Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





77 berichten | Pagina 4 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: di 11 sep 2012, 20:35 
Spelauteur

Berichten: 6
Dierik schreef:
Erwin schreef:
Waar vind ik de website van de beurs?
(De oude domeinnaam is niet meer)

De domeinnaam is weer actief (http://www.noorderspel.nl).

Tot nu toe worden vijf deelnemende uitgevers genoemd:

- 999 Games
- Productief
- Hasbro (sponsor)
- White Goblin Games
- Raindropchess

Verder wordt er een spelontwerpwedstrijd aangekondigd.

Entreeprijs: EUR 2,00
Beurstijden: 10:00 - 17:00 uur



De lijst is nu een stuk langer.

Keezspel
Zonnespel
Tactic
Bergsala Enigma
Hot Games
Asmodee
Face-3 Larp
The Game Crafter
Goliath
Rielekst
IQ spellen
Odynaut Games
The Game Master

Kortom genoeg redenen om naar Groningen te komen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: di 11 sep 2012, 20:41 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Ik zal er ook zijn!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: di 11 sep 2012, 22:34 
Sojaboon

Berichten: 23
Er gaat niets boven Groningen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2012, 00:39 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Ik ben er ook als demoer voor Asmodee.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 11:08 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Misth schreef:
Ik ben er ook als demoer voor Asmodee.


Ik heb gehoord dat Seasons niet op Noorderspel te spelen is. Kan je dit bevestigen Misth?

En waarom niet en zou je kunnen regelen dat er alsnog 1 tafel komt met Seasons zo dat ik daar aan kan zitten samen met mijn Groningen bordspelvrienden? :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 14:27 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
grunnboy schreef:
Misth schreef:
Ik ben er ook als demoer voor Asmodee.


Ik heb gehoord dat Seasons niet op Noorderspel te spelen is. Kan je dit bevestigen Misth?

En waarom niet en zou je kunnen regelen dat er alsnog 1 tafel komt met Seasons zo dat ik daar aan kan zitten samen met mijn Groningen bordspelvrienden? :lol:

Ik heb nog niet een definitieve lijst maar zat inderdaad niet tussen de spellen die ik voor moest bereiden.

De volgende spellen zijn aan mij doorgegeven:
  • Ticket To Ride Europe
  • Lancaster + uitbreiding
  • 7 Wonders + uitbreidingen
  • The Island
  • Takenoko
  • King of Tokyo
  • Dobble
  • Dobble Kids
  • Noah
  • Shrimp


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 14:40 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Was Seasons wel op Ducosim of Spel aan Zee aanwezig?

Ik heb begrepen van wel. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat op Noorderspel Seasons ook te spelen is. Libertalia is ook van Asmodee toch? Die is ook niet te spelen.

Ik vind het een redelijke belediging voor de spelletjes liefhebbers uit het noorden. Ben ik de enige die er zo over denkt?

Wat mij betreft hadden ze net zo goed weg kunnen blijven met dit aanbod.

Ik heb wel een vermoeden waarom deze spellen niet te spelen zijn. De organisator, de Wir War heeft ze nog niet in het assortiment en de spellen die gespeeld worden moeten natuurlijk ook gekocht worden bij de stand van de Wir War.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 14:56 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Ik heb het topic van Ducosim doorgelezen en daarin staat op 3 september dat Seasons en Libertalia beschikbaar zijn op Ducosim.

Ik heb net een email gestuurd naar Asmodee en heb keurig snel een antwoord gekregen. Het antwoord was dat de spellen net binnen zijn en niet op tijd voor Noorderspel.

Groningen ligt in het noorden, maar niet in Siberie. 3 week later is niet op tijd voor Noorderspel. Sorry hoor, Seasons is zelfs al 2 weken te koop in NL bij een groot aantal webwinkels.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 15:04 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Om vanuit het midden van het land naar Groningen te komen, moet je langs Haren. Dat durft niemand meer! :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 15:05 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Seasons werd 8 september bij Ducosim gedemonstreerd. Het spel was vanaf die week gewoon te koop.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 15:07 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Mac-S schreef:
Om vanuit het midden van het land naar Groningen te komen, moet je langs Haren. Dat durft niemand meer! :lol:


Hmmm, waar kwamen die relschoppers eigenlijk vandaan? Met name Groningen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 15:12 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Erwin schreef:
Seasons werd 8 september bij Ducosim gedemonstreerd. Het spel was vanaf die week gewoon te koop.


Dan is het toch gek dat het niet te spelen is op Noorderspel.

Ik kreeg net nog een reactie weer van Asmodee. Het was niet bij hen bekend dat Seasons de spelen was op Ducosim, tenminste dat zegt iemand van de marketing en communicatie afdeling van Asmodee.

Ze organiseren weken van te voren een beurs en Seaons stond niet de lijst en nu is het te laat. Onzin natuurlijk. Het spel kan binnen een dag in Groningen zijn, als je maar wil.

Dit is voor mij een grote afknapper. Het zijn met name oudere spellen die gespeeld kunnen worden. Als ze willen dat Noorderspel een succes wordt, moeten ze er voor zorgen dat de nieuwste spellen te spelen en te krijgen zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 15:30 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Even rustig aan!

