Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2012, 20:01 
Jakkiebak!

Berichten: 66
Woonplaats: Regio Nijmegen
Vanavond begonnen aan Carcassonne met de uitbreiding. Meteen bij het aanleggen van tegel 3 is er al onduidelijkheid :roll:
Zie hier de situatie:
Afbeelding

De tegel linksonder is de starttegel, daarna heeft mijn man de tegel linksboven + horige geplaatst. Ik heb de tegel rechtsonder + mijn horige geplaatst.
Vervolgens heeft mij man de tegel met de kathedraal getrokken.......kan hij deze hier neerleggen? Er is volgens nl. geen andere (meer logische) plek?
We hebben bij de start van het spel alle basis- en uitbreidingstegels geschud en op trekstapels gelegd. Dus alles door elkaar. Klopt dat of hadden we de twee sets uit elkaar moeten houden?

Ik hoop op een spoedige reactie, want het spel ligt nu even stil geloof ik :lol: :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2012, 20:15 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 78
nevermind


Laatst bijgewerkt door snoek09 op vr 30 nov 2012, 22:06, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2012, 20:17 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Els?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2012, 20:27 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Een tegel dat nergens aangelegd kan worden, wordt uit het spel verwijderd. De speler die aan de beurt is mag een nieuwe tegel trekken en kijken waar hij deze kan aanleggen.

Het komt weinig voor dat een tegel op zo'n verkeerd moment uit de stapel komt, maar het is mogelijk. Een tegel wordt pas afgelegd als alle meespelers het ermee eens zijn dat hij nergens aangelegd kan worden. Als er 1 plek is, is de speler verplicht hem daar neer te leggen.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2012, 20:29 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3027
Woonplaats: Nijmegen
Bridget schreef:
Een tegel dat nergens aangelegd kan worden, wordt uit het spel verwijderd. De speler die aan de beurt is mag een nieuwe tegel trekken en kijken waar hij deze kan aanleggen.

Het komt weinig voor dat een tegel op zo'n verkeerd moment uit de stapel komt, maar het is mogelijk. Een tegel wordt pas afgelegd als alle meespelers het ermee eens zijn dat hij nergens aangelegd kan worden. Als er 1 plek is, is de speler verplicht hem daar neer te leggen.


correct

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2012, 20:39 
Jakkiebak!

Berichten: 66
Woonplaats: Regio Nijmegen
Helemaal toppie :thumbup: :D en bedankt voor de heldere uitleg!
We hadden hem net maar even laten liggen en verder gespeeld.
Ik ga nu maar eens revanche nemen, heb nl. net vet verloren :roll: :cry: :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 dec 2012, 02:10 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Staat er niet ergens in de regels bij een van de vele uitbreidingen of spin-offs, dat een tegel die niet meteen geplaatst kan worden apart wordt gelegd tot deze wel geplaatst kan worden door de speler die m oorspronkelijk heeft getrokken?

Ik weet 100 % zeker dat ik dat ergens als officiele regel heb gelezen in een van de vele Carcassonne spellen/uitbreidingen. En zo spelen we het ook.

Trek ik een tegel die ik niet kan aanleggen, houd ik m bij me, tot ik ik de tegel in mijn beurt wel kan aanleggen.

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 01 dec 2012, 09:10 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Je gaat Els toch niet in twijfel trekken zeker? :o

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 dec 2012, 09:20 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Bored Gaymer schreef:
Staat er niet ergens in de regels bij een van de vele uitbreidingen of spin-offs, dat een tegel die niet meteen geplaatst kan worden apart wordt gelegd tot deze wel geplaatst kan worden door de speler die m oorspronkelijk heeft getrokken?

Ik weet 100 % zeker dat ik dat ergens als officiele regel heb gelezen in een van de vele Carcassonne spellen/uitbreidingen. En zo spelen we het ook.

Trek ik een tegel die ik niet kan aanleggen, houd ik m bij me, tot ik ik de tegel in mijn beurt wel kan aanleggen.

