Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2017, 19:31 
Matroos

Berichten: 47
Woonplaats: Rotterdam
Wellicht kan iemand mij hier een tip geven.

Ik heb een spel ontwerp ontwikkeld en wil deze kunnen laten testen. Hiervoor wil ik het spel handzaam op tafel kunnen zetten. Ik ben dan ook opzoek naar een plek (omgeving Rotterdam of het web) waar ik kaarten kan laten produceren voor een vriendelijke prijs.#

Op dit moment gaat het over 250 kaarten en een klein speelbord. Markeerstenen en dergelijke heb ik wel gevonden.

Dus als iemand een goede (betaalbare) tip heeft ... graag.

Groet
Vincent

#. Ik heb het niet over het traditionele kaartspel

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2017, 19:55 
Sojaboon

Berichten: 23
Hallo Vincent,

Als ik het goed begrijp gaat het nog om een concept versie? Dan is denk ik kwaliteit minder belangrijk dan prijs en de vormgeving laten zien.
Ik heb bij een lokale drukker alles op 350 grams papier laten drukken. Het is niet ideaal voor een speelbord die lang mee moet gaan en de ervaring van een 'echt' spel is ook wat minder. Maar werkt super goed als test spel.
Bij sommige drukkers kan je zelfs de kaarten laten snijden. Omdat ik zo min mogelijk wou betalen, heb ik gekozen om zelf te knippen. Ik heb meer tijd dan geld :-)
Ik was zo'n €11,- kwijt voor 10 A3+ vellen dubbelzijdig fullcolor bedrukt. Ik weet niet meer wat voor papier, maar weet wel dat het een luxere versie was.
Op 1 A3+ vel passen ongeveer 21 (3X7) speelkaart formaat kaartjes.

Mocht je het laten verzorgen, zorg dan dat je weet of ze het oprollen of in een grote platte doos verzenden.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Succes!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2017, 20:09 
3. Alchemist (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Bij een copyshop kun je vaak low budget je printwerk laten doen. In Rotterdam zitten meerdere copyshops.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2017, 14:15 
Matroos

Berichten: 47
Woonplaats: Rotterdam
Dank voor de reacties!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 13 aug 2017, 21:42 
game on!
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Woonplaats: Groningen
Zelf print ik altijd kaarten op A4 in het formaat dat het in een 'sleeve' past (Magic: The Gathering hoesjes, of die van een ander formaat / ander spel). Zelf gebruik ik vaak gekleurde hoesjes en steek ik een speelkaart (magic of ander spel) er achter voor stevigheid. Dan speelt het fijner.

Dat scheelt met kosten en inderdaad heel mooi maken kan later altijd nog. Als je zeker weet dat het niet (veel) verandert.
Bijkomend voordeel: afgedankte kaarten die je hebt geprint zijn aan de achterkant blanco en mooi te hergebruiken voor het maken van eerste versies van nieuwe prototypes: snel met wat schrijf/doodle werk iets in elkaar te knutselen.


Dat ik de kaarten maak in Open Office Impress is niet perse aanrader... Maar voor mij werkt het goed, doe wat werkt!

_________________
arjanvanhouwelingen.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2017, 23:58 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Ik bestel mijn prototype kaarten steeds op www.printerstudio.com. Redelijke prijs en voor een prototype uitstekende kwaliteit.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2017, 18:10 
Matroos

Berichten: 47
Woonplaats: Rotterdam
Ook dank voor de laatste reacties.

Ik heb de site van printerstudio bekeken ...
Ziet er goed uit, alleen gezien de prijs voor een later stadium van mijn ontwerp een optie.

Ik heb uiteindelijk met sleeves, oude kaarten (als versteviging) en uitgeprinte kaarten het deck samengesteld. Voor nu goed en degelijk genoeg om het ontwerp te laten testen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelontwerpers en designers  
 Feed - Onderwerp - Materiaal laten maken voor een spelontwerp  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®