Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 nov 2011, 23:48 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Leader 1 Hell of the North eind november leverbaar
Vanaf 30 november is Leader 1 Hell of the North leverbaar voor de winkels en de consument kan 1 of 2 dagen later het wielrenspel spelen. Voor zeer geïnteresseerde consumenten adviseert The Game Master de dichtstbijzijnde winkelier te bellen. Hell of the North komt kort voor de Sint, maar ruim op tijd voor de lange winteravonden en de Kerstvakantie en niet te vergeten voor de Klassiekers in het voorjaar en de Tour de France komende zomer. Leader 1 Hell of the North heeft een verkoopadviesprijs van € 39,95, is voor 2-8 spelers, vanaf 14+, speelduur 45 minuten.

Afbeelding

Aeron Yung Kampioen IMPERIAL 2030
Tijdens het kampioenschap van het strategische bordspel IMPERIAL 2030 op zaterdag 19 november in Amersfoort won Aeron Yung met een eindscore van 119 punten nipt van een aantal toppers uit Utrecht en Groningen. De 19-jarige Aeron uit Haarlem, naast fanatiek IMPERIAL 2030 speler ook een fervent speler van het spel GO, mag zich de eerste kampioen van Nederland en België noemen.

Afbeelding

Op zondag 18 december wordt er een IMPERIAL 2030 middag gehouden in het spellencafé Finley's aan het Stadhuisplein in Capelle aan den IJssel. Vanaf 13.00 uur is iedereen welkom om de finalisten uit te dagen. Ook de spelers die in de organisatie van de toernooien zaten, heel hoog genoteerd in de Utrechtse competitie, en nu toch graag zich willen meten met anderen zullen aanwezig zijn. Een buitenkans voor diegenen die denken ze aan te kunnen of als je gewoon gezellig een keertje IMPERIAL 2030 wilt uitproberen. Entree is gratis en iedereen is welkom!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2011, 09:21 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Leader 1 is (ook) van Ghenos? Is het dan een (her)uitgave van Giro d'Italia?
Zelfde regels en spelmateriaal of heel verschillend?

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011, 12:08 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Bridget schreef:
Leader 1 is (ook) van Ghenos? Is het dan een (her)uitgave van Giro d'Italia?
Zelfde regels en spelmateriaal of heel verschillend?


Het is weer een nieuwe editie en ik denk dat de regels het zelfde zijn maar hoog uit verbeterd. Er zitten betere wielrennerstjes in de doos. Van de Giro waren er gevoelig voor blessures in de vorm van dat ze niet in het zadel bleven zitten ;)

Afbeelding
Valpartijen

Afbeelding
Bij de Arts

Afbeelding
En tot de Finale Spannend

Het ziet er niet alleen mooi uit maar ik vind er ook leuk om te spelen.
De nieuwe cover ziet er geweldig uit!

_________________
Afbeelding

http://boardgamegeek.com/blog/1161


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011, 12:36 
1. Scythe (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 87
Woonplaats: Vichte - België
heeft alleszins mijn interesse gewekt, wordt eentje om aan de collectie toe te voegen denk ik.
Als wielerfan kan het natuurlijk ook niet ontbreken denk ik.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011, 15:22 
Uitgever

Berichten: 44
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel
Wat een leuke reacties op het nieuwe spel dat The Game Master in de Benelux uitgeeft. Hieronder wordt uitgelegd wat er nieuw is aan het spel Leader 1 Hell of the North, zodat jullie weten wat je kunt verwachten.

Leader 1 Hell of the North heeft een aantal noviteiten ten opzichte van de eerste versie van Leader 1, waar ook al bijna 20 jaar ontwikkeltijd aan vooraf was gegaan. Het spel wordt hierdoor nog completer en realistischer:

1. Hell of the North komt in een mooie sterke doos; grafics zijn verbeterd;
2. De fietsers zijn verbeterd qua vormgeving en materiaal: de renner is volledig één met zijn fiets en kan hierdoor niet meer van zijn fiets vallen (ook al konden de valpartijen met de oude versie misschien heel realistisch worden nagebootst, het voordeel van deze oplossing is dat je niet hoeft te prutsen met de wielrenner weer op zijn fiets te zetten);
3. Nieuw zijn de (modulaire) terreintegels met ondergrond als de Kasseien en gevaarlijk asfalt. Hierdoor kun je de Noordelijke Klassiekers verrijden. Ook nieuw zijn tegels met gesplitste wegdelen en kun je zelf bepalen waar de start en de finish is. Het spel is volledig compatibel met de oude versie, zodat je nu - samen met de oude versie - nog meer terreintegels hebt en ook loodzware bergetappes kunt opzetten.
4. Dan nog een nieuwigheid is het pelotonbordje, waarin de renners ook starten. De positie in het peloton is van belang als je wilt ontsnappen. Ook de knechten zijn een nieuwigheid. Deze kunnen de kopman beschermen door bijvoorbeeld zich terug te laten zakken in geval van pech en voorin het peloton mee te rijden als er gejaagd moet worden op een concurrent.
5. Je kunt in het bordspel Leader 1 Hell of the North veel risico nemen als je wilt, maar je riskeert in dat geval tegenslagen van lekke banden, vallen, kapot gaan en andere pech [nog meer tegenslagen mogelijk dan in de oorspronkelijke versie].