Nee, het is wel degelijk zoals Els en Bridget zeggen. Als ie echt nergens past (volgens alle spelers) dan gaat ie uit het spel en moet je een nieuwe trekken. Die tegel komt dus niet meer terug.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 01 dec 2012, 10:21 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3027
Woonplaats: Nijmegen
pleunie.william schreef:
Je gaat Els toch niet in twijfel trekken zeker? :o

syroit schreef:
Bored Gaymer schreef:
Staat er niet ergens in de regels bij een van de vele uitbreidingen of spin-offs, dat een tegel die niet meteen geplaatst kan worden apart wordt gelegd tot deze wel geplaatst kan worden door de speler die m oorspronkelijk heeft getrokken?

Ik weet 100 % zeker dat ik dat ergens als officiele regel heb gelezen in een van de vele Carcassonne spellen/uitbreidingen. En zo spelen we het ook.

Trek ik een tegel die ik niet kan aanleggen, houd ik m bij me, tot ik ik de tegel in mijn beurt wel kan aanleggen.

Nee, het is wel degelijk zoals Els en Bridget zeggen. Als ie echt nergens past (volgens alle spelers) dan gaat ie uit het spel en moet je een nieuwe trekken. Die tegel komt dus niet meer terug.


Huisregels zijn er overal. En bovendien zijn de 'officiele regels' van carcassonne ook nogal eens veranderd. Niet zo gek dat sommige mensen soms twijfelen over de regels.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 01 dec 2012, 14:10 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Bored Gaymer schreef:
Staat er niet ergens in de regels bij een van de vele uitbreidingen of spin-offs, dat een tegel die niet meteen geplaatst kan worden apart wordt gelegd tot deze wel geplaatst kan worden door de speler die m oorspronkelijk heeft getrokken?

Ik weet 100 % zeker dat ik dat ergens als officiele regel heb gelezen in een van de vele Carcassonne spellen/uitbreidingen. En zo spelen we het ook.

Trek ik een tegel die ik niet kan aanleggen, houd ik m bij me, tot ik ik de tegel in mijn beurt wel kan aanleggen.


Jij valsspeler!? :D hahaha, ik heb het spel toen een keer op Brettspielwelt gespeeld, en daar kwamen ook tegels bij kijken die niet aangelegd konden worden. toen werden ze opzij gelegd, om vervolgens niet meer terug te keren :o.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 01 dec 2012, 15:15 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 41
Woonplaats: Wijnegem
Vergis ik me nu of zit bij de uitbreiding niet de rivier die dient als begin opstelling?

Wij hebben thuis basis en uitbreiding( dus diegene met de kathedraal erbij) en daar zit de rivier bij dus moet er toch eerst de rivier worden gelegd en dan pas verder spelen met de gewone tegels?

Robin


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 dec 2012, 15:20 
Jakkiebak!

Berichten: 66
Woonplaats: Regio Nijmegen
Klopt....de rivier I ontbreekt. Dat vind ik wel jammer :cry:
Zie er maar eens los weer aan te komen.....


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 dec 2012, 16:21 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Heus waar? hebben ze gewoon de rivier uit dat doosje gehaald? wat een viezerikken zeg!? bij de standaard uitbreiding hoort ie erbij te zitten. ik zou gewoon een brief schrijven naar 999 games met daarin het verzoek de rivier als nog te verkrijgen :D. Hij is namelijk niet echt los te koop. misschien een Amerikaanse versie ofzo. die koning graaf en bla bla en consorten uitbreiding zit volgens mij wel de 2e rivier in :D. maar dat weet ik niet zeker :o.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 01 dec 2012, 18:07 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Nou ....I stand corrected...

heb net even alle basisspellen van Carcassonne doorgelezen en inderdaad, tegel die niet past wordt verwijderd! Zowel bij Carcassonne, Overzee, Mayflower, Winter-Edition, De Burcht en Hunters And Gatherers (ja, ik weet, ik ben een Carc-fanaat).

Ik denk dat ik dit inderdaad eens bij iemand als huisregel heb gehoord en zelf heb overgenomen ofzo...My bad... :mrgreen:

Wat ik dan weer wel zeker weet is dat inderdaad de Rivier II in de graaf, koning en consorten uitbreiding zit.

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Carcassonne "de uitbreiding" spelregel hulp gezocht  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®