Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





221 berichten | Pagina 13 van 15 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2016, 13:12 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Elenitza schreef:
Met die foto's. Kun je niet een soort collage maken waar alle foto's van de verschillende type spelers in staan?
Dus in grote foto maken, met kleine foto's van families, duikers en veelspelers die het spelen?
Dan heb je wel alle groepen laten zien, zonder dat je heel veel foto's onder elkaar hebt.

Daar kan ik wel wat mee experimenteren. Probleem is wel dat de pagina ook mobile-friendly moet blijven en dat lukt het beste met 1 foto tegelijk horizontaal. Maar ik ga zeker eens wat experimenteren hiermee, bedankt voor de feedback.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2016, 18:38 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Met Franse en Duitse spelregels erbij bereik je een grotere groep.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2016, 20:30 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Duits wordt aan gewerkt, er komt een spieleschmiede campagne. Frans evt via een Franse backer die wil vertalen.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2016, 13:35 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Duiker schreef:
Elenitza schreef:
Met die foto's. Kun je niet een soort collage maken waar alle foto's van de verschillende type spelers in staan?
Dus in grote foto maken, met kleine foto's van families, duikers en veelspelers die het spelen?
Dan heb je wel alle groepen laten zien, zonder dat je heel veel foto's onder elkaar hebt.

Daar kan ik wel wat mee experimenteren. Probleem is wel dat de pagina ook mobile-friendly moet blijven en dat lukt het beste met 1 foto tegelijk horizontaal. Maar ik ga zeker eens wat experimenteren hiermee, bedankt voor de feedback.


Ik heb nu beide opties in de Kickstarter preview staan. En inderdaad is die twee-naast-elkaar optie prima op desktop, maar op mobiel wel erg klein.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2016, 16:47 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 275
Woonplaats: Aartselaar
Heb de kickstarter preview eens bekeken en het ziet er (voor zover ik er iets van ken) lekker strak uit. De enige opmerking die ik zou kunnen maken:

Aan het begin van de pagina springen dezelfde foto's teveel in het oog. Die van Nox zou je misschien bovenaan kunnen gerbuiken? Op die manier volgen de filmpjes elkaar mooi op en heb je wat meer verscheidenheid in de foto's bovenaan. Ik besef natuurlijk dat dit een work in progress is en misschien ben je daar al volop mee bezig. Dus wat ik hier alllemaal ratel is puur gevoelsmatig en mag je volledig negeren :lol:

Ik volg het ondertussen al een tijdje en ik blijf erbij dat het artwork 'boenk erop is' en alleen daarom al heb je mijn interesse/pledge in de pocket.

Keep up the good job! :clap:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2016, 17:15 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
wallofshame schreef:
Heb de kickstarter preview eens bekeken en het ziet er (voor zover ik er iets van ken) lekker strak uit. De enige opmerking die ik zou kunnen maken:

Aan het begin van de pagina springen dezelfde foto's teveel in het oog. Die van Nox zou je misschien bovenaan kunnen gerbuiken? Op die manier volgen de filmpjes elkaar mooi op en heb je wat meer verscheidenheid in de foto's bovenaan. Ik besef natuurlijk dat dit een work in progress is en misschien ben je daar al volop mee bezig. Dus wat ik hier alllemaal ratel is puur gevoelsmatig en mag je volledig negeren :lol:

Ik volg het ondertussen al een tijdje en ik blijf erbij dat het artwork 'boenk erop is' en alleen daarom al heb je mijn interesse/pledge in de pocket.

Keep up the good job! :clap:

Thanks voor de mooie woorden! Even voor de duidelijkheid, ik ga kiezen voor óf die beide foto's los, of ze naast elkaar. Nu staan ze er in beide opties omdat ik er eentje van moet kiezen. Ik zal eens kijken naar Nox' foto.