Leader 1 kan heel strategisch worden gespeeld en is echt een pittig spel. Al met al een heel compleet en realistisch spel voor heel veel speeluren. Slechts één onderdeel van het hedendaagse wielrennen ontbreekt: er komt geen doping in voor:)

Het spel Leader 1 Hell of the North is voor 2-4 spelers, maar je kunt het ook met meer mensen spelen (dan "deel" je renners en moet je samenwerken binnen een ploeg). De leeftijdsindicatie is 14+, omdat het spel wel met kinderen gespeeld kan worden (vanaf 8 jaar) maar onder begeleiding van een volwassene. Of de kinderen moeten het gewoon als speelgoed zien. Let op met de kleine onderdelen!

Leader 1 is een topkado voor liefhebbers van de wielersport, en zeker niet alleen voor diegenen die zelf ook aan wielrennen doen. Train je ploeg nu alvast met oefenen op de Kasseien voordat de Klassiekers in het voorjaar beginnen, de Ronde van Vlaanderen start begin April om snel opgevolgd te worden door de Giro en de Tour de France.

Meer info vind je ook op http://www.thegamemaster.nl/nl/spellen-leader1.htm.

Speluitgeverij The Game Master


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011, 18:22 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Citaat:
TheGameMasterNL The Game Master
Leader1 Hell of the North net binnen (30 november) en nu al weer uitverkocht. Gekkenwerk!:)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011, 18:45 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
P.T. schreef:
Citaat:
TheGameMasterNL The Game Master
Leader1 Hell of the North net binnen (30 november) en nu al weer uitverkocht. Gekkenwerk!:)


Ik meen mij te herinneren dat zij een heeeeeeel kleine oplage in het Nederlands verzorgden. Jammer dat die alweer de deur uit is voor de fans en voor de mensen die Leader 1 langs deze weg wilden leren kennen. Hopelijk binnenkort een nieuwe oplage.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011, 21:27 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Piet schreef:
P.T. schreef:
Citaat:
TheGameMasterNL The Game Master
Leader1 Hell of the North net binnen (30 november) en nu al weer uitverkocht. Gekkenwerk!:)


Ik meen mij te herinneren dat zij een heeeeeeel kleine oplage in het Nederlands verzorgden. Jammer dat die alweer de deur uit is voor de fans en voor de mensen die Leader 1 langs deze weg wilden leren kennen. Hopelijk binnenkort een nieuwe oplage.

Ik heb begrepen dat er 200 stuks gemaakt zijn, dus die zullen snel op zijn :cry:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011, 20:52 
Uitgever

Berichten: 44
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel
De spellen zijn nog in de winkel te verkrijgen, maar bij de uitgeverij zijn ze uitverkocht. Daar zit een vertraging in, dus je kunt het spel nog vinden op de volgende adressen in Nederland: The Joker en Never Neverland (Utrecht), De Purperen Draak en Wir War (Groningen) en Anyfma (Boxtel). In België bij Outpost, Adriaensen, Houten Huizeke, De Lombaerde en volgens mij ook bij de Spelfanaat.

En als de vraag goed blijft, dan komen er zeker meer spellen naar Nederland. Vanavond plaatsen we een FAQ lijst van Leader 1 hell of the North op de website en er komen nog plaatjes, foto's met voorbeelden. Filmpje is ook in de maak om het onze klanten zo veel mogelijk naar de zin te maken. Je weet nooit vooraf hoe groot de vraag precies is, maar we proberen er zo veel mogelijk rekening mee te houden :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011, 21:00 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
brainmaster schreef:
De spellen zijn nog in de winkel te verkrijgen, maar bij de uitgeverij zijn ze uitverkocht. Daar zit een vertraging in, dus je kunt het spel nog vinden op de volgende adressen in Nederland: The Joker en Never Neverland (Utrecht), De Purperen Draak en Wir War (Groningen) en Anyfma (Boxtel). In België bij Outpost, Adriaensen, Houten Huizeke, De Lombaerde en volgens mij ook bij de Spelfanaat.

En als de vraag goed blijft, dan komen er zeker meer spellen naar Nederland. Vanavond plaatsen we een FAQ lijst van Leader 1 hell of the North op de website en er komen nog plaatjes, foto's met voorbeelden. Filmpje is ook in de maak om het onze klanten zo veel mogelijk naar de zin te maken. Je weet nooit vooraf hoe groot de vraag precies is, maar we proberen er zo veel mogelijk rekening mee te houden :D

Goed nieuws Hans, ik wil dit spel graag een keer spelen. Ik vond Leader 1 al een mooi spel, alleen te lang en in je beschrijving begrijp ik dat dit nu aangepast is. Als wielrenfan mag dit spel dan eigenlijk niet in mijn collectie ontbreken :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Novembernieuws van The Gamemaster  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

The Game Master



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®