Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





19 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2015, 11:33 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
vdbmalmsteen schreef:
Ik heb geen problemen met niks te rollen. Dat hoort nu eenmaal bij het geluk van een dobbelsteen. Maar zoals de meesten hiervan vind ik dat een blanco zijde veel duidelijker is dan een 0.

Misschien is het psychologisch maar bij een blancozijde ga ik er vanuit dat ik dat zal gooien en is al de rest een bonus. Ik krijg een positief gevoel.

Bij een 0 staat er effectief een cijfer en kijk ik waarschijnlijk net iets langer om daarna ontgoocheld te worden dat het toch een 0 is.


Zie je, een 0 is dus leuker

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 15:34 
Let's play together!

Berichten: 5
Woonplaats: Nieuwegein
Bedankt voor alle reacties, het helpt me wel om er anders naar te kijken. En het enigzins te relativeren. Misschien dat ik de iconen wel wat explicieter maak thematisch gezien voor de combat bij een zeeslag: als 1x 'iets raken' 2x 'iets raken' en een kanonskogel die in het water plonst, voor niets raken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 15:42 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
maartend schreef:
Ik speel Descent. Daar kun je een ruis gooien. Dan vervalt alles en kun je niet vechten. Zie het probleem niet.


Dit is niet voor niets in Imperial Assault omgedraaid naar de verdediger. Nu doe je altijd schade, tenzij je tegenstander voldoende blocks óf een totale mis gooit.. wat in deze context actief ontwijken is.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2015, 16:59 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Ruud2009 schreef:
Mja, ik denk dat het niet veel uitmaakt opzich zolang je maar 'wat' krijgt in plaats van een verloren ronde.
Hier ben ik het mee eens. Laag gooien is al vervelend genoeg, maar als een nul betekent dat je hele beurt aan je neus voorbij gaat, is het wel demotiverend. Of het een 0, een 1 of een X is moet volgens mij niet zoveel uitmaken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelontwerpers en designers  
 Feed - Onderwerp - Dobbelstenen die een 'nul' gooien - big NONO of niet?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

dobbelen mechanic mechanics



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®