Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2005, 16:15 
Avatar gebruiker

Berichten: 18
Woonplaats: Gouda
Hoe staat het eigelijk met de interesse in verzamelspellen, maar dan niet de kaartspellen :?:

Voorbeelden:

Mage Knight
Hero Clix
Mechwarrior
Pirates
Dungeons & Dragons Mini's
Lord of the Rings TMG
...

Kom maar op. Ervaringen, interesses, meningen...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2005, 16:25 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 67
Persoonlijk kan ik maar één verzamelspel betalen :roll:

Pirates lijkt me wel erg leuk, helaas heb ik op het Spellenspektakel wat weinig tijd om te spelen :wink:

De nieuwe Axis & Allies minituregame is trouwens ook erg cool en volgens mij collectable. (gezien op Gencon Indianapolis, ben benieuwd of Wizards dat ook al meeneemt naar SpSp of Spiel)

_________________
Life is like a flower,
More sun makes it more beautiful!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2005, 11:27 
Meeple

Berichten: 10
Woonplaats: Bergen op Zoom
Warhammer blijft vet.

Prijs valt wel mee hoor, alleen beginnen is erg duur (verf kopen, regelboeken, basislegertje aanschaffen) maar als je eenmaal begonnen bent valt het wel mee. Het klinkt allemaal zeer prijzig, maar als je weet dat je al gauw 2 uur bezig bent met het schilderen van één mannetje, dan haal je dat geld er gauw genoeg uit.

Het kost alleen zo verdomd veel tijd...


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2005, 12:07 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 172
Woonplaats: Leiden
Mage Knight heb ik ooit is een demo van gespeeld op het spellenspektakel. Was wel leuk. Maar nou niet dat ik het wou gaan sparen.

Pirates heb ik een paar pakjes van gekocht. leuk spel het meten was soms wat omslachtig en ikd enk dat ik te weinig verschillende bootjes heb. Maar te weinig gespeeld om een echt oordeel te vormen.

Axis and Allies mini's spreekt me erg aan. Heb het bordspel vaak gespeeld. En de gedachte dat je veldslagen na kan spelen spreekt me wel aan. Alleen dat je het moet gaan verzamelen om die juiste tank te krijgen vind ik wel jammer. Gaat me portemonee weer.

Warhammer heb ik ook gespeeld erg leuk. Maar in deze tijd wel heel erg kostbaar geworden.

_________________
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2005, 22:01 
Avatar gebruiker

Berichten: 18
Woonplaats: Gouda
Mister Youp schreef:
Warhammer blijft vet.

Prijs valt wel mee hoor, alleen beginnen is erg duur (verf kopen, regelboeken, basislegertje aanschaffen) maar als je eenmaal begonnen bent valt het wel mee. Het klinkt allemaal zeer prijzig, maar als je weet dat je al gauw 2 uur bezig bent met het schilderen van één mannetje, dan haal je dat geld er gauw genoeg uit.

Het kost alleen zo verdomd veel tijd...


Dat is juist leuk aan de verzamelspellen, je kunt het spelen zonder grote start-investering...

Bovendien is Warhammer geen verzamelspel (= off topic...)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2005, 00:28 
Wereldkampioen Kolonisten 2011

Berichten: 167
Ik speel nog steeds graag Gregory Horror Show!

Tevens heeft iemand nog het poppetje van Catherine? (de zuster) Die moet ik nog steeds hebben... :cry:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2005, 09:56 
Meeple

Berichten: 10
Woonplaats: Bergen op Zoom
martinehlert schreef:
Mister Youp schreef:
Warhammer blijft vet.

Prijs valt wel mee hoor, alleen beginnen is erg duur (verf kopen, regelboeken, basislegertje aanschaffen) maar als je eenmaal begonnen bent valt het wel mee. Het klinkt allemaal zeer prijzig, maar als je weet dat je al gauw 2 uur bezig bent met het schilderen van één mannetje, dan haal je dat geld er gauw genoeg uit.

Het kost alleen zo verdomd veel tijd...


Dat is juist leuk aan de verzamelspellen, je kunt het spelen zonder grote start-investering...

Bovendien is Warhammer geen verzamelspel (= off topic...)


Hè? Leg me dat is uit? Ik VERZAMEL anders echt wel miniatuurtjes... Dan is D&D mini's, mageknight ook geen verzamel spel.
Ik moet zeggen dat ik toch wel een aardige hoop centen heb moeten spenderen om van start te kunnen gaan hoor? Maar inderdaad, je kan in principe vrij rustig beginnen.

Je hebt nog een heel leven voor je meot je altijd maar denken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2005, 10:03 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 172
Woonplaats: Leiden
HIk denk dat ie bedoelt dat het random gedeelte bij Warhammer niet aanwezig is. Want bij de andere wel zo is. Bij Warhammer weet je wat je krijgt als iets koopt. Bij D&D mini's etc niet.

_________________
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2005, 11:28 
Meeple

Berichten: 10
Woonplaats: Bergen op Zoom
Ah, op die fiets, maar dat is maar goed ook. Voor de prijs van een simpele booster magic kaartjes heb je namelijk 1 warhammer mannetje. Het risico om dan de verkeerde te krijgen vind ik dan iets te groot.

Al moet ik wel zeggen dat soms met online bestellen van figuurtjes je wel is een probleem kan krijgen, je loopt dan namelijk de kans om bijvoorbeeld drie de zelfde trollen te krijgen, terwijl er toch verschillende modellen van zijn.
Dan moet je weer met kniptangen, modelleerklei en ijzerdraad aan de slag.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2005, 20:28 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Wim schreef:
Persoonlijk kan ik maar één verzamelspel betalen :roll:

Pirates lijkt me wel erg leuk, helaas heb ik op het Spellenspektakel wat weinig tijd om te spelen :wink:

De nieuwe Axis & Allies minituregame is trouwens ook erg cool en volgens mij collectable. (gezien op Gencon Indianapolis, ben benieuwd of Wizards dat ook al meeneemt naar SpSp of Spiel)


Aan de ene kant hoop ik dat Wizards het meeneemt, aan de andere kant ben ik bang voor de gevolgen: dat wordt weer kopen en ik ben al zo gevoelig voor die verzamelspellen. Zo gevoelig dat ik dit onderwerp beter niet kan lezen.
Maar goed, A&A mini's ziet er goed uit en wil ik zeker hebben. Wat Henk Glimlach echter aangaf is ook waar. Je koopt je waarschijnlijk helemaal het habbidabbie om aan de ene Tigertank te komen! :cry:

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2005, 22:48 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 172
Woonplaats: Leiden
De Struikrover schreef:
Aan de ene kant hoop ik dat Wizards het meeneemt, aan de andere kant ben ik bang voor de gevolgen: dat wordt weer kopen en ik ben al zo gevoelig voor die verzamelspellen. Zo gevoelig dat ik dit onderwerp beter niet kan lezen.
Maar goed, A&A mini's ziet er goed uit en wil ik zeker hebben. Wat Henk Glimlach echter aangaf is ook waar. Je koopt je waarschijnlijk helemaal het habbidabbie om aan de ene Tigertank te komen! :cry:


Al is er in deze tijd wel ebay dat maakt het verzamelen een klein beetje makkelijker.

_________________
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Verzamelspellen  
 Feed - Onderwerp - Verzamelspellen, maar dan geen kaartspellen?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®