Nog een nieuwtje: Verzending via Kiala naar België zal ook gratis zijn, net als verzending naar Nederland. Verzending via de gewone post zal wel wat extra kosten.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2016, 17:36 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Start met Mobile en laat desktop volgen. Niet andersom!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2016, 18:01 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Dan moeten het dus gewoon 2 aparte foto's zijn. Google heeft in oktober of november gerapporteerd dat ze meer zoekquery's op een mobiel device binnenkregen dan op desktop. Vind ik vrij bijzonder, want op een mooie 17" laptop kan je veel meer zien dan op een klein telefoontje. Maar ik zal wel ouderwets zijn, en weet absoluut dat mobile friendlyness erg belangrijk is. De Kickstarter en mijn eigen website zijn dat daarom ook beide.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2016, 00:30 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Zonder te veel van mijn werk en achtergrond prijs te geven, kan ik je verzekeren dat je succesvoller bent via mobiel dan via desktop. Erg belangrijk: denk niet vanuit jezelf maar vanuit de markt. Vertrouw me: mobile is king!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2016, 01:48 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Nog eens gekeken maar ik vind je pagina niet lekker opgebouwd. Ik zou beginnen met wat het is en dan met voor wie. En bij voor wie zou ik het anders brengen. Twee moeilijkheidsgraden, eentje voor kinderen/families en eentje voor veelspelers. Maar belangrijker, wat is je primaire doelgroep en richt je daar op.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2016, 08:32 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Tassie schreef:
Nog eens gekeken maar ik vind je pagina niet lekker opgebouwd. Ik zou beginnen met wat het is en dan met voor wie. En bij voor wie zou ik het anders brengen. Twee moeilijkheidsgraden, eentje voor kinderen/families en eentje voor veelspelers. Maar belangrijker, wat is je primaire doelgroep en richt je daar op.


In lijn met wat ik eerder voorzichtig probeerde te brengen: op hoe meer doelgroepen je je richt; hoe onduidelijker het wordt en aan voor minder mensen je zal écht zal aanspreken. Als je positionering onvoldoende scherp is, verdwijn je in de massa aan spellen die op KS aangeboden wordt. Wat voor spel is het? Hoe is het anders dan andere spellen in de markt (wat is uniek)? Voor wie is het? Waarom wil die doelgroep het spel kopen?

Stel je pagina op vanuit het perspectief van je doelgroep; niet vanuit je eigen perspectief als spelmaker. Het zou zonde zijn als je spel verkeerd landt, je toelichting verkeerd begrepen wordt en het aantal backers achterblijft. Voor jou is het project 100% logisch want je draagt het al zo lang bij je; voor een random backer die jou niet kent is het één van de vele opties om €40 tot €50 uit te geven. Of hij ze aan jou uitgeeft, wordt in deze fase met name bepaald door de marketing- en communicatiekracht van je project en niet zo zeer door het spel zelf (dat kan een backer immers niet testen of aanraken). Je artwork is redelijk op orde dus dat geeft een goede visuele basis. Nu het verhaal nog.

Succes!

NB: Wellicht aardig is contact opnemen met een opleiding marketing & communicatie. Leuk afstudeerproject voor een stagiair!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2016, 12:16 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Duiker schreef:
Dan moeten het dus gewoon 2 aparte foto's zijn. Google heeft in oktober of november gerapporteerd dat ze meer zoekquery's op een mobiel device binnenkregen dan op desktop. Vind ik vrij bijzonder, want op een mooie 17" laptop kan je veel meer zien dan op een klein telefoontje. Maar ik zal wel ouderwets zijn, en weet absoluut dat mobile friendlyness erg belangrijk is. De Kickstarter en mijn eigen website zijn dat daarom ook beide.


Mobile device zijn voornamelijk tablets en daar is het prima op te zien.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2016, 12:28 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Jullie hebben zeker gelijk in de positionering. Alles wat ik doe bekijk ik vanuit het oogpunt van de bordspeler (die vaak allang weten wat Kickstarter is) en de duiker (die geen idee heeft wat Kickstarter is). Voorbeeldje; een kort kopje 'hoe werkt Kickstarter' met links naar uitgebreide info over KS op m'n website. In Engels en Nederlands. Kunnen bordspelers gewoon voorbij lezen zonder dat het ze irriteert, en duikers kunnen op hun gemak alles lezen over Kickstarter. Want again, zowel duikers als bordspelers zijn mijn doelgroep. Zowel families als wat gevordene spelers. Dat laatste zolang men geen Mage Knight of Terra Mystica verwacht uiteraard, het blijft een filler. De volgorde van eerst voor wie Scuba is en dan wat het is is vrij standaard op Kickstarter en ook deels op persoonlijk advies van Jamey (Stegmaier). Verder ga ik mijn project zeker niet uit handen geven aan een stagiair, ik heb er al moeite mee om het grafisch design en artwork uit handen te geven :) Ik heb zelf een Master of Science in Marketing Management, dus als ik advies zoek is het van doorgewinterde Kickstarter experts zoals Jamey, niet van stagiairs. Verder zit mijn werk nu vooral in de marketing; hoe mensen op die pagina te krijgen. Het blijkt een groot potentieel te hebben in de duikwereld; een duikmedium postte een aankondiging op facebook en dat werd een van z'n populairste berichten van het jaar, organisch. Dus ik richt me nu vooral op internationale duikmedia, en verder natuurlijk BGG, en het retailkanaal.

