 14:56 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Singapore is ook degene waar ik het meeste twijfels over heb nu, maar dat komt omdat er nog bijna niets van bekend is. De auteur, Peer Sylvester, heb ik echter wel hoog zitten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 14:59 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Op BGG staat er ook niet meer info op. Bij Lost Temple zijn trouwens nieuwe afbeeldingen beschikbaar volgens mij:
http://boardgamegeek.com/images/thing/1 ... ost-temple


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 15:49 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Goed bezig White Goblin Games :-P

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 17:46 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
panic station is tot dusver de enige op mijn wishlist, in die dragon titel moet ik me nog verdiepen

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 19:36 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
De uitbreiding op Rattus spreekt me juist als enige echt aan. Vooral het feit dat je meer controle krijgt. Dan wordt rattus misschien een leuke stap om mensen naar serieuzere spellen over te halen 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 21:06 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ik ben mild geïnteresseerd (als in 'eens kijken wat de regels zeggen') in slechts twee titels; maar mijn eerste reactie is een heel andere: Wie heeft het briljante idee gehad om zes titels tegelijk te lanceren? Stand 5.01 is, in mijn herinnering, gezellig maar niet supergroot, en dat betekent dus weinig tafels per spel. Als Nederlandse speler heb ik daar geen last van omdat ik altijd nog naar het SpSp of een Ducosimpje of misschien zelfs Spel kan, maar de internationale bezoekers zullen er minder blij mee zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011, 21:48 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
Ziet er wel interessant uit om eens naar te kijken op Spiel. Ben alleen wel bang dat zoals Cymric al zei dat het misschien wat druk kan zijn bij een kleine stand van White Goblin.

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 jul 2011, 11:40 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Even de dozen van Dragon's Gold en Rattus Africanus toegevoegd. Doos van singapore staat niet op BGG zag ik. Dus nog geen idee hoe die er uit ziet.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 jul 2011, 13:35 
Party Animal

Berichten: 497
White Goblin heeft, in titels geteld, dan wel een erg produktief jaar in 2011. Ik raak bijna de tel kwijt;

Get Nuts, Verboden Eiland, K2, Cherokee, Dweebies, Piraten & Kooplui, Ninjato en nu deze zes.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 22 jul 2011, 13:39 
Fabrieksmanager

Berichten: 848
op Dweebies na, allemaal toppers :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
87 berichten | Pagina 1 van 6 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - White Goblin Games neemt zes nieuwe titels mee naar Essen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Tags

Dragon's Gold, Lost Temple, Panic Station, Rattus Africanus, Singapore, Spiel, Spiel 2011, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®