Lees het nog eens wat ik geschreven heb. Het is nog niet definitief, ondanks dat heb ik beide spellen wel voorbereidt met bekijken videos.

Ook het feit dat er wel nieuwe spellen zijn zoals The Island, Dobble Kids, Noah en Schrimp vergeet je even.

Het zou ook kunnen zijn dat ze meer focussen op familie en kinderen dan op expert spelers en dit alleen tijdens Ducosim doen. Noorderspel en Zuiderspel zie ik over het algemeen toch veel meer families en minder experts dan op Ducosim.

Je zou iemand van Roll the Dice kunnen vragen die altijd de demonstraties doen op Ducosim. Misschien hebben ze dit wel uit zichzelf gedaan, wie weet?

Naar mijn mening bereik je dan het juiste publiek, alleen misschien niet verdeeld door heel Nederland maar dit heeft te maken met locatie van Asmodee.

Asmodee heeft dit willen veranderen, net als ze in Belgiƫ hebben om spellen club dagen te organiseren (krijg regelmatig uitnodigingen alleen is gewoon te ver) net als Pegasus nu doet. Alleen is niet echt in Nederland van de grond gekomen, behalve in Brabant waar ik ook wel eens gedemonstreerd heb bij een winkel.

Je had eventueel hier op het forum rond kunnen vragen of iemand dan toch het spel mee zou kunnen nemen, dan had je het ook kunnen spelen. Heb ik ook wel eens gedaan met Tammany Hall.

Ik denk dat als je je iets anders opstelt, je veel meer bereikt. Behalve natuurlijk als je een spel besteld dat al meer dan een jaar te laat is. Ik noem geen namen :lolno:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 15:49 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Misth schreef:
Even rustig aan!

Lees het nog eens wat ik geschreven heb. Het is nog niet definitief, ondanks dat heb ik beide spellen wel voorbereidt met bekijken videos.

Ook het feit dat er wel nieuwe spellen zijn zoals The Island, Dobble Kids, Noah en Schrimp vergeet je even.

Het zou ook kunnen zijn dat ze meer focussen op familie en kinderen dan op expert spelers en dit alleen tijdens Ducosim doen. Noorderspel en Zuiderspel zie ik over het algemeen toch veel meer families en minder experts dan op Ducosim.

Je zou iemand van Roll the Dice kunnen vragen die altijd de demonstraties doen op Ducosim. Misschien hebben ze dit wel uit zichzelf gedaan, wie weet?

Naar mijn mening bereik je dan het juiste publiek, alleen misschien niet verdeeld door heel Nederland maar dit heeft te maken met locatie van Asmodee.

Asmodee heeft dit willen veranderen, net als ze in Belgiƫ hebben om spellen club dagen te organiseren (krijg regelmatig uitnodigingen alleen is gewoon te ver) net als Pegasus nu doet. Alleen is niet echt in Nederland van de grond gekomen, behalve in Brabant waar ik ook wel eens gedemonstreerd heb bij een winkel.

Je had eventueel hier op het forum rond kunnen vragen of iemand dan toch het spel mee zou kunnen nemen, dan had je het ook kunnen spelen. Heb ik ook wel eens gedaan met Tammany Hall.

Ik denk dat als je je iets anders opstelt, je veel meer bereikt. Behalve natuurlijk als je een spel besteld dat al meer dan een jaar te laat is. Ik noem geen namen :lolno:


Ik ben er blindelings vanuit gegaan dat ze hun nieuwe spellen meenemen. En dan bedoel ik de nieuwe strategische spellen, niet de familiespellen.

Ik heb gemaild met Asmodee om te vragen of het spel alsnog op Noorderspel gespeeld kon worden. En als ik dan een antwoord krijg dat het spel net binnen is, terwijl het op 8 september al op ducisom was en al 3 weken in de winkel ligt, wordt ik inderdaad een beetje kribbig.

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld met anders opstellen. Ik trek mijn conclusies uit de antwoorden die ik van Asmodee zelf krijg. En die zijn op zn minst discutabel. Ik heb ze gevraagd of ze alsnog kunnen regelen dat Seasons op Noorderspel is. Het gaat niet om hoe ik iets vraag/zeg, het gaat om de wil van Asmodee.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Noorderspel 12
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012, 16:02 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ik wil me er niet teveel mee bemoeien maar ik vermoed dat Asmodee Noorderspel meer als een beurs gericht op families ziet dan als een beurs die gericht is op de veelspeler.

Ducosim wordt duidelijk vaak meer als beurs voor de veelspeler gezien. Vanuit dat oogpunt maakt een uitgever dan vaak een andere keuze welke spellen hij neerlegt. Voor de Groningse veelspeler is dat uiteraard vervelend. Zeker als je je verheugt op een bepaald spel.

Het is uiteraard een vermoeden van mij, maar ik zou het niet vreemd vinden omdat andere uitgevers dat precies zo doen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
77 berichten | Pagina 4 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Noorderspel  
 Feed - Onderwerp - Noorderspel 12  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Noorderspel 2012



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®