Nog een nieuwtje: als alles volgens plan gaat wordt de KS releasedatum 14 januari, geheel in lijn met de 'half januari' die ik al maanden geleden zei.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2016, 12:49 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Toch jammer, je vraagt advies maar de belangrijkste punten leg je weer naast je neer, net zoals bij je eerste KS.
Je doelgroep is veel te divers! Een duiker en een kind kunnen nooit succesvol in dezelfde doelgroep zitten. Verder denk ik niet dat een thema niet spelers ineens aanzetten tot het spelen van een spel. Boeren zijn niet ineens Agricola gaan spelen. Duikers zullen een spel met hun thema leuk vinden maar of ze het ook gaan kopen en spelen vraag ik me af. Helemaal omdat de prijs aan de hoge kant is. 40 euro voor een filler?

Ook vind ik de review video's niet echt positief overkomen. Na het lezen van de KS vond ik het al twijfelachtig of ik deze zou gaan backen maar na kijken van de video's haakte ik helemaal af. Een review van een bekende youtuber is leuk maar deze moeten je spel dan wel over de streep trekken. Dat doen ze m.i. niet.

Ik hoop echt voor je dat deze wel een succes wordt maar ik zie dat niet gebeuren. Zoals ik al zei, toch jammer.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2016, 13:04 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Tassie schreef:
Toch jammer, je vraagt advies maar de belangrijkste punten leg je weer naast je neer, net zoals bij je eerste KS.
Je doelgroep is veel te divers! Een duiker en een kind kunnen nooit succesvol in dezelfde doelgroep zitten. Verder denk ik niet dat een thema niet spelers ineens aanzetten tot het spelen van een spel. Boeren zijn niet ineens Agricola gaan spelen. Duikers zullen een spel met hun thema leuk vinden maar of ze het ook gaan kopen en spelen vraag ik me af. Helemaal omdat de prijs aan de hoge kant is. 40 euro voor een filler?

Ook vind ik de review video's niet echt positief overkomen. Na het lezen van de KS vond ik het al twijfelachtig of ik deze zou gaan backen maar na kijken van de video's haakte ik helemaal af. Een review van een bekende youtuber is leuk maar deze moeten je spel dan wel over de streep trekken. Dat doen ze m.i. niet.

Ik hoop echt voor je dat deze wel een succes wordt maar ik zie dat niet gebeuren. Zoals ik al zei, toch jammer.


Ehm, ik heb bijna elk stukje feedback op deze 13 pagina's succesvol verwerkt! Maar in deze vind ik je geen gelijk hebben, dus ga ik niet kiezen tussen bordspelers en duikers. Spel kost 36 euro inclusief verzendkosten, en dat is een prima prijs in de duikwereld waar alles sowieso heel duur is (Ik ben aan het sparen voor een droogpak; 1100 euro en dat is nog lang niet top van de market). En zoals ik al zei, ik heb ontzettend veel interesse in dit spel gekregen vanuit de duikwereld, gisteren zelfs al een pre-pre-order van een duik retailer. Spel is uitvoerend getest met kinderen en gevorderde spelers en ook die vonden het allebei leuk, dus ook daar ga ik niet tussen kiezen. Duikers en kinderen zitten niet in dezelfde doelgroep, ik heb meerdere doelgroepen. Zo richt ik me op de Nederlandse duikmarkt door in februari naar de jaarlijkse duikbeurs te gaan met een stand. Ik target bordspelers dan weer via Kickstarter en forums. En zo heb ik verschillende strategieën voor verschillende doelgroepen. Ook de video reviews vind ik zelf prima. Dus wij verschillen hier volledig van mening, en dat is prima.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
221 berichten | Pagina 13 van 15 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelontwerpers en designers  
 Feed - Onderwerp - Scuba - nu op Kickstarter!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Scuba